Οδηγούμε την ανανεωμένη εκδοχή του Volkswagen Tiguan, του best seller της Volkswagen στην ήπια υβριδική έκδοση με τους 150 ίππους.
Για την Volkswagen, αλλά και για την Ελληνική αγορά, το Tiguan είναι ένα μοντέλο ορόσημο. Αφού από την πρώτη γενιά κατάφερε με την προσιτή τιμή και τον 1400άρη κινητήρα του (κόντρα στους 2λιτρους της εποχής) να βάλει τα SUV σε περισσότερα σπίτια. Σε αυτή, την τρίτη του γενιά παραμένει ανταγωνιστικό σε κόστος, χωρίς να αφήνει πίσω την ποιότητα και τις σύγχρονες τεχνολογίες. Και φιλοδοξεί να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας B-SUV.
Οικολογία και εργονομία Tiguan
Ο…εσωτερικός κόσμος του Tiguan αποτελείται από ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά, χωρίς αυτό να επηρεάζει αρνητικά την αίσθηση για τους επιβάτες. Στην έκδοση R-Line που οδηγήσαμε, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας έχει οθόνη αφής 15 ιντσών, η οποία είναι αρκετά εύκολη στην χρήση της και δεν απαιτεί πολύ χρόνο προσαρμογής. Μάλιστα έχει το ίδιο software με το ηλεκτρικό Volkswagen ID.7 και επιτρέπει στον οδηγό και τον συνοδηγό να ελέγχουν από εκεί σχεδόν τα πάντα.
Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε τον όμορφο περιστροφικό επλογέα του «Driving Experience Control» μέσα από τον οποίο ο οδηγός επιλέγει το προφίλ οδήγησης, την ένταση του ήχου και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό της καμπίνας. Μιας καμπίνας με πολλές θήκες έξυπνης αποθήκευσης, τρείς ανεξάρτητες ζώνες κλιματισμού και πολλές θύρες φόρτισης για να μην λείψουν από κανέναν επιβάτη. Αλλά και ενσωματωμένη βάση για smartphone ή tablet στο κεντρικό υποβραχιόνιο των πίσω καθισμάτων.
Υβριδικό και ειδυλλιακό
Το Tiguan «φορά» τον ήπια υβριδικό κινητήρα 1.500 κ.εκ και 150 ίππων της Volkswagen. Ο οποίος λειτουργεί με τεχνολογία miller και καταφέρνει να έχει μικρή κατανάλωση καυσίμου χάρη στην ειδική επίστρωση των κυλίνδρων για μικρότερες τριβές και θόρυβο. Μια γεννήτρια φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου μέσω της ανάκτησης ενέργειας από το σύστημα πέδησης. Η ενέργεια αυτή χρησιμοποιείται όταν γίνεται απενεργοποίηση δύο εκ των τεσσάρων κυλίνδρων ή και του κινητήρα σε καταστάσεις μειωμένων ενεργειακών απαιτήσεων, όπως η επιβράδυνση.
Η Volkswagen δίνει στο νέο Tiguan πολλές επιλογές συστημάτων κίνησης για να διαλέξουμε αυτό που εξυπηρετεί καλύτερα των πλειονότητα των μετακινήσεων μας. Έτσι πέρα από το ήπια υβριδικό σύστημα 150 ίππων της δοκιμής, διατίθεται και σε ένα με ίδιο κινητήρα αλλά ισχύ 130 ίππων. Επίσης σε δύο Plug-in, δυο πετρελαιοκίνητες εκδοχές και δύο σε συμβατικό βενζινοκινητήρα. Ωστόσο όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.
Χάρη στην πλατφόρμα MQB Evo το μοντέλο έχει μεγαλύτερη ακαμψία και βελτιωμένη γεωμετρία στον πίσω άξονα. Επίσης σημαντικό κεφάλαιο του νέου Tiguan είναι η ανάρτηση του. Που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πίσω είναι πλήρως ανεξάρτητη 4ων συνδέσμων. Τα αμορτισέρ έχουν τεχνολογία 2 βαλβίδων για το bound και το rebound, κάτι που δίνει εξαιρετική άνεση και απόκριση, με δυνατότητα επιλογής 15 επιπέδων απόσβεσης, στο πλαίσιο της εξατομικευμένης ρύθμισης ου οχήματος από τον οδηγό.
