Το XEV Yoyo είναι μικρό μόνο σε διαστάσεις, αφού στα υπόλοιπα δεν μοιάζει με τα περισσότερα ηλεκτρικά microcars που προσφέρει η αγορά.
Είναι λίγες οι φορές που ένα αυτοκίνητο με εξοπλισμό που θυμίζει ‘80s μπορεί να εκπλήξει ευχάριστα. Αλλά το Yoyo το έκανε. Όχι γιατί έχει υπερσύγχρονες τεχνολογίες ή στοιχεία που δεν είχαμε ξαναδεί. Αλλά γιατί έχει ό,τι χρειάζεται και τα χωρά σε λιγότερα από 2,5 μέτρα.
Το Yoyo είναι ένα φρέσκο, νεανικό και χρηστικό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Που όμως δεν έχει πρόβλημα να εξυπηρετήσει και σε πιο υπεραστικές διαδρομές. Και μάλιστα νόμιμα, αφού η επίσημη μέγιστη ταχύτητα των 80 χλμ./ώρα του επιτρέπει την κίνηση ακόμα και σε αυτοκινητόδρομο. Πριν χαμογελάσετε με την τελευταία πρόταση, πρέπει να πόυμε αφενός ότι δεν είναι ο φυσικός του χώρος και αφετέρου ότι στην πράξη είδαμε ταχύτητα 94 χλμ./ώρα.
Σχεδιαστικά η εικόνα του Yoyo είναι οικεία και παρόμοια με άλλων μικρών μοντέλων πόλης. Το συνολικό μήκος του είναι 2,45 μέτρα, το πλάτος 1,5 μέτρα και το ύψος 1,53 μέτρα. Έχει πολύ χαρακτηριστικά εμπρός και πίσω φώτα LED ενώ το πλαϊνό χρωματιστό στοιχείο αλλάζει ανάλογα με τη διάθεση του ιδιοκτήτη. Επιπλέον εκεί μπορεί να μπει και προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης. Πάντως η XEV έχει στον κατάλογο της 9 βασικούς συνδυασμούς, ικανούς να καλύψουν ιδιαίτερα ή κλασικά γούστα.
Δείτε ακόμα: XEV Yoyo: Η κατασκευή του microcar (video)
Λίστα εξοπλισμού Yoyo
Σε αντίθεση με άλλα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα το Yoyo έχει μια σειρά στοιχείων εξοπλισμού που κάνουν τη συμβίωση μαζί του πιο άνετη. Όπως ο κλιματισμός της καμπίνας, τα ηλεκτρικά παράθυρα και οι ηλεκτρικοί καθρέφτες. Επιπλέον έχει ABS, τρείς θύρες φόρτισης, πρίζα 12V και κεντρική οθόνη αφής. Αυτή, ανάλογα με την έκδοση είναι 7 ή 10 ιντσών και με screen mirroring (Apple CarPlay & Android Auto) Επιπλέον η οθόνη εκτελεί και τα χρέη του πίνακα οργάνων. Με λίγα λόγια σχεδόν τα πάντα περνούν από αυτή. Όμως το αυτοκίνητο έχει και φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό και το κλείδωμα των θυρών.
Ο οδηγός δεν θα χρειαστεί να βγάλει το κλειδί του Yoyo από την τσέπη ή την τσάντα του. Αφού τόσο η είσοδος όσο και η εκκίνηση του κινητήρα απαιτούν απλώς την παρουσία του κλειδιού. Επίσης το Yoyo παραμένει συνδεδεμένο, μέσω εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο. Έτσι ο ιδιοκτήτης κάνει απομακρυσμένη παρακολούθηση και έλεγχο λειτουργειών αυτοκινήτου. Όπως το κλείδωμα και ξεκλείδωμα των θυρών και ο έλεγχος των παραθύρων και του συστήματος κλιματισμού.
