Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6

Το δημοφιλές Peugeot 208 ανανεώνεται αισθητικά και αποκτά υβριδική έκδοση, ομοίως με το «αδερφό» 2008.

Ακούστε το άρθρο

Το δημοφιλές Peugeot 208 ανανεώνεται αισθητικά και αποκτά υβριδική έκδοση, ομοίως με το «αδερφό» 2008.

Η επιτυχία του Peugeot 208 είναι πλέον δεδομένη και το γαλλικό εργοστάσιο έκρινε πως έχει έρθει η ώρα να γίνουν μερικές προσαρμογές για να το διατηρήσουν σύγχρονο και ελκυστικό. Η πιο σημαντική από αυτές είναι η προσθήκη μιας υβριδικής έκδοσης. Κάτι που ήταν δεδομένο, αφού στην πραγματικότητα η μάρκα έχει προχωρήσει σε εκτεταμένο εξηλεκτρισμό με όλα της τα σημερινά μοντέλα να διαθέτουν εκδόσεις είτε αμιγώς ηλεκτροκίνητες, είτε υβριδικές και επαναφορτιζόμενες. Το 208 δεν θα μπορούσε να διαφέρει, μιας που ανήκει στην κατηγορία των supermini, η οποία έχει ισχυρό ανταγωνισμό και την Ελλάδα είναι δεύτερη σε πωλήσεις, μετά τα πολύ δημοφιλή μικρά SUV.

Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6

Αισθητικές αλλαγές

Με επιρροές από το Hypercar 9X8 που συμμετέχει στους αγώνες του World Endurance Championship (WEC), το εμπρός μέρος είναι δυναμικό και την προσοχή τραβούν τα φώτα ημέρας, που φιλοξενούνται στις τρείς «νυχιές» του λιονταριού. Το νέο πρόσωπο συμπληρώνει η βαμμένη στο χρώμα του αυτοκινήτου και μεγαλύτερη μάσκα, πάνω στην οποία βρίσκεται το καινούριο σήμα της Peugeot.

Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6

Στο εσωτερικό η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής παντρεύεται με μεγάλες δόσεις εργονομίας και δίνει ένα αποτέλεσμα ευχάριστο και λειτουργικό. Μοναδικός προβληματισμός, η ρύθμιση του τιμονιού σε σχέση με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ούτος ώστε να βρεθεί μια χρυσή τομή άνεσης και οπτικής επαφής με τις ενδείξεις.

Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6

Τα καθίσματα είναι πολύ καλά και προσφέρουν ταυτόχρονα άνεση και πλευρική στήριξη. Ψηλά στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε την οθόνη πολυμέσων με διάμετρο 10 ιντσών, με ανανεωμένο και ταχύτερο λογισμικό, που υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto. Λίγο χαμηλότερα βρίσκονται οι φυσικοί διακόπτες, απαραίτητοι για ορισμένες λειτουργίες, που κάνουν την ζωή μας πιο εύκολη και ασφαλή.

Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6

Αφού δεν χρειάζεται να περιηγηθούμε στο μενού της οθόνης για να αλλάξουμε θερμοκρασία ή ένταση στον κλιματισμό. Διακριτικά τοποθετημένη ακριβώς από πάνω είναι μια σειρά ηλεκτρονικών επιλογέων, όπως το πλήκτρο «Home» της οθόνης. Σε μια πολύ καλή κίνηση τους, οι σχεδιαστές δημιούργησαν μια εξυπηρετικότατη βάση για το κινητό τηλέφωνο στο ανοιγόμενο κομμάτι του μικρού αποθηκευτικού χώρου εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων. Μάλιστα μέσα στον ίδιο χώρο υπάρχει και θέση ασύρματης φόρτισης, καθώς και θύρες USB.

Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6

Άνω του μέσου όρου είναι ο χώρος των αποσκευών, στα 352 λίτρα με τα καθίσματα στην κανονική τους θέση. Που φτάνει στα 1.163 λίτρα με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες.

Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6

Πλέον και υβριδικό

Με την εξάλειψη της πετρελαιοκίνητης έκδοσης, πλέον το Peugeot 208 διατίθεται σε δύο ηλεκτρικές εκδόσεις και δύο υβριδικές με θερμικό κινητήρα βενζίνης, στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και απόδοση 100 ή 136 ίππων. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχει 100 ίππους, με τον τρικύλινδρο 1.2PureTech κινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Miller και να έχει κατά 40% νέα εξαρτήματα, ώστε να συνυπάρχει με τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης. Στο έξι σχέσεων κιβώτιο διπλού συμπλέκτη υπάρχει ενσωματωμένος ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 28 ίππων που τροφοδοτείται από μία μπαταρία 0,89kWh. Η τελευταία είναι στρατηγικά τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, ώστε να μην μειώνει χρήσιμους χώρους.

Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6

Στον δρόμο με το 208

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τα κλασικά τρία προγράμματα οδήγησης, οικονομικό, κανονικό και σπορ. Καθώς και το πολύ αποδοτικό σύστημα ανάκτησης της ενέργειας που γεμίζει την μπαταρία και μειώνει την φθορά στο σύστημα πέδησης. Το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις έχει και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω των paddle πίσω από το στο τιμόνι. Και για να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους, μιλάμε για ένα πολύ καλό αυτοκίνητο με ένα πολύ καλό υβριδικό σύστημα, που σύμφωνα με την Peugeot προσφέρει έως 15% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, σε σχέση με το αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο.

Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση θα πετύχει ο οδηγός κυρίως σε συνθήκες μικρών απαιτήσεων, όμως απολαμβάνει συνεχώς τα οφέλη της υβριδικής παραλλαγής. Η οποία υποστηρίζει χωρίς να αφαιρεί τίποτα από την ευχαρίστηση της οδήγησης. Μια πολυτέλεια που σταδιακά θυσιάζεται στον βωμό του ταχέως αναπτυσσόμενου εξηλεκτρισμού. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Peugeot διαθέτει ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν και παρόν. Το οποίο φροντίζει να τιμά και στα σύγχρονα «πολιτικά» αυτοκίνητα της, παρά την μεταστροφή στον ηλεκτρισμό.

Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6

 

Έτσι το 208 έχει τις διαστάσεις που δεν προβληματίζουν στην πόλη και είναι έτοιμο να ανταποκριθεί στη σβέλτη οδήγηση εκτός πόλης και στα ταξίδια σε αυτοκινητόδρομο. Με ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και ενώ δεν τη λες μαλακή, παραμένει άνετη και απορροφά τις ουκ ολίγες παραφωνίες που βρίσκει στο διάβα της στη χώρα μας.

Από πλευράς εξοπλισμού διαθέτει ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, υπερυψωμένη κονσόλα με κεντρικό υποβραχιόνιο και φιμέ τζάμια μεταξύ άλλων. Επιπλέον, από πλευράς υποβοήθησης του οδηγού και ασφάλειας στο 208 θα βρούμε (πάντα μεταξύ άλλων) έξι αερόσακους, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος  με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, το ενεργό σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, την αναγνώριση σημάτων ορίου ταχύτητας και σημάτων ΚΟΚ, το σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών και το e-call. Το Peugeot 208 Hybrid e-DCS6 100hp στην έκδοση Allure της δοκιμής μας κοστίζει 25.922 ευρώ.

Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid e-DCS6

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τρικύλινδρος 1.2PureTech

ΑΠΟΔΟΣΗ: 100 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm

KIBΩΤΙΟ: Aυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.055 x 1.765 x 1.430 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 352- 1.163 lt

ΒΑΡΟΣ: 1.220 kg

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h: 9,8″

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 193 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ:  4,5 lt/100 km

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 101 g/km

abb_img