Στον δρόμο με το Tiguan
Στην καθημερινότητα, όσο ο οδηγός εστιάζει στην άνεση, η μέση κατανάλωση διατηρείται κάτω από τα 6,5 λίτρα για κάθε χιλιόμετρα απόστασης. Ενώ αν αποφασίσει να βυθίσει επιθετικά το πόδι του στο αριστερό πεντάλ τα πράγματα αλλάζουν και θα δει διψήφιο αριθμό. Ωστόσο στις εκτός αστικού ιστού διαδρομές το Tiguan δείχνει το καλύτερο πρόσωπο του. Κατανάλωση ακόμα και κάτω από τα 5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, άνεση, ηχομόνωση και ευχάριστη οδική συμπεριφορά αποδεικνύουν στην πράξη ότι δεν είναι τυχαία το best seller.
Ένα πλαίσιο δια χειρός Volkswagen που υποστηρίζεται ιδανικά από το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα πέδησης ώστε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τόσο τις δυνατότητες του κινητήρα, όσο και της ανάρτησης. Προφανώς δεν μιλάμε για σπορ αυτοκίνητο, αν και με την επιλογή του αντίστοιχου προγράμματος οδήγησης γίνεται πιο «παιχνιδιάρικο».
Το Tiguan είναι ένα μοντέλο που συνδυάζει δύο διαφορετικούς κόσμους για να δημιουργήσει κάτι δελεαστικό. Ακριβώς όπως και το όνομα του, που προκύπτει από την ένωση των λέξεων Tiger και Iguana, αποδεικνύοντας την προσαρμοστικότητα που το διακατέχει.
Δείτε ακόμα: Πρώτη Δοκιμή Volkswagen Tiguan
Εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας
Στα πλαίσια της υποβοήθησης του οδηγού, το νέο Tiguan είναι στάνταρ εξοπλισμένο με σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, υποβοήθηση ελιγμού για αποφυγή εμποδίου, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, ενεργό σύστημα διατήρησης του στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας.
Επιπλέον στο Tiguan βρίσκουμε σύστημα εύκολου ηλεκτρικού ανοίγματος της πόρτας αποσκευών που ενεργοποιείται με κίνηση στο πόδι ή από το τηλεχειριστήριο καθώς και ξεκλείδωμα και εκκίνηση κινητήρα χωρίς χρήση κλειδιού.
Από πλευράς ασφάλειας υπάρχει σύστημα ένδειξης χαμηλής πίεσης ελαστικών, e-call και φυσικά μια σειρά αερόσακων, μεταξύ των οποίων και τύπου κουρτίνας, πλευρικοί και κεντρικός, μεταξύ των δύο εμπρός επιβατών.
Εκδόσεις και εξοπλισμός Tiguan
Το νέο Tiguan έχει τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: Essential, Life, More R-Line και R-Line More. Οι δύο τελευταίες είναι οι κορυφαίες εκδόσεις με τη More να εστιάζει στον πλούσιο εξοπλισμό και τη «δική μας» R-Line να έχει πιο σπορ προσανατολισμό. Έτσι εφοδιάζεται με ζάντες αλουμινίου «Coventry» 20 ιντσών, sport comfort καθίσματα εμπρός και εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό 30 χρωμάτων. Σημαντικό στοιχείο είναι και η νέα ηλεκτρικά ανακλινόμενη και ανοιγόμενη πανοραμική ηλιοροφή που εκτείνεται και στο πίσω μέρος.
Όπως όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα της Volkswagen, το Tiguan έχει εργοστασιακή εγγύηση 4ων ετών ή 80.000. Το κόστος του νέου Tiguan αρχίζει από τις 34.300 ευρώ ενώ η έκδοση R-Line της δοκιμής μας από κοστίζει 42.500 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνης, 1.5 TSI
ΑΠΟΔΟΣΗ: 150 PS/5.500 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.539 x 1.842 x 1.658 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 652-1.650 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.616 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 9,1″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,4 lt/100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 146 g/km
Διαμορφώστε το δικό σας Tiguan εδώ.