Δύο μελέτες έδειξαν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τα θερμικά

Δύο πρόσφατες έρευνες, αποκάλυψαν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εξίσου ή και περισσότερο αξιόπιστα σε σύγκριση με τα παραδοσιακά οχήματα

Ακούστε το άρθρο

Δύο πρόσφατες έρευνες, αποκάλυψαν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εξίσου ή και περισσότερο αξιόπιστα σε σύγκριση με τα παραδοσιακά οχήματα που λειτουργούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτά τα ευρήματα, ενισχύουν την επιλογή όσων σκέφτονται να αγοράσουν μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, το Λονδίνο Σκουλ οφ Εκόνομικς και το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο, εξέτασαν δεδομένα από 29,8 εκατομμύρια οχήματα (15,1 εκατομμύρια βενζινοκίνητα, 14,7 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα και 41.600 ηλεκτρικά). Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Energy, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μέση διάρκεια ζωής των οχημάτων είναι 17,8 χρόνια, κατά τα οποία καλύπτουν περίπου 220.000 χιλιόμετρα. Τα βενζινοκίνητα οχήματα διατηρούνται σε καλύτερη κατάσταση από τα πετρελαιοκίνητα, αλλά διανύουν 70.400 χιλιόμετρα λιγότερα. Σύμφωνα με την ανάλυση, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μέση διάρκεια ζωής 18,4 χρόνια.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές προσφέρουν ήδη εγγυήσεις για τουλάχιστον οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα, με την Tesla να ισχυρίζεται ότι οι μπαταρίες της έχουν σχεδιαστεί να διαρκούν περισσότερο, από την ίδια τη ζωή των οχημάτων. Παράλληλα, η διεθνής εταιρεία Arval, η οποία ασχολείται με τη χρηματοδοτική μίσθωση και τη διαχείριση στόλων, ανέλυσε δεδομένα από 8.300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και διαπίστωσε ότι οι μπαταρίες τους, μετά από 70.000 χιλιόμετρα, διατηρούσαν το 93% της χωρητικότητάς τους. Ακόμη και όταν τα οχήματα είχαν διανύσει πάνω από 200.000 χιλιόμετρα, η υγεία της μπαταρίας παρέμενε κοντά στο 90%.

Δείτε ακόμη: Γρίφος ή κρυμμένη έκπληξη το Roadster της Tesla;

Πρόσφατα, μια άλλη μελέτη της Geotab έδειξε ότι οι μπαταρίες χάνουν μέρος της χωρητικότητάς τους στην αρχή της ζωής τους, αλλά στη συνέχεια η υποβάθμιση επιβραδύνεται σημαντικά. Μόνο προς το τέλος της ζωής τους, παρατηρείται μια πιο έντονη μείωση της απόδοσης. Ωστόσο, πολύ λίγες μπαταρίες έχουν φτάσει σε αυτό το στάδιο. Αναλύοντας δύο από τα παλαιότερα ηλεκτρικά μοντέλα, διαπιστώθηκε ότι το Tesla Model S παρουσιάζει μέση ετήσια υποβάθμιση 2,3%, ενώ το Nissan Leaf χάνει το 4,2% της χωρητικότητάς του ετησίως.