Το LBX είναι το μικρότερο αυτοκίνητο στην ιστορία της Lexus, χωρίς όμως να υστερεί σε τίποτα από την ουσία της μάρκας.
Σε μια εποχή όπου τα SUV κυριαρχούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους και τα premium compact μοντέλα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, η Lexus προτείνει μια δική της απάντηση: το LBX. Πρόκειται για το μικρότερο μοντέλο στην ιστορία της ιαπωνικής φίρμας, αλλά και το πιο «ευρωπαϊκό» στη λογική του. Το όνομα του σημαίνει «Lexus Breakthrough Crossover», και αυτό ακριβώς φιλοδοξεί να κάνει: να ανατρέψει όσα ξέρουμε για τα μικρά Crossovers της πολυτελούς κατηγορίας. Μικρό σε μέγεθος, αλλά μεγάλο σε χαρακτήρα, το LBX επιχειρεί να φέρει την αίσθηση Lexus σε μια νέα κατηγορία, χωρίς εκπτώσεις σε ποιότητα, τεχνολογία και οδηγική εμπειρία.
Ευρωπαϊκή κομψότητα με ιαπωνική ακρίβεια
Το Lexus LBX πατάει γερά στην κατηγορία των B-SUV με διαστάσεις 4.190 x 1.825 x 1.545 χιλιοστά και μεταξόνιο 2.580 χιλιοστών. Το αμάξωμα, ειδικά σε αυτή την μεταλλική χάλκινη απόχρωση, αποπνέει μοντέρνο δυναμισμό, ενώ η σχεδίαση με την χαρακτηριστική «Unified Spindle Grille» του προσδίδει ταυτότητα Lexus, προσαρμοσμένη στο νέο design language της φίρμας.
Οι μικρές πρόβολοι και η τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος ενισχύουν την οδηγική του σταθερότητα και το «γεμάτο πάτημά» του στον δρόμο. Οι σκούρες ζάντες 18 ιντσών με λεπτομέρειες που θυμίζουν μεγαλύτερα Lexus προσφέρουν premium χαρακτήρα, ενώ ο φωτισμός full-LED εμπρός και πίσω τονίζει τη σύγχρονη και «digital» εικόνα του, ιδιαίτερα τη νύχτα.
Λιτή πολυτέλεια με ευχάριστη αίσθηση
Η καμπίνα του LBX είναι ίσως το πιο δυνατό του χαρτί. Παρότι ανήκει σε compact κατηγορία, το περιβάλλον στο εσωτερικό είναι φτιαγμένο με την προσοχή στη λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει τη Lexus. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι απλή και η αίσθηση πολυτέλειας δεν επιβάλλεται με επιφάνειες από ξύλο ή χρώμιο, αλλά έρχεται με μια ήρεμη ποιότητα μέσα από τα υλικά και τις υφές.
Οι καθαρές γραμμές, το καλό φινίρισμα, η απουσία σκληρών πλαστικών στα σημεία επαφής και οι έξυπνες θήκες συμβάλλουν σε ένα περιβάλλον που εμπνέει άνεση και εμπιστοσύνη. Η θέση οδήγησης έχει καλή ορατότητα και σωστή εργονομία, ενώ ο πίνακας οργάνων 12,3’’ μαζί με την οθόνη αφής 9,8’’ λειτουργούν απροβλημάτιστα και με εύκολη διεπαφή. Επιπλέον, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διαθέτει το προαιρετικό Head-up display, που κάνει την ζωή με το μοντέλο ακόμα πιο εύκολη.
