Μόνο απαρατήρητο δεν θα περάσει το MINI Countryman John Cooper Works ALL4, η αλλιώς το ισχυρότερο μοντέλο στη γκάμα της μάρκας.
Δεν είναι ηλεκτρικό, ούτε υβριδικό. Είναι όμως μοναδικό και αυτή του η μοναδικότητα το καθιστά έως και συλλεκτικό. Από αυτήν την άποψη λοιπόν θα μας συγχωρέσετε την… ΜΙΝΙ απιστία στην ηλεκτροκίνηση. Είμαστε βέβαιοι πως και εσείς στη θέση μας το ίδιο θα κάνατε.
Το Countryman είναι η απόδειξη της εξέλιξης της MINI. Από ένα μοντέλο (και μάλιστα με Ελληνική σχεδιαστική υπογραφή) τη δεκαετία του ’50 σε μια μάρκα στην ανατολή του αιώνα μας και στον εμπλουτισμό της με το πρώτο Countryman το 2010, όταν έγινε σαφές ότι η αγορά ζητούσε περισσότερα μοντέλα SUV και Crossover. Μια εξέλιξη που βλέπει το μοντέλο, το οποίο πλέον διανύει την τρίτη του γενιά, να μεγαλώνει προς κάθε κατεύθυνση και με κάθε έννοια, αφού τόσο σε διαστάσεις όσο και σε ισχύ, αυτό το αυτοκίνητο βρίσκεται στην κορυφή της μάρκας.
Ένα…μάξι MINI
Σε αντίθεση με την ονομασία MINI, το Countyman είναι ένα μεγάλο, ψηλό όχημα που έχει προσθέσει 15 εκατοστά στο μήκος του σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και πλέον είναι 4,45 μέτρα, με πλάτος 1,84 ενώ και το ύψος είναι μεγαλύτερο, στα 1,6 μέτρα. Όπως είναι φυσικό η αύξηση του μεγέθους (και άλλα στοιχεία) έχουν φέρει και μια σημαντική αύξηση στο βάρος . Το οποίο ξεπερνά τα 1.700 κιλά.
Ωστόσο ο πιο ομαλός σχεδιασμός του αμαξώματος έχει κατεβάσει σημαντικά την αεροδυναμική αντίσταση, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να βρίσκεται στο εντυπωσιακό Cd 0,26.
Παρά το νέο σχεδιασμό στα φώτα και τη μάσκα, το Countryman παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο ως μέλος της οικογένειας της MINI. Ειδικά σε αυτή την σημαντική και ειδική έκδοση κυριαρχούν τα κόκκινα στοιχεία στις δαγκάνες των φρένων, στους καθρέφτες, στην οροφή, στον εμπρός προφυλακτήρα και πάνω στο καπό. Εκεί που τα μικρά τετράγωνα αυτοκόλλητα σχηματίζουν το μοτίβο σημαίας τερματισμού και θυμίζουν το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν του MINI.
Στιλάτο και ευρύχωρο Countryman
Εντός της καμπίνας το χαρακτηριστικότερο στοιχείο στην ψηφιακή εποχή της MINI είναι χωρίς αμφιβολία η μεγάλη στρογγυλή οθόνη αφής OLED με διάμετρο 24 εκατοστών στο κέντρο του ταμπλό. Από αυτή ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί σχεδόν τα πάντα μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά και να επιλέξει μεταξύ οκτώ διαφορετικών λειτουργειών που έρχονται με αντίστοιχα (εντυπωσιακά) γραφικά.
Πίνακας οργάνων δεν υπάρχει, όμως ο βασικός εξοπλισμός περιέχει το Head-up display που προσφέρει στον οδηγό μερικές απαραίτητες πληροφορίες. Κάτω από την οθόνη βρίσκουμε μια σειρά φυσικών διακοπτών, ένα στοιχείο που κάνει τη χρήση ευκολότερη και ασφαλέστερη.
Οι κόκκινες λεπτομέρειες έχουν ενταχθεί ομαλά και στην καμπίνα των επιβατών για να δηλώσουν ανοιχτά ότι αυτό το αυτοκίνητο φέρει την υπογραφή JCW (John Cooper Works) και ό,τι αυτή συνεπάγεται.
Το Countryman λύνει εντελώς το θέμα των χώρων για το MINI, αφού εδώ θα χωρέσουν άνετα όλοι οι επιβάτες και τα πράγματα τους, σε ένα περιβάλλον ευχάριστο και φωτεινό, με την γυάλινη οροφή (που συνοδεύεται από ηλεκτρικό σκίαστρο) να μεταμορφώνει την καμπίνα και τη διάθεση όλων.
Επιπλέον τα πίσω καθίσματα χωρίζουν σε τρία τμήματα 40:20:40 και μετακινούνται εμπρός-πίσω κατά 13 εκατοστά ώστε να εξυπηρετούν καλύτερα τις εκάστοτε ανάγκες σε επιπλέον χώρο για τους πίσω επιβάτες ή τις αποσκευές. Και το διπλό πάτωμα των αποσκευών βοηθά στην καλύτερη τακτοποίηση αντικειμένων.
