ΕΕ: Πόσο «αθώα» είναι τελικά τα e-fuels;

Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, τα αυτοκίνητα με e-fuels δεν είναι εντελώς ουδέτερα ως προς το CO2.

Ακούστε το άρθρο

Ο στόχος για τα μελλοντικά αυτοκίνητα είναι ένας: πλήρης ουδετερότητα ως προς τις εκπομπές CΟ2. Με βάση αυτό, οι εταιρείες αυτοκινήτων οδεύουν προς την ηλεκτροκίνηση, θέλοντας να προσφέρουν στην αγορά οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει την περίπτωση για οχήματα με καύσιμα με μειωμένες εκπομπές ρύπων. Αυτά είναι τα συνθετικά καύσιμα ή αλλιώς e-fuel.

Πιο συγκεκριμένα, η ΕΕ έχει δεσμευτεί να δημιουργήσει την εν λόγω κατηγορία οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Θα χρησιμοποιούν τα e-fuels, τα οποία θα έχουν μειωμένες εκπομπές άνθρακα κατά 70%. Ωστόσο, ακόμη και αυτή η μείωση, πόσο καλή είναι για το περιβάλλον και πόσο ουδέτερα είναι σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Συνθετικά καύσιμα: Όχι και τόσο φιλικά για το περιβάλλον!

Συνθετικά καύσιμα vs ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, τα συνθετικά καύσιμα δεν είναι και τόσο… αθώα. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανάλυση που έκαναν, τα e-fuels θα εκπέμπουν 61 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο CO2 το 2035.

Τα πράσινα καύσιμα με… λιγότερες εκπομπές CO2!

Εν αντιθέσει τα ηλεκτρικά οχήματα, θα εκπέμπουν μόνο 13 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, όταν φορτίζουν με ηλεκτρική ενέργεια από το μέσο δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι με συνθετικά καύσιμα θα εκπέμπουν σχεδόν 5 φορές περισσότερο CO2 συγκριτικά με τα ηλεκτρικά οχήματα.

ACEA: Η αυτοκινητοβιομηχανία θα κάνει πέρα τις εκπομπές άνθρακα

Τα e-fuels θα είναι ουδέτερα, αλλά όχι και τόσο

Τέλος, ο Διευθυντής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Alex Keynes, δήλωσε για τα συνθετικά καύσιμα ότι θα είναι ουδέτερα ως προς το CO2. Ωστόσο, θα εκπέμπουν ατμοσφαιρικούς ρύπους και κυρίως τοξικά NOx.

Πιο συγκεκριμένα, τόνισε:

«Οι δοκιμές έδειξαν ότι τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρονικά καύσιμα εκπέμπουν τόσα οξείδια του αζώτου (NOx) όσο και οι κινητήρες ορυκτών καυσίμων (περίπου 22 mg/χλμ) και πολύ περισσότερο μονοξείδιο του άνθρακα και αμμωνία. Η επιβάρυνση του περιβάλλοντος είναι μεγάλη.

Τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι επίσης ακριβά στην παραγωγή και η πλήρωση των αυτοκινήτων με συνθετική βενζίνη θα κοστίσει στους οδηγούς πολύ περισσότερο από το να χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό όχημα. Μάλιστα μπορεί να είναι και πιο ακριβά από τα συμβατικά καύσιμα».

abb_img