Το Citroen C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 είναι η πρώτη υβριδική προσθήκη στην γκάμα της Γαλλικής μάρκας.
Το Citroen C5 Aircross, το μεσαίο SUV της γαλλικής φίρμας, εισάγει την υβριδική τεχνολογία στις εκθέσεις της μάρκας. Με τον κινητήρα 1.2 PureTech των 136 ίππων, το νέο υβριδικό σύστημα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6, το C5 Aircross υπόσχεται μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και οικολογικές μετακινήσεις. Σε αυτή την ήπια υβριδική εκδοχή του ο υπερτοφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας είναι ανασχεδιασμένος και έχει κατά 40% καινούρια εξαρτήματα καθώς και έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα 29 ίππων και 55 Nm ροπής. Αυτός βρίσκεται μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων και βοηθά στις εκκινήσεις. Ενώ κατά την επιβράδυνση λειτουργεί ως γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας 48V.
Μοντέρνο και επιβλητικό
Η Citroen ανέκαθεν ξεχώριζε για τη μοναδική της σχεδιαστική προσέγγιση, και το C5 Aircross δεν αποτελεί εξαίρεση. Η εμπρός όψη κυριαρχείται από τα λεπτά LED φώτα ημέρας που ενώνονται αρμονικά με τη γρίλια, δημιουργώντας μια ενιαία αισθητική. Ο προφυλακτήρας είναι ανασχεδιασμένος, με μεγαλύτερους αεραγωγούς, ενώ τα φωτιστικά σώματα υιοθετούν πιο μοντέρνα γραφικά. Στο προφίλ, το C5 Aircross διατηρεί την επιβλητική του παρουσία, με μαύρα προστατευτικά πλαστικά στους θόλους των τροχών και τις πόρτες, καθώς και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με αεροδυναμικό σχεδιασμό.
Στο πίσω μέρος, τα LED φωτιστικά σώματα έχουν πιο έντονες γραμμές, ενώ η γενικότερη αισθητική αποπνέει κομψότητα και στιβαρότητα. Διαθέσιμο με διάφορες επιλογές εξατομίκευσης, το C5 Aircross προσφέρει έναν ιδιαίτερο σχεδιασμό που ξεχωρίζει στον δρόμο. Ωραίο πρακτικό και αισθητικό στοιχείο είναι και οι μαύρες μπάρες οροφής που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, με τα 23 εκατοστά απόσταση από το έδαφος.
Άνεση και τεχνολογία σε πρώτο πλάνο
Μπαίνοντας στην καμπίνα, η αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας είναι εμφανής. Η Citroen δίνει μεγάλη έμφαση στην ποιότητα και την εργονομία, με αναβαθμισμένα υλικά και προσεγμένο φινίρισμα. Η νέα κεντρική κονσόλα φιλοξενεί μια οθόνη αφής 10 ιντσών, η οποία υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων Citroen Connect και είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto. Μια δεύτερη οθόνη, διαμέτρου 12,3 ιντσών φιλοξενεί τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων.
Πολλοί και προσεγμένοι χώροι αποθήκευσης δίνουν λύσεις για όλα τα μικρά και μεγαλύτερα αντικείμενα που έχουμε καθημερινά μαζί μας, αλλά και για την φόρτιση τους, με τις αντίστοιχες θύρες σε κομβικά σημεία.
Τα καθίσματα Advanced Comfort είναι ένα από τα δυνατά σημεία του μοντέλου, παρέχοντας καλή στήριξη και άνεση. Ο χώρος για τους επιβάτες είναι γενναιόδωρος, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Και μιας που μιλάμε για τους πίσω επιβάτες, αξίζει να αναφέρουμε την προσοχή που έχει δώσει σε αυτούς η Citroen. Αφού τα τρία μεμονωμένα καθίσματα μετακινούνται κατά 15 εκατοστά εμπρός-πίσω και έχουν ανεξάρτητα ρυθμιζόμενη κλήση στις πλάτες τους. Έτσι ο χώρος αποσκευών αρχίζει από τα 580 λίτρα και φτάνει έως τα 1.630 λίτρα αν αναδιπλώσουμε τα πίσω καθίσματα.
Δείτε ακόμα: «Έσκισε» η ελληνική Citroën – Δεύτερη σε πωλήσεις στην Ευρώπη πίσω από τη γαλλική
Υβριδική απόδοση με έμφαση στην οικονομία
Κάτω από το καπό του Citroen C5 Aircross Hybrid βρίσκεται ο 3-κύλινδρος κινητήρας 1.2 λίτρων PureTech, που αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα 48V ήπιο υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 29 ίππων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Ο ηλεκτροκινητήρας ενσωματώνεται στο νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (e–DCS6), το οποίο υπόσχεται ομαλότερες αλλαγές ταχυτήτων και καλύτερη απόδοση καυσίμου.
Στην πράξη, η υβριδική τεχνολογία συμβάλλει αισθητά στη μείωση της κατανάλωσης, ειδικά στην αστική οδήγηση, όπου το σύστημα απενεργοποιεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την επιβράδυνση και επανεκκινεί ομαλά όταν απαιτείται επιτάχυνση. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 5,5-6 λίτρα/100 χλμ., ενώ και οι εκπομπές CO2 είναι χαμηλότερες σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή του C5.
Άνεση και σταθερότητα
Στον δρόμο, το C5 Aircross παραμένει πιστό στη φιλοσοφία της Citroen, η οποία τοποθετεί την άνεση ψηλά στην λίστα προτεραιοτήτων. Η ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions απορροφά με εξαιρετικό τρόπο τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ενώ η ηχομόνωση είναι βελτιωμένη, μειώνοντας τους εξωτερικούς θορύβους.
Η υβριδική έκδοση διατηρεί την ομαλή και ξεκούραστη οδηγική εμπειρία, με άμεση απόκριση στο γκάζι και γραμμική επιτάχυνση. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και ακριβές, ιδανικό για καθημερινή χρήση και μεγάλες αποστάσεις. Παρόλο που το C5 Aircross δεν στοχεύει στη σπορτίφ οδήγηση, παραμένει σταθερό στις στροφές, με περιορισμένες κλίσεις αμαξώματος, ενώ αξιοπρεπέστατα κινείται και εκτός δρόμου.
Το Citroen C5 Aircross στο ταμείο
Η τιμή του Citroen C5 Aircross 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 στην ελληνική αγορά αρχίζει από τις 32.500 ευρώ, τοποθετώντας το στην καρδιά της κατηγορίας των υβριδικών SUV. Συνολικά, το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross αποτελεί μια ενδιαφέρουσα επιλογή για όσους αναζητούν ένα άνετο, πρακτικό και οικονομικό SUV. Η υβριδική τεχνολογία προσφέρει βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και μειωμένες εκπομπές, ενώ η οδική συμπεριφορά παραμένει εξαιρετικά φιλική στην καθημερινή χρήση. Και διαθέτει ένα πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφαλείας που περιλαμβάνει ABS, EBD, Brake Assist και ESP με ASR και Hill Assist, 6 αερόσακους (Οδηγού, Συνοδηγού, Πλαϊνούς και Οροφής) καθώς και Cruise Control με Speed Limiter. Είναι δηλαδή ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό SUV, που μπορείτε να διαμορφώσετε εδώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.200 κ.εκ. βενζίνης Turbo ήπια υβριδικός
ΑΠΟΔΟΣΗ: 136 PS/ 5.500 rpm, 230 Nm/ 1.750 rpm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.500 x 1.859 x 1.688 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 580-720 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.605 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 9,8″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,7 lt/100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 128 g/km