Όπως όλα δείχνουν η αύξηση της τιμής των καυσίμων στην Ελλάδα το τελευταίο χρονικό διάστημα, έστρεψε περισσότερους Έλληνες στην αγορά καινούριου αυτοκινήτου που βασίζεται στις λύσεις που δίνει η ηλεκτροκίνηση αλλά ακόμα και στο υγραέριο, καθώς τον προηγούμενο μήνα παρατηρήθηκε άνοδος πωλήσεων και σε αυτή την κατηγορία.
Οι Έλληνες αναζητούν εναλλακτικές και οικονομικότερες λύσεις μετακίνησης στην αγορά αυτοκινήτου
Από το 0,3% που η κατηγορία σημείωσε τον Δεκέμβριο του 2020, τον Δεκέμβριο του 2021 το μερίδιο αγοράς εκτινάχθηκε στο 5%, δείχνοντας ότι οι Έλληνες αναζητούν εναλλακτικές οικονομικότερες λύσεις καυσίμου, αλλά και τρόπους για να κινηθούν περισσότερο οικολογικά εντός και εκτός πόλεων.
Μεγάλη αύξηση σημείωσαν βέβαια και οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων. Το μερίδιο αγοράς σε αυτή την κατηγορία σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων άγγιξε το 13,3%. Το ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι άνω του 2,5%.
Αντίθετα πολύ μεγάλη πτώση στις πωλήσεις παρουσίασαν τα καινούρια πετρελαιοκίνητα οχήματα, που μέσα σε έναν χρόνο από το 34,6% μειώθηκαν στο 12,9%, δείχνοντας ότι θα μείνουν αποκλειστικά για τα άτομα που κάνουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα εκτός πόλης ή για τις εταιρείες.
Αθήνα: Τέλος στην «αντικοινωνική» στάθμευση με 830 έξυπνους αισθητήρες σε ράμπες ΑμΕΑ
Άλλωστε για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα το 2030 αποτελεί χρονολογία ορόσημο. Όπως και για τα βενζινοκίνητα που παρουσιάζουν μια σταθερότητα στις πωλήσεις, καταλαμβάνοντας το 40,6% της αγοράς.
Φυσικά, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και την μεγάλη αύξηση των πωλήσεων των υβριδικών αυτοκινήτων, καθώς μέσα σε ένα έτος σημείωσαν αύξηση 10,2 μονάδων (από το 16,5% πήγαν στο 26,7%).
Θετική ήταν η αποτίμηση και για τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου, που το τελευταίο χρονικό διάστημα γνωρίζουν άνοδο. Σε αυτό συνετέλεσε και η κατασκευή πολλών πρατηρίων σε όλη την Ελλάδα. Δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους Έλληνες να δοκιμάσουν το συγκεκριμένο καύσιμο που εκτός από οικονομικό είναι και οικολογικό.
Οι περισσότεροι Έλληνες διαθέτουν ένα μόνο αυτοκίνητο
Σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν ανήκουν στην B κατηγορία, δείχνοντας ότι οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί θέλουν ένα αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις. Ωστόσο, χωρίς να μπορούν να έχουν στην διάθεσή τους περισσότερα από ένα αυτοκίνητα.
Με αυτόν τον τρόπο συνδυάζουντην γρήγορη και άνετη μετακίνηση εντός πόλης και αρκετές δυνατότητες εκτός δρόμου. Όπως επίσης και τους μεγάλους χώρους που είναι απαραίτητοι για τις εξορμήσεις τους. Τον πρώτο λόγο έχουν τα SUV, τα οποία δίνουν ελευθερία κινήσεων, καλύτερη θέση οδήγησης. Αλλά και νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που εμπνέει δυναμισμό.
Τέλος, πτώση σημειώνουν τα αυτοκίνητα της C κατηγορίας, χωρίς να επηρεαστούν τα SUV που σημείωσαν οριακή αύξηση. Επιπλέον, υπάρχει σαφέστατη στροφή στα μικρά αυτοκίνητα που εκτός από την ευελιξία στις πόλεις, τα περισσότερα έχουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.