Δυναμική εμφάνιση, πλούσια τεχνολογία και ρεαλιστική αυτονομία. Το KGM Torres EVX είναι ένα ηλεκτρικό SUV με ουσία και ταυτότητα.
Σε μια εποχή που η ηλεκτροκίνηση συχνά ισοδυναμεί με αποστείρωση, το KGM Torres EVX έρχεται να ανατρέψει το κατεστημένο. Δεν είναι απλώς ένα ακόμα ηλεκτρικό SUV. Είναι μια πρόταση με στιβαρή προσωπικότητα, ξεχωριστή σχεδιαστική προσέγγιση και μια οδηγική εμπειρία που εκπλήσσει ευχάριστα, όχι με την ωμότητα των επιδόσεων αλλά με την ωριμότητα του τρόπου που τις σερβίρει. Χτισμένο πάνω σε μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα, το Torres EVX δεν προσποιείται ότι είναι κάτι άλλο. Είναι ακριβώς αυτό που δείχνει: ένα ηλεκτρικό οικογενειακό SUV που θέλει να μας πάει μακριά, με άνεση, ασφάλεια και μια δόση περιπετειώδους διάθεσης, πλέον υπό το νέο όνομα της τέως SsangYong.
Torres: Σχεδίαση με στιλ και υπόσταση
Το Torres EVX ξεχωρίζει. Οι σχεδιαστές του επέλεξαν να απομακρυνθούν από τη στρογγυλεμένη, «ψηφιακή» αισθητική πολλών σημερινών ηλεκτρικών SUV, υιοθετώντας μια πιο αυθεντικά off-road μορφή, που παραπέμπει σε μοντέλα των δεκαετιών του ’80 και ’90, όμως σε μια ανανεωμένη έκφραση, με έμφαση στην τεχνολογία.
Το τετραγωνισμένο στιλ με τις επίπεδες επιφάνειες, το έντονο ανάγλυφο καπό, και τα οριζόντια LED στο εμπρός μέρος δημιουργούν μια στιβαρή εικόνα με χαρακτήρα. Εκείνο που λάμπει δια της απουσίας του, τόσο από την μάσκα όσο και γενικά από όλο το εμπρός και πίσω τμήμα είναι το σήμα. Ωστόσο το σήμα της προηγούμενης εταιρείας, της SsangYong, υπάρχει στο τιμόνι και στα τζάμια του Torres.
Στην ουσία αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι ένα κλασικό SUV για την πόλη. Το Torres αποπνέει αύρα αυθεντικής εκδρομικής χρήσης, με ύψος από το έδαφος 19,5 εκ. και μυώδεις προφυλακτήρες που δίνουν βάρος στο εμπρός μέρος. Ενώ πίσω ξεχωρίζει το εξόγκωμα που θυμίζει (χωρίς να μιμείται) τη θήκη ρεζέρβας κλασικών off-roaders. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι επιβλητικό, αλλά όχι επιδεικτικό. Το Torres EVX κατορθώνει να είναι μοναδικό χωρίς να το φωνάζει. Και αυτό είναι επίτευγμα.
Το μήκος των 4,71 μέτρων, το μεταξόνιο των 2.68 εκατοστών και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος χαρίζουν στο Torres EVX την επιβλητικότητα ενός γνήσιου SUV, με σχεδιαστικά στοιχεία που δεν είναι απλώς εφέ, αλλά εκφράζουν την πρόθεση του μοντέλου να σταθεί και πέρα από την άσφαλτο, έστω ως δήλωση χαρακτήρα. Έκπληξη είναι το άνοιγμα της πέμπτης πόρτας, αφού ενώ το χερούλι παραπέμπει σαφώς σε οριζόντιο άνοιγμα, τελικά ανοίγει προς τα επάνω.
Torres: Ψηφιακό περιβάλλον με χρηστική λογική
Στο εσωτερικό, ο μινιμαλισμός συνδυάζεται με εργονομία και πρακτικότητα. Το ταμπλό φιλοξενεί δύο οθόνες 12,3 ιντσών, σε ενιαία μορφή «πλωτής» επιφάνειας. Αυτές έχουν ευκρινή γραφικά και γρήγορη απόκριση και λειτουργικό σύστημα απλό, χωρίς περιττούς εντυπωσιασμούς. Ώστε να προσφέρει με σαφήνεια τις βασικές πληροφορίες στον οδηγό, ενώ το μενού του infotainment εστιάζει στη χρηστικότητα, «μιλά» Ελληνικά και έχει εύκολη συνδεσιμότητα με smartphone, αλλά όχι ασύρματη σύνδεση Android Auto.
