Ελλάδα: Ψήφος εμπιστοσύνης B SUV

Τα οχήματα κατηγορίας SUV βρίσκουν τη μαγική συνταγή της επιτυχίας, ακόμα και στην Ελλάδα, ενώ υπάρχει και στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.

Ακούστε το άρθρο

Πτωτική παρέμεινε η κίνηση των αυτοκινήτων με βασικό καύσιμο τη βενζίνη και το πετρέλαιο. Αντιθέτως, οι πωλήσεις των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων γνωρίζουν σημαντική αύξηση με 5,5% και 9,8%. Δείχνοντας ότι η στροφή στην ηλεκτροκίνηση ή στη μετακίνηση με οχήματα χαμηλών ρύπων είναι πλέον μονόδρομος.

Αύξηση σημείωσαν και οι πωλήσεις των μοντέλων που στηρίζονται σε διπλό καύσιμο, καθώς υπάρχουν εταιρείες που συνεχίζουν να επενδύουν σε αυτή την τεχνολογία, αλλά και γιατί μέσα στο κλίμα των τελευταίων ετών οι οδηγοί θέλουν χαμηλότερο κόστος μετακίνησης.

«Φορτίζω παντού»: Νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση ύψους 80 εκ. ευρώ

Η παντοκρατορία των SUV

Το 57,1% των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα τον προηγούμενο μήνα ήταν SUV, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά την παντοδυναμία αυτής της κατηγορίας.

Φυσικά, αυτό δεν είναι αποκλειστικό φαινόμενο στη χώρα μας, αλλά είναι παγκόσμιο γεγονός που ως ιδέα γεννήθηκε στις ΗΠΑ και κατόπιν έγινε σημείο αναφοράς όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της JATO για το 2020, το κόστος απόκτησης ενός SUV στην Ευρώπη είναι κατά 59% υψηλότερο απ’ ό,τι ενός hatchback. Όμως αυτό δεν πτοεί τους καταναλωτές που επιθυμούν να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου.

Electric car

Οι κατασκευαστές σε αυτή την κατηγορία βρίσκουν τη μαγική συνταγή της επιτυχίας και τα SUV δίνουν υπερκέρδη κέρδη.

Προσαρμόζοντας και την ηλεκτροκίνηση, ανεβαίνει η υπεραξία των εταιρειών, ενώ παράλληλα πετυχαίνουν τους στόχους τους για μείωση των εκπομπών ρύπων.

Οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους υψηλότερη θέση οδήγησης, αρκετά μεγάλους χώρους και άνεση, όπως επίσης και δυνατότητες για κίνηση σε διαδρομές εκτός… χάρτη.

Κλιματικός Νόμος: Τα μέτρα του ΥΠΕΝ για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης

Η αγαπημένη κατηγορία στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, αξιολογώντας τις πρόσφατες ταξινομήσεις, διαπιστώνουμε ότι η αγαπημένη κατηγορία παραμένει η B SUV όπου καταλαμβάνει το 26,6% των συνολικών πωλήσεων για να ακολουθήσει η αμέσως επόμενη κατηγορία (C) με ποσοστό 25,6%.

Τον Οκτώβριο του 2021 υπήρξε αύξηση της τάσης για αγορά μικρών οχημάτων της κατηγορίας Α. Αύξηση που κατέδειξε τη διάθεση πολλών για άνετη μετακίνηση εντός πόλης. Ακόμη και για αγορά ενός δεύτερου αυτοκινήτου, καθαρά για μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού.

electric car

Ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες μέσα στο γενικότερο κλίμα της πτώσης ακολούθησαν την ίδια πορεία, υπήρξε αύξηση και στην κατηγορία των μεγάλων (premium) αυτοκινήτων, δείχνοντας ότι δεν έχουν επηρεαστεί από το γενικότερο κλίμα της πανδημίας και της μεγάλης αναμονής παράδοσης αυτοκινήτων που σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες είναι μικρότερη.

Κ. Αχ. Καραμανλής: Η Ελλάδα είναι μία από τις λίγες χώρες στην ΕΕ που έχει σταθμούς φόρτισης ανά 100 χλμ./ώρα

Η πορεία προς την επικράτηση των SUV

Πριν από δύο περίπου δεκαετίες οι πωλήσεις αυτής της κατηγορίας κατείχαν ένα ισχνό ποσοστό. Και φυσικά κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει τι θα επακολουθήσει.

Από το 2005 σταδιακά η κατηγορία αύξησε το μερίδιο αγοράς αγγίζοντας ένα ποσοστό κοντά στο 5% πανευρωπαϊκά. Ενώ την επόμενη πενταετία το ποσοστό άγγιξε το 10%.

Ήταν η στιγμή που ξεκινούσε η παντοκρατορία των Sport Utility Vehicles (SUV). Ειδικότερα  το 2020 στην κατηγορία αντιστοιχούσε το 45% του συνόλου των πωλήσεων.

Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει την οδηγική οντότητα ενός sedan, το οποίο επί πολλές δεκαετίες ήταν αυτό που κυριαρχούσε στις πωλήσεις. Προσφέροντας χώρους, άνεση και επιδόσεις.

abb_img