Δήμος Θεσ/νίκης: Δημιουργία 400 θέσεων στάθμευσης για ποδήλατα και 700 για πατίνια, το 2022

Με τον νέο ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης οχταπλασιάστηκαν οι χρήστες του ποδηλάτου φτάνοντας, πλέον, τους 400 ανά ώρα.

Πολλοί έχουμε παρατηρήσει την αύξηση των ηλεκτρικών ποδηλάτων και πατινιών στην παραλία αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Το ερώτημα που προκύπτει όμως είναι… πως μπορούν να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες για την στάθμευση τους μέσα στην πόλη αν η τάση αύξησης ενισχυθεί ακόμη περισσότερο;

Την ανάγκη αύξησης της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσου καθημερινής μετακίνησης επισήμαναν οι ομιλητές σε εκδήλωση που έγινε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του προγράμματος iBikeShare.

Υπάρχει ανάγκη για ανάπτυξη των υποδομών που θα διευκολύνουν τη μετακίνηση μέσων μικροκινητικότητας και πεζών

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, επισήμανε, μιλώντας στην εκδήλωση, ότι το 2022 ο δήμος θα δημιουργήσει 120 νέα σημεία τοποθέτησης ποδηλάτων, κάτι που θα σημάνει τη διαμόρφωση 400 θέσεων στάθμευσης για τα ποδήλατα και 700 για πατίνια.

Τόνισε, δε, ότι με τον νέο ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης οχταπλασιάστηκαν οι χρήστες του ποδηλάτου και φτάνουν, πλέον, τους 400 ανά ώρα.

Την ανάγκη για υποδομές που θα διευκολύνουν τη μετακίνηση ποδηλάτων και πεζών επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας.

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα που υλοποιεί η Περιφέρεια σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) για τα “ έξυπνα φανάρια”, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2022 και σύμφωνα με τους επιστήμονες, θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης κατά 25%.

Στη νέα προγραμματική περίοδο, σχεδιάζεται η επέκταση του προγράμματος σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα

escooter

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Γιώργος Τσακούμης, επισήμανε, ότι η αύξηση της κυκλοφορίας των ποδηλάτων πρέπει να συνδυαστεί με την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

To μέλος της συλλογικότητας Gymnosophy, Κώστας Τερζόπουλος, υπογράμμισε ότι για να γίνει το ποδήλατο ανταγωνιστικό μέσο μετακίνησης πρέπει να του δοθούν προνόμια, όπως η παραχώρηση προτεραιότητας μόνο αν υπάρχουν άλλοι χρήστες.

Επανέλαβε τη διεκδίκηση για ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων και πρόσθεσε ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας στις πόλεις από τα 50 στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, θα μειώσει από το 30% στο 10% τον κίνδυνο θανάτου σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

Στην εκδήλωση μίλησαν, επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), Ιωάννης Τόσκας, o γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Αθανάσιος Τσιάνος και ο δήμαρχος Βούλας, Βάρης, Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωσταντέλλος. Χαιρετισμό απηύθυνε ο διευθυντής του ΙΜΕΤ, Ευάγγελος Μπεκιάρης.

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!