Κλιματικός Νόμος: Τα μέτρα του ΥΠΕΝ για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης

Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023 τα μέτρα θα εξεταστούν εκ νέου, με σκοπό την επίσπευση και την επέκταση σε επιπλέον περιοχές, ανάλογα με την επαρκή διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης, ενώ, όπως τόνισε ο κ. Σκρέκας, επισπεύδεται η διαδικασία τοποθέτησης φορτιστών στις πόλεις.

«Ο εθνικός Κλιματικός Νόμος είναι ιστορικής σημασίας, καθώς ορίζει το θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας για τη σταδιακή μείωση των ανθρωπογενών εκπομπών αερίων του Θερμοκηπίου, με σκοπό την αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας ως το 2050», δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, κατά την παρουσίαση, σε συνέντευξη Τύπου, του νέου θεσμικού πλαισίου που θα αποτελέσει τον οδικό χάρτη για την πράσινη μετάβαση της χώρας για τα προσεχή χρόνια.

Κατά την παρουσίαση του Κλιματικού Νόμου, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας γνωστοποίησε, επίσης, τα μέτρα που προβλέπονται για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, στα οποία είχαμε αναφερθεί και σε προηγούμενο άρθρο.

  • Από το 2023, το 1/4 των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων έως 50γρ CO2/χλμ.
  • Από το 2030, τα νέα οχήματα που θα ταξινομούνται θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών.
  • Από το 2025 υποχρεωτικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όλα τα νέα ταξί, καθώς και το 1/3 των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτροκίνητα.
  • Στόχος είναι μέχρι το 2023 να κυκλοφορούν στους δρόμους περί τα 2.000 ηλεκτροκίνητα ταξί.

Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023 τα μέτρα θα εξεταστούν εκ νέου, με σκοπό την επίσπευση και την επέκταση σε επιπλέον περιοχές, ανάλογα με την επαρκή διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης, ενώ, όπως τόνισε ο κ. Σκρέκας, επισπεύδεται η διαδικασία τοποθέτησης φορτιστών στις πόλεις.

⇒ Απαγόρευση πώλησης νέων ΙΧ με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ελλάδα από το 2030

Ξεκινά άμεσα η δημόσια διαβούλευση του Κλιματικού Νόμου

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας μιλάει στην συνέντευξη τύπου στο αμφιθέατρο του υπουργείου για τον πρώτο Εθνικό Κλιματικό Νόμο, Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σκρέκας: «Θέλουμε η Ελλάδα να πρωταγωνιστήσει στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης», ενώ όπως έκανε γνωστό, ξεκινάει άμεσα η δημόσια διαβούλευση του σχετικού νομοσχεδίου.

Απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Σκρέκας ανέφερε ότι η κοστολόγηση του συγκεκριμένου πακέτου μέτρων, πρόκειται να προσδιοριστεί άμεσα από την αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα.

Γιώργος Αμυράς: Με τον κλιματικό νόμο εισάγεται μία νέα αντιμετώπιση της Οικονομίας

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός ΠΕΝ Γιώργος Αμυράς, τόνισε ότι με τον Κλιματικό Νόμο εισάγεται μία νέα αντιμετώπιση της Οικονομίας και κυρίως του Περιβάλλοντος, με ιδιαίτερα ποσοτικά χαρακτηριστικά.

Οι ποσοτικοί στόχοι που καθορίζονται

Ειδικότερα, κατά την παρουσίαση που έκαναν ο υπουργός ΠΕΝ Κώστας Σκρέκας και ο γενικός γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Κωνσταντίνος Αραβώσης, οι ποσοτικοί στόχοι που καθορίζονται, με ιδιαίτερη έμφαση στη δυναμική διείσδυση των ΑΠΕ, είναι οι εξής:

  • Μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 55% έως το 2030 σε σχέση με το 1990.
  • Μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 80% έως το 2040 σε σχέση με το 1990.
  • Κλιματική ουδετερότητα έως το 2050.

Όσον αφορά στον φιλόδοξο στόχο του 2050, αυτό σημαίνει ότι οι ρύποι που εκλύονται από τις ρυπογόνες παραγωγικές δραστηριότητες πρέπει να απορροφώνται πλήρως.

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Αραβώσης: «Οι στόχοι και η πορεία επίτευξης των στόχων θα επανεξετάζονται κάθε πέντε χρόνια, αρχής γενομένης από το τέλος του 2024».

Με τον νέο Κλιματικό Νόμο προβλέπονται, επίσης, τα εξής:

Από το 2023, οι Δήμοι αναλαμβάνουν την εκπόνηση Δημοτικών Σχεδίων Μείωσης Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα (ΔηΣΜΕΔΑ), με στόχο μείωσης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 10% για το έτος 2025 και 30% για το έτος 2030, σε σύγκριση με το έτος βάσης 2019.

Τα ΔηΣΜΕΔΑ περιλαμβάνουν αναλυτική απογραφή των ενεργειακών καταναλώσεων και εκπομπών CO2 για τα δημοτικά κτίρια, στάδια κλπ, το δημοτικό φωτισμό, τις δημοτικές εγκαταστάσεις ύδρευσης και αποχέτευσης, τα δημοτικά οχήματα κλπ.

Μείωση των εκπομπών στα μη διασυνδεδεμένα νησιά: Στόχος μείωσης εκπομπών κατά 80% σε σχέση με 2019. Από το 2030 απαγορεύεται η χρήση μαζούτ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στα μη διασυνδεδεμένα νησιά.

Ο Κλιματικός Νόμος προβλέπει, επίσης, την ενσωμάτωση της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή στις τομεακές πολιτικές.

Τέλος, όπως έγινε γνωστό, καταρτίζεται Εθνική Επιστημονική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή, η οποία θα λειτουργεί ως τεχνικός και επιστημονικός σύμβουλος της Πολιτείας.

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!