Η έλλειψη πολλών φυσικών διακοπτών και ιδίως του κλιματισμού, ίσως ξενίσει τους πιο παραδοσιακούς οδηγούς. Παρ’ όλα αυτά συνηθίζεται.
Η γενική αίσθηση είναι ποιοτική με καλά συναρμοσμένα πλαστικά και απουσία τριγμών. Οι χώροι για επιβάτες είναι πραγματικά γενναιόδωροι, με άνεση για πέντε ενήλικες και εξαιρετικό «αέρα» για γόνατα και κεφάλια. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει χωρητικότητα 839 λίτρων, με διπλό πάτωμα και πλευρικές θήκες ώστε να αυξάνει την πρακτικότητα.
Πολυτελές εσωτερικό ντυμένο με ανοιχτόχρωμο και κομψό μπεζ δέρμα στα καθίσματα υποδέχεται τους επιβάτες. H καμπίνα είναι φωτεινή, παρότι δεν έχει γυάλινη οροφή. Μεγάλο κεφάλαιο για το μοντέλο είναι η άνεση και μάλιστα με βαρύτητα και στους πίσω επιβάτες. Οι οποίοι απολαμβάνουν πολύ φως από τα μεγάλα παράθυρα, άνετα ανεξαρτήτως θερμαινόμενα καθίσματα ενώ μπορούν να μετακινήσουν την πλάτη ή ολόκληρο το κάθισμα του συνοδηγού από τα χειριστήρια που βρίσκονται στο αριστερό πλαϊνό του μέρος.
Εκείνο που στην θεωρία λειτουργεί καλύτερα από ότι στην πράξη είναι οι βάσεις κινητού πίσω από τα εμπρός προσκέφαλα. Και αυτό γιατί ελλείψει πλαϊνού στηρίγματος, πέφτουν σε κάθε στροφή. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με την κάθετη βάση κινητού οδηγού-συνοδηγού στην κεντρική κονσόλα.
Torres: Ήρεμη δύναμη
Το Torres EVX εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 207 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς, αντλώντας ενέργεια από μια μπαταρία 73,4 kWh. Οι επιδόσεις δεν είναι φανταχτερές στο χαρτί, είναι όμως εξαιρετικά ρεαλιστικές και επαρκείς στην πράξη. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,1 δευτερόλεπτα, με την επιτάχυνση εν κινήσει (ρεπρίζ) να γίνεται άμεσα, χάρη στην ηλεκτρική ροπή.
Υπό πραγματικές συνθήκες η αυτονομία ξεπερνά τα 420 χιλιόμετρα στην πόλη και τα 350-380 χιλιόμετρα σε μεικτό κύκλο, με κατανάλωση κοντά στις 17-18 kWh/100 χλμ. Η φόρτιση γίνεται με έως 120 kW σε DC ταχυφορτιστή, που σημαίνει γέμισμα μπαταρίας από το 20 στο 80% σε περίπου 30 λεπτά, ενώ σε wallbox AC 11 kW απαιτούνται 7-8 ώρες για πλήρη φόρτιση.
Η λειτουργία του κινητήρα είναι αθόρυβη και γραμμική, με μεταβλητή ένταση ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport). Δεν υπάρχει τεχνητός ήχος. Η εμπειρία είναι καθαρή, όπως ακριβώς περιμένουμε από ένα ηλεκτρικό SUV.
Torres: Απόλαυση με ουσία
Το Torres EVX αποκαλύπτει έναν χαρακτήρα που δύσκολα φαντάζεται κάποιος κοιτάζοντας στο χαρτί (ή τέλος πάντως στην οθόνη) τις διαστάσεις του. Παρότι ξεπερνά τα 4,7 μέτρα και ζυγίζει περισσότερα από 1.900 κιλά, συμπεριφέρεται στον δρόμο με ισορροπία και ωριμότητα. Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχει ρυθμιστεί με έμφαση στην άνεση, χωρίς όμως να αφήνει το αμάξωμα να πλέει.