Εντυπωσιακή είναι η ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα. Η ηχομόνωση είναι επιπέδου μεγαλύτερης κατηγορίας, με την Lexus να έχει τοποθετήσει επιπλέον ηχομονωτικά υλικά σε καίρια σημεία του αμαξώματος, το παρμπρίζ να είναι ηχομονωτικό και την καμπίνα να απομονώνει με υποδειγματικό τρόπο θορύβους από δρόμο και αέρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η καθημερινή μετακίνηση, ακόμη και εντός πόλης, να αποκτά χαρακτηριστικά ήρεμης μετακίνησης. Μια πολυτέλεια που νιώθεις μέσα στην καμπίνα του LBX σχεδόν με όλες τις αισθήσεις. Επιπλέον οι διακόπτες έχουν ωραία αφή, το κλιματιστικό ρυθμίζεται εύκολα με φυσικούς περιστροφικούς διακόπτες και η θέση του επιλογέα είναι ακριβώς εκεί που τη θες. Ένα αυτοκίνητο που δεν κάνει προσπάθεια να σε εντυπωσιάσει, αλλά θέλει να σε ξεκουράσει.
Όχι σπορ, αλλά έξυπνο και ήσυχο
Δεν είναι νέο ότι το LBX είναι ο πιο κοντινός συγγενείς του Toyota Yaris Cross. Έτσι και ο υβριδικός κινητήρας 1.5 λίτρων, απόδοσης 136 ίππων, είναι παρόμοιος με του «αδερφού» Toyota. Η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη, με πολύ ήπια εναλλαγή μεταξύ ηλεκτρικής και θερμικής λειτουργίας. Ο τρικίλυνδρος βενζινοκινητήρας των 91 ίππων υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 94 ίππων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,76 kWh που συνεισφέρουν όταν θέλουμε να κάνουμε γρήγορες εκκινήσεις εντός πόλης.
Στην πράξη, το προσθιοκίνητο LBX που οδηγήσαμε κινείται με χαρακτηριστική γραμμικότητα. Η μέγιστη ροπή των 185 Nm επαρκεί για σβέλτη καθημερινή χρήση, ενώ σε γρήγορες συνθήκες οδήγησης, το e-CVT κάνει μεν αισθητή την παρουσία του με ανεβασμένες στροφές. Η μέση κατανάλωση στην δική μας χρήση κυμάνθηκε από 4,4 έως 5,2 λίτρα/100 χλμ., τιμή πολύ καλή για ένα premium Crossover/SUV. Μοναδικό «αγκάθι» στην συνύπαρξη μας ήταν ο λίγο πιο έντονος ήχος του κινητήρα όταν χρειάστηκε να βυθίσουμε το πόδι μας στο δεξί πεντάλ.
Από την άλλη, αξιοσημείωτη είναι η ποιότητα κύλισης, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες, όπου το LBX κινείται σχεδόν αθόρυβα με ηλεκτρική υποβοήθηση. Στην κίνηση της πόλης, ο βενζινοκινητήρας μένει σβηστός για αρκετή ώρα και το αυτοκίνητο κυλά ήσυχα ανάμεσα στις συνεχείς στάσεις και στα φανάρια με ελάχιστη κατανάλωση.
Είναι Lexus και φαίνεται
Το LBX διαφοροποιείται ουσιαστικά από τα περισσότερα B-SUV στην αίσθηση που προσφέρει στον δρόμο. Η βελτιωμένη GA-B πλατφόρμα χαρίζει ακαμψία και γερή βάση στην ανάρτηση, η οποία αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Παρότι η λύση δεν είναι ανεξάρτητη στον πίσω άξονα, η ρύθμιση είναι τόσο ισορροπημένη, που δύσκολα εντοπίζεται υστέρηση ακόμη και σε σβέλτη οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο.
Το τιμόνι είναι ακριβές, με σωστή αίσθηση και γρήγορη απόκριση. Η ανάρτηση απορροφά άριστα τις εγκάρσιες ανωμαλίες χωρίς να δίνει έντονες κλίσεις στις στροφές. Έτσι το αυτοκίνητο εμπνέει σιγουριά, παραμένει ουδέτερο και προβλέψιμο, ακόμα και σε απαιτητικούς ρυθμούς. Δεν είναι σπορ, αλλά είναι ακριβές, ήσυχο και ξεκούραστο.
Ουσιαστικά το LBX κινείται με έναν τρόπο που θυμίζει σαφώς μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Το πλαίσιο δεν αντιδρά απότομα, οι αναρτήσεις δεν κάνουν θόρυβο, και σε κλειστές στροφές η μεταφορά βάρους γίνεται ομαλά και χωρίς δραματικότητα. Ακόμη και σε φθαρμένο οδόστρωμα οι ανάρτηση είναι άνετη, χωρίς να περνά στα όρια του μαλθακού.
Σε βρεγμένο οδόστρωμα, η πρόσφυση παραμένει υψηλή χάρη στα καλά ελαστικά πρώτης τοποθέτησης και την σωστά ρυθμισμένη επέμβαση των ηλεκτρονικών. Το αυτοκίνητο αντιδρά προβλέψιμα και με σταθερότητα, χωρίς νευρικές αντιδράσεις ακόμα και υπό πίεση.
Το Lexus που… χωράει παντού
Στην καθημερινή χρήση, το LBX αποδεικνύεται ένας εξαιρετικός σύντροφος. Είναι ήσυχο στις μικρές ταχύτητες, με ελαφρύ τιμόνι εντός πόλης, με καλή κύλιση και αποτελεσματική ηχομόνωση. Ο οδηγός νιώθει όπως πρέπει (και όπως περιμένουμε) από ένα αυτοκίνητο της μάρκας, παρότι πρόκειται για τον βενιαμίν. Οι αισθητήρες, οι κάμερες και τα ADAS διευκολύνουν τη ζωή σε αστικό περιβάλλον, ενώ το adaptive cruise control λειτουργεί άψογα σε ταξίδι.
Οι θέσεις αποθήκευσης είναι αρκετές, τα συστήματα πολυμέσων εύχρηστα, η κατανάλωση πολύ λογική και η γενική αίσθηση «απροβλημάτιστης» συνύπαρξης τονώνεται από την απουσία κάθε τριγμού ή παράξενης συμπεριφοράς. Είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να σε ξεκουράζει.
Το LBX είναι ένα παράδειγμα του πώς πρέπει να γίνεται downsizing. Δεν είναι ένα Lexus που κατασκευάστηκε με στόχο την πιο προσιτή τιμή. Είναι ένα κανονικό Lexus με μικρότερες διαστάσεις. Είναι ήσυχο, ασφαλές, κομψό, καλά φτιαγμένο και εξαιρετικό στον ρόλο του. Αν το δεις σαν εναλλακτική σε mainstream B-SUV, θα νιώσεις πως οδηγείς κάτι ανώτερο. Αν το δεις σαν εισαγωγικό μοντέλο Lexus, θα καταλάβεις ότι η φίρμα πέτυχε τον στόχο της να μας κερδίσει, όχι με κραυγαλέο τρόπο, αλλά με ουσία.
Η πολυτέλεια δεν είναι άπιαστη
Το LBX διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τιμές που αρχίζουν από 31.300 ευρώ. Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι το LBX Cool Advanced 4×2 με τελική τιμή 47.150 ευρώ, αφού διαθέτει πρόσθετο εξοπλισμό αξίας 8.450 ευρώ. Σε αυτόν περιλαμβάνονται το εντυπωσιακό μεταλλικό χάλκινο χρώμα, το head-up display, τα χειριστήρια αφής πάνω στο θερμαινόμενο τιμόνι, ο ασύρματος φορτιστής κινητού τηλεφώνου και πολλά ακόμα έξτρα χαρακτηριστικά.
Όλες οι εκδόσεις περιλαμβάνουν πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ενώ υπάρχουν και πλουσιότερες εκδόσεις με εμφάσεις σε χρωματικούς συνδυασμούς και αισθητικά πακέτα. Η εγγύηση 6 ετών ή 160.000 χλμ. και το πρόγραμμα Lexus Relax με ετήσια ανανέωση καθιστούν την ιδιοκτησία σχεδόν αγχολυτική. Μπορείτε να διαμορφώσετε το δικό σας Lexus LBX εδώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Υβριδικός, βενζίνης, 1.490 cc
ΑΠΟΔΟΣΗ (συνδυαστική): 136 PS/5.000 rpm, 120 Nm/3.600-4.800 rpm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο CVT
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.190 x 1.825 x 1.560 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 492-994 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.280 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 9,2″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,5 lt/100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 105 g/km