Ύφασμα καλύπτει το ταμπλό και πάνω υπάρχουν επίσης κόκκινες λεπτομέρειες. Τα καθίσματα καλύπτονται κυρίως από συνθετικό δέρμα, έχουν ενσωματωμένα προσκέφαλα και πολύ ωραία αίσθηση. Για την ηχητική απόλαυση φορτίζει πέρα από τον κινητήρα, το κορυφαίας ποιότητας ηχοσύστημα της Harmann Kardon.
Επιπλέον η MINI εξοπλίζει το μοντέλο με βάσεις στήριξης για tablet, κρεμάστρες ρούχων και άγκιστρα για διάφορες χρήσεις ενώ προαιρετικά υπάρχουν έξυπνες, αναδιπλούμενες θήκες αναψυκτικών και πτυσσόμενα τραπέζια.
300 ατίθασοι ίπποι
Χάρη στο BMW Group το Countryman JCW απέκτησε τον 2λιτρο τετρακίλυνδρο κινητήρα του BMW X1 35i xDrive, που έχει ισχύ 300 ίππων και του επιτρέπει να πετυχαίνει επιδόσεις που δεν συναντάμε συχνά σε ένα SUV. Έτσι για την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 5,4 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Με κίνηση σε όλους τους τροχούς και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων αυτές οι επιδόσεις είναι εκτός από γρήγορες και απολαυστικές.
Τα MINI φημίζονται για την απολαυστική εμπειρία οδήγησης που προσφέρουν, αλλά ένα τόσο μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο μπορεί να ανταπεξέλθει; Ναι μπορεί. Σίγουρα όχι όπως το MINI Cooper, αφού το τρίθυρο μικρό είναι πιο ευέλικτο. Όμως Το Countryman, ειδικά σε αυτή την top εκδοχή του έχει άλλες χάρες και άλλες δυνατότητες ενώ το χάσμα μεταξύ των δύο γεφυρώνει το Aceman.
Δείτε ακόμα: Πρώτη mini δοκιμή για το νέο Countryman
Στον δρόμο το τετρακίνητο Countryman JCW είναι μια πιο ώριμη και ταχύτατη εκδοχή του Cooper. Κάτι σαν την οικογενειακή αλλά ακόμα petrolhead στην ψυχή, εκδοχή του. Η οποία είναι το ίδιο ευχάριστη σε αστικό περιβάλλον, επαρχιακές διαδρομές και αυτοκινητόδρομο. Μια δύσκολη εξίσωση που η MINI έλυσε περίφημα.
Μια σχετικά σφιχτή ανάρτηση, λογικό για JCW και για τέτοιου μεγέθους όχημα και τα πολύ ικανά φρένα παίζουν μεγάλο ρόλο στον καλό χειρισμό και στην αυτοπεποίθηση του οδηγού. Μαζί και το τιμόνι που «περνά» άμεσα όλη την πληροφορία. Ακόμα και σε συνεχείς στροφές το Countryman JCW ALL4 «πατάει» όμορφα και χωρίς έντονες κλίσεις. Αλλά κατά τη γνώμη μας εκεί που γίνεται πραγματικά απολαυστικό είναι οι επαρχιακοί δρόμοι με ανοιχτές καμπές.
Αυτοί οι διαφορετικοί χαρακτήρες που το μοντέλο μπορεί να υποστηρίξει να ελιχθεί ανάμεσα τους αντιστοιχούν σε ανάλογες καταναλώσεις καυσίμου. Μικρή για την καθημερινή λογική χρήση, 8 λίτρα/100 χλμ. σε μικτό κύκλο WLTP και άνω των 11 λίτρων αν ο οδηγός αποφασίσει να πάει τα πράγματα στα άκρα.
Ασφάλεια και υποστήριξη του Countryman
Τον μεστό, δυνατό κινητήρα υποστηρίζει μια πλήρης και μακρά είναι λίστα των συστημάτων με τα οποία η MINI έχει προικίσει το κορυφαίο Countryman. Κάτω από την ομπρέλα του Driving Assistant συναντάμε μεταξύ άλλων την προειδοποίηση στα «τυφλά σημεία», τη διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας και τον εντοπισμό διασταυρούμενης κυκλοφορίας κατά την οπισθοπορεία, χάρη στις περιμετρικές κάμερες και τα ραντάρ του αυτοκινήτου. Και φυσικά δεν απουσιάζει το προσαρμοζόμενο cruise control που διατηρεί αυτόματα την επιλεγμένη ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Έτσι οι καθημερινές διαδρομές και τα ταξίδια γίνονται ασφαλέστερα και πιο ξεκούραστα.
Το κόστος του MINI Countryman JCW ALL4 αρχίζει από τις 57.750 ευρώ για την ιδιαίτερα πλούσια βασική έκδοση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνης 1.998 κ.εκ
ΑΠΟΔΟΣΗ: 300 PS/5.750-6.500 rpm, 400 Nm/2.000-4.500 rpm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.447 x 1.843 x 1.647 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 460- 1.530 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.735 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 5,4″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,0 lt/100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 177 g/km