Στην πόλη, το Torres EVX είναι ήσυχο, ευκολοδήγητο και στιβαρό, ενώ θυμίζει περισσότερο ηλεκτρική λιμουζίνα παρά SUV. Σε επαρχιακούς δρόμους, πατάει ωραία, στρίβει με ασφάλεια και δίνει στον οδηγό εμπιστοσύνη, ακόμα κι όταν το πλαίσιο πιεστεί. Σε αυτό βοηθά η καλή κατανομή βάρους αφού η μπαταρία είναι τοποθετημένη χαμηλά, στο πάτωμα.
Η ηλεκτρική ροπή αποδίδεται ομαλά, χωρίς απότομες αιχμές και η ηχομόνωση είναι εξαιρετική, με σχεδόν ανύπαρκτους αεροδυναμικούς θορύβους έως τα 130 χλμ./ώρα. Στις στροφές, το βάρος του αμαξώματος γίνεται μεν αισθητό, χωρίς όμως να προκαλεί ανασφάλεια. Η κλίση περιορίζεται και η πρόσφυση, για την κατηγορία των ηλεκτρικών με κίνηση στους εμπρός τροχούς, είναι ικανοποιητική, εφόσον δεν επιχειρούμε μια επιθετική οδήγηση.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά επαρκώς ακριβές, με λογική πληροφόρηση. Όχι, το Torres δεν είναι ένα μοντέλο για γρήγορες διαδρομές, όμως ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές. Το σύστημα πέδησης είναι σωστά ρυθμισμένο, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, χωρίς όμως δυνατότητα «one-pedal driving».
Εντυπωσιάζει το γεγονός ότι ακόμα και σε διαδρομές με κακό οδόστρωμα, το KGM Torres EVX απορροφά κραδασμούς με πολιτισμένο τρόπο. Δεν χτυπά, δεν αναπηδά, δεν «ψαρεύει». Αυτή η ποιότητα κύλισης είναι που κάνει τη διαφορά: νιώθεις ότι κινείσαι με ένα αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας, σε επίπεδο άνεσης και σιγουριάς.
Torres: Value-for-money ή ρίσκο;
Το KGM Torres EVX διατίθεται στην ελληνική αγορά με εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή, στα 37.190 ευρώ χωρίς την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ΗλεκτρικάIII». Η βασική έκδοση περιλαμβάνει πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, όπως ενεργό cruise control, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, LED φώτα, διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας και πλοήγηση.
Η εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χιλιομέτρων για το αυτοκίνητο και 10 ετών για την μπαταρία δημιουργούν αίσθημα ασφάλειας σε έναν κατασκευαστή που, με το νέο του όνομα, ακόμα χτίζει την αξιοπιστία του στη συνείδηση του ευρωπαϊκού αγοραστικού κοινού.
Εν κατακλείδι, το Torres EVX είναι περισσότερο από ένας φιλότιμος «παίκτης» στην κατηγορία των μεσαίων ηλεκτρικών SUV. Προσφέρει ένα ξεχωριστό σχεδιαστικό αποτύπωμα, πλούσιο εξοπλισμό, άνετους χώρους και μια σοβαρή, ποιοτική οδηγική εμπειρία. Δεν είναι το πιο γρήγορο, ούτε το πιο προηγμένο τεχνολογικά, όμως πείθει με την ωριμότητα της συνολικής του πρότασης.
Και για έναν οικογενειάρχη ή έναν επαγγελματία οδηγό που αναζητά αξιοπιστία, χαρακτήρα και οικονομία χρήσης, αυτό ίσως αρκεί για να κάνει τη διαφορά. Στην ουσία, προσφέρει αυτό που υπόσχεται: την ηρεμία και την ευκολία ενός ηλεκτρικού οχήματος, χωρίς να θυσιάζει την προσωπικότητα. Και αυτό είναι που το καθιστά ξεχωριστό. Διαμορφώστε εδώ το δικό σας KGM Torres EVX.
Torres: ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη
ΑΠΟΔΟΣΗ: 207 PS, 339 Nm
KIBΩΤΙΟ: Μονής σχέσης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.715 x 1.890 x 1.725 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 839 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.915 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 7,9″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 18,6 kWh /100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km
AYTONOMIA: 462 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 350 kW, 10-80%: 28′
AC 11 kW, 0-100% : 7 ώρες