Εμείς θα το δηλώσουμε εξ’ αρχής. Όταν έρθει η στιγμή ο κάτοχος του οχήματος πρέπει να αλλάξει και τα τέσσερα ελαστικά του. Βέβαια το πορτοφόλι πολλές φορές έχει τη δική του άποψη και τα ευρώ φτάνