Πρώτη Δοκιμή | | Volkswagen Tiguan

Στην τρίτη του γενιά το Tiguan, το Best seller της Volkswagen έρχεται πιο δυναμικό. Και έχει εξοπλισμό από μεγαλύτερες κατηγορίες.

Ακούστε το άρθρο

Στην τρίτη του γενιά το Tiguan, το Best seller της Volkswagen ήρθε πιο δυναμικό από οποιαδήποτε άλλη φορά. Και έχει εξοπλισμό από μεγαλύτερες κατηγορίες.

Ποια σχέση θα μπορούσε να έχει ένα Iguana με μια τίγρη και αυτά τα δύο με το Tiguan; Στην πραγματικότητα το Tiguan πήρε το όνομα του από τα δύο ζώα. Και όχι χωρίς σημαντικό λόγο, αφού το ένα συμβολίζει τη προσαρμοστικότητα και το άλλο είναι ένα άγριο και εξαιρετικά ικανό πλάσμα.

 

Από την πρώτη του εμφάνιση του Tiguan δεν περνά απαρατήρητο. Αρχικά ήταν το αυτοκίνητο που εκδημοκράτισε τα SUV. Τα οποία ως τότε απαιτούσαν από τους υποψήφιους αγοραστές να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Το Tiguan ήρθε με έναν κινητήρα 1,4 TSI, κόντρα στα 2λιτρα μοντέλα της εποχής, με ό,τι αυτό σημαίνει. Τόσο σε κόστος αγοράς όσο και στην καθημερινότητα. Και μάλιστα χωρίς να κάνει παραχωρήσεις στην τεχνολογία. Το 2016, η δεύτερη γενιά του μοντέλου εκτόξευσε τις συνολικές πωλήσεις σε 7.6 εκατομμύρια μονάδες. Εκ των οποίων 17.500 στην Ελλάδα.

Πρώτη γνωριμία Volkswagen Tiguan: Προσαρμόσιμο

Σήμερα η τρίτη γενιά του B-SUV εκδημοκρατίζει και την τεχνολογία. «Προικίζοντας» το νέο Tiguan με στοιχεία που σε άλλες μάρκες της αγοράς συναντάμε μόνο σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Και το σημαντικότερο είναι ότι πολλά από αυτά αφορούν στην ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Αφού το αυτοκίνητο είναι το μόνο στην κατηγορία με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με μασάζ στα εμπρός καθίσματα και με οθόνες από 12,9 έως 15 ιντσών. Αλλά και με πίσω πλευρικούς αερόσακους και κεντρικό αερόσακο εμπρός.

Ανάρτηση και τετρακινηση

Το νέο Tiguan έχει ως βάση την πλατφόρμα MQB Evo. Που έχει μεγαλύτερη ακαμψία και βελτιωμένη γεωμετρία στον πίσω άξονα. Η ανάρτηση είναι γόνατα McPherson εμπρός και πίσω πλήρως ανεξάρτητη 4ων συνδέσμων. Ενώ και τα αμορτισέρ έχουν τεχνολογία 2 βαλβίδων για το bound και το rebound. Το αποτέλεσμα είναι μια εξαιρετική απόδοση σε άνεση και απόκριση, ανάλογα με το προφίλ οδήγησης. Ενώ η εξατομίκευση δίνει στον οδηγό 15 επίπεδα ρύθμισης της απόσβεσης.

Η τετρακίνηση του Tiguan (4motion) αρχικά δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς και μόλις 4% πίσω. Όμως όποτε χρειαστεί πάει έως 50-50 εμπρός-πίσω. Ενώ  μεταφέρει την ισχύ κατά 85% σε έναν τροχό για να ξεπεράσει δύσκολες καταστάσεις. Βέβαια η Volkswagen ξέρει πως το πιθανότερο είναι οι οδηγοί να μην πλησιάσουν στα όρια του αυτοκινήτου. Αλλά το έχει εξοπλίσει με όλα τα εφόδια ώστε να αξίζει να το δοκιμάσουν. Σε αυτό συμβάλει η απόσταση των 19 εκατοστών από το έδαφος και οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης και απομάκρυνσης. Εμείς πάντως. Που τα δοκιμάσαμε, πιστεύουμε ότι αξίζει κάθε αγοραστής να το κάνει.

Εσωτερική εργονομία του Tiguan

Από πλευράς διαστάσεων δεν υπάρχουν διαφορές. Με μόνη εξαίρεση τα 3 επιπλέον εκατοστά του πίσω πρόβολου. Που προσφέρουν πίσω αποθηκευτικό χώρο.Το νέο Tiguan έχει μοντέρνα καμπίνα με ατμοσφαιρικό φωτισμό 3ων επιπέδων και μεγάλη εργονομία. Σε αυτή συμβάλλει η νέα κεντρική κονσόλα με το «Driving Experience Control». Το κομψό, εύχρηστο σύστημα έχει ως βάση σε μία εξέλιξη του 4MOTION Active Control του προηγούμενου Tiguan. Για πρώτη φορά το Driving Experience Control χρησιμεύει, όχι μόνο για την επιλογή των προφίλ οδήγησης, αλλά και για την ένταση του ήχου και τις προκαθορισμένες «Ατμόσφαιρες». Σε αυτές τις «Ατμόσφαιρες», οι ρυθμίσεις του φωτισμού φόντου και του ηχοσυστήματος συγχρονίζονται. Για να δημιουργήσουν ένα φάσμα φωτεινών και ηχητικών θεμάτων. Επίσης μπορούν να ενεργοποιηθούν οι λειτουργίες Lounge, Energetic, Joy, Minimal και Me.

Πρώτη γνωριμία Volkswagen Tiguan: Προσαρμόσιμο

Το μοντέλο έχει κλιματισμό τριών ζωνών, πολλές θύρες φόρτισης εμπρός και πίσω, αλλά και κρυμμένα σύμβολα. Αφού διακριτικά τοποθετημένα είναι τα προφίλ ενός τίγρη και ενός Iguana στο κάτω μέρος των δύο πίσω τζαμιών. Τα οποία μάλιστα, με το φως του ήλιου «προβάλλονται» φυσικά πάνω στα πάνελ της πόρτας. Μια λεπτομέρεια που θα αρέσει σίγουρα στους μικρούς επιβάτες.

Πρώτη γνωριμία Volkswagen Tiguan: Προσαρμόσιμο

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας έχει μια μεγάλη οθόνη (από 12,9 έως 15 ίντσες ανάλογα με την έκδοση) και θέλει σχετικά λίγο χρόνο για προσαρμογή. Έχει το software του αντίστοιχου συστήματος του αμιγώς ηλεκτρικού Volkswagen ID.7 και από εκεί οι δύο εμπρός επιβάτες ελέγχουν σχεδόν τα πάντα.

Πρώτη γνωριμία Volkswagen Tiguan: Προσαρμόσιμο

Επιλογή μεταξύ οκτώ κινητήρων

Η Volkswagen δίνει στο νέο Tiguan δυο ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης, δύο Plug-in, δυο πετρελαιοκινητήρες και τέλος δύο βενζινοκινητήρες. Όλες οι επιλογές έχουν αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Τα δύο ήπια υβριδικά σύνολα με βάση τον 1,5e TSI έχουν ισχύ 130 ή 150 ίππων. Λειτουργούν με τεχνολογία miller, για μικρότερη κατανάλωση και έχουν ειδική επίστρωση κυλίνδρων για μικρότερες τριβές και θόρυβο. Εδώ, μια γεννήτρια φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια μέσω της ανάκτησης ενέργειας από το σύστημα πέδησης. Η ενέργεια αυτή χρησιμοποιείται για την απενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε φάσεις επιβράδυνσης. Καθώς και στις κατηφόρες. Και οι δύο εκδόσεις eTSI έχουν ενεργή διαχείριση κυλίνδρων (Active Cylinder Management – ACT).

Στις plug-in εκδοχές 204 και 272 ίππων το κιβώτιο έχει 6 αντί για 7 σχέσεις. Χάρη σε μια μπαταρία 19,7 kWh, η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του Tiguan eHybrid είναι περίπου στα 120 χιλιόμετρα. Και η συνολική περίπου 900 χιλιόμετρα. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με έως και 11 kW σε οικιακό wall box εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και με έως και 50 kW σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC). Όλα αυτά βοηθούν το Tiguan eHybrid στις καθημερινές μετακινήσεις. Ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αν το σύστημα θα έχει κλασική υβριδική λειτουργία ή αν θα κρατά την ενέργεια της μπαταρίας για να την χρησιμοποιήσει όποτε το θέλει. Για παράδειγμα στο κέντρο της πόλης για να κινηθεί χωρίς εκπομπές ρίπων. Αν και με τέτοια αυτονομία θα μπορούσε να κάνει καθημερινή χρήση σαν να ήταν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και να εκμεταλλεύεται το καύσιμο μόνο για ταξίδια.

Συμβατικοί κινητήρες

Σχετικά με τους πιο κλασικούς κινητήρες, οι δύο εκδόσεις με βενζίνη είναι τετρακίνητες. Και έχουν απόδοση 204 και 264 ίππους από 2λιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα TSI. Όμως αυτές οι εκδόσεις θα έρθουν στα τέλη της χρονιάς.

Προς το παρόν, από συμβατικούς κινητήρες το Tiguan δίνει την επιλογή των δύο 2λιτρων πετρελαίου. Αυτοί οι TDI έχουν ισχύ 150 και 193 ίππων, με τον πρώτο να δινει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Πρώτη γνωριμία Volkswagen Tiguan: Προσαρμόσιμο

Εκδόσεις Tiguan

Το νέο Tiguan έρχεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού:  Tiguan, Life, More και R-Line. Η More και η R-Line είναι οι κορυφαίες εκδόσεις. Με την More να είναι ιδιαίτερα πλούσια σε εξοπλισμό και την R-Line νε έχει πιο σπορ προσανατολισμό.

Η βασική έκδοση Tiguan έχει στάνταρ, μεταξύ άλλων, το νέο Digital Cockpit Pro (10 ιντσών), τον κεντρικό διακόπτη Driving Experience Control, το σύστημα προειδοποίησης Car2X, τον πρόσθετο κεντρικό αερόσακο εμπρός και πίσω πλευρικούς αερόσακους, τον 3-ζωνών αυτόματο κλιματισμό Climatronic, τις θύρες USB-C με δυνατότητα φόρτισης 45 Watt (μπροστά), τις μαύρες ράγες οροφής και τα πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης. Τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνουν τα Side Assist (Σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα επιτήρησης πίσω κυκλοφορίας και υποβοήθησης εξόδου από θέση στάθμευσης), Front Assist (σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης), Lane Assist (σύστημα διατήρησης λωρίδας), Rear View Camera (κάμερα οπισθοπορείας) και μια μπροστινή κάμερα για δυναμική απεικόνιση των σημάτων κυκλοφορίας. Στον βασικό εξοπλισμό είναι ακόμα προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Το Tiguan Life είναι η μεσαία έκδοση εξοπλισμού και έχει μεταξύ άλλων το Adaptive Cruise Control με λειτουργία stop & go, και Light Assist (σύστημα αυτόματης προσαρμογής φωτισμού μεγάλης σκάλας). Έχει ακόμα το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος Park Assist Plus με Park Distance Control, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, εξωτερικό φωτισμό ambient, εσωτερικό φωτισμό ambient 10 χρωμάτων και comfort καθίσματα εμπρός με οσφυϊκή υποστήριξη.

Η νέα ειδική έκδοση More έχει επιπλέον της Life, Ζάντες αλουμινίου «Venezia» 17 ιντσών με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, προβολείς LED Plus με λειτουργία φωτισμού στροφής και φωτισμού σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, πίσω φώτα 3D LED και  Keyless Access. Επίσης έχει αντικλεπτικό σύστημα συναγερμού με αισθητήρες εσωτερικού χώρου και προστασία από ρυμούλκηση, σύστημα εύκολου ανοίγματος της πόρτας του χώρου αποσκευών, φιμέ κρύσταλλα και ράγες οροφής σε αλουμίνιο.

Tiguan R-Line 

Η κορυφαία έκδοση  Tiguan R-Line  έχει εξωτερική και εσωτερική ειδική σχεδίαση R-Line, ζάντες αλουμινίου «Coventry» 19 ιντσών, sport comfort καθίσματα εμπρός και εσωτερικό φωτισμό ambient 30 χρωμάτων στο ταμπλό, τις πόρτες και τα εμπρός διακοσμητικά ένθετα. Μάλιστα τα μοντέλα μπορούν με μερικά κλικ να εξατομικευτούν. Μέσω διαφόρων πακέτων και προαιρετικού εξοπλισμού. Ιδιαίτερο σημείο αναφοράς είναι η νέα ηλεκτρικά ανακλινόμενη και συρόμενη πανοραμική ηλιοροφή, η μεγάλη διάφανη επιφάνεια της οποίας εκτείνεται και στο πίσω μέρος.

Το Tiguan R-Line μπορεί επίσης να διαμορφωθεί με το πακέτο Black Style Package. Αυτό περιλαμβάνει μαύρες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, μαύρα καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών και ενισχυμένης ηχομόνωσης παράθυρα με τα πίσω να είναι πολύ σκούρα. Καθώς και πλαίσια παραθύρων σε κομψό γυαλιστερό μαύρο χρώμα.

Σημαντική είναι η εργοστασιακή εγγύηση με διάρκεια 4 χρόνια ή 80.000. Η οποία υπάρχει σε όλα τα επιβατικά οχήματα της Volkswagen.

Η τιμή του Tiguan αρχίζει από τις 34.300 ευρώ για την έκδοση του ήπια υβριδικού συστήματος κίνησης των 48 V (eTSI) με τους 130 ίππους.

Οι πρώτες εντυπώσεις μας από την διήμερη επαφή μας με το Tiguan είναι πολύ καλές, τόσο σε επίπεδο ποιότητας και κινητήρων, όσο και σε άνεση και ευκολία στη χρήση. Περισσότερα θα πούμε όταν θα έχουμε την ευκαιρία για μια μεγάλη δοκιμή.

 

abb_img