Το εσωτερικό είναι μοντέρνο, με ενδιαφέρουσες χρωματικές λεπτομέρειες και σχετικά Σπαρτιάτικο. Τα καθίσματα είναι αρκετά άνετα αλλά το τιμόνι δεν έχει καμιά δυνατότητα ρύθμισης. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν θέσεις για αντικείμενα και ένας μικρός κλειστός αποθηκευτικός χώρος. Επιπλέον και το ταμπλό έχει εμπρός από το κάθισμα του συνοδηγού ένα βολικό ράφι, κάτω από τη θύρα USB. Τα πιο μεγάλα αντικείμενα περνούν πολύ εύκολα μέσα από την καμπίνα στον χώρο αποσκευών 180 λίτρων πίσω από τα καθίσματα. Ο οποίος έχει εταζέρα για να κρατά μακριά τα αδιάκριτα βλέμματα και φυσικά έχει πρόσβαση και από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η διπλή πανοραμική οροφή έχει μεν σκούρο τζάμι, όμως ο μεσογειακός ήλιος περνά έντονα και ένα σκίαστρο θα ήταν καλοδεχούμενο.
Αυτονομία και άνεση Yoyo
Ο ηλεκτροκινητήρας 20,4 ίππων είναι στον πίσω άξονα. Ναι, ο αριθμός θυμίζει περισσότερο ιπποδύναμη καρτ, όχι αυτοκινήτου. Μα η ισορροπία έρχεται από το γεγονός ότι το ίδιο συμβαίνει και με το βάρος των 664 κιλών. Η ενέργεια της φόρτισης αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου LiFePO4, 10,4 kWh και δίνει στο Yoyo ελευθερία κινήσεων για έως 150 χιλιόμετρα. Αναγεννητική πέδηση δεν υπάρχει.
Ακόμα και αν ο οδηγός βάλει το πόδι στο πάτωμα με τον περιστροφικό επιλογέα στο Sport, την ταχύτητα να φλερτάρει με τριψήφιο αριθμό και τον κλιματισμό στο φουλ, η πραγματική αυτονομία δεν θα πέσει κάτω από τα 100 χιλιόμετρα. Σε τέτοιες περιπτώσεις το αυτοκίνητο επηρεάζεται από τον αέρα και στην καμπίνα περνούν ήχοι. Αλλά είπαμε. Δεν είναι φτιαγμένο για αυτά. Εκεί που θριαμβεύει (και καλοπερνάει) είναι το αστικό περιβάλλον. Χωρά να περάσει και να παρκάρει σχεδόν παντού, έχει πολύ καλή ορατότητα και μικρό κύκλο στροφής. Μάλιστα αν ο οδηγός αφήσει τον επιλογέα στο «D» θα έχει μέγιστη ταχύτητα ελάχιστα πάνω από τα 50 χλμ./ώρα αλλά σχεδόν όλη τη διαθέσιμη αυτονομία του κατασκευαστή.
Yoyo με ανταλλάξιμες μπαταρίες
Και όταν η ενέργεια τελειώσει οι επιλογές είναι δύο. Από τη μια η φόρτιση σε απλή πρίζα σούκο ή wall box και από την άλλη η αντικατάσταση της μπαταρίας με μια φορτισμένη. Αφού το Yoyo έχει εύκολα ανταλλάξιμες μπαταρίες και τέτοιοι σταθμοί σύντομα θα είναι σε χρήση και στην Ελλάδα. Προς το παρόν μπαίνει στην πρίζα και στην πρώτη περίπτωση θέλει λιγότερες από τέσσερις ώρες για να γεμίσει από το 30 στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, ενώ στην δεύτερη γεμίζει σε λιγότερες από τρεισήμισι ώρες.
Τιμές και εξοπλισμός
Το XEV Yoyo έρχεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού. Η βασική έκδοση, η Entry, κοστίζει €12.990. Η αμέσως επόμενη, η Easy, κοστίζει €13.300 και έχει σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση. Τρίτη είναι η Joy, που οδηγήσαμε στη δοκιμή μας, με κόστος στις €13.750 και οθόνη αφής 10 ιντσών. Και τέλος η κορυφαία, με την ονομασία Sprint, που κοστίζει €14.500. Εδώ το Yoyo έχει επιπλέον τις ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Όλες οι παραπάνω τιμές είναι με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» (€3.000) αλλά και την επιδότηση για νέους έως 29 ετών (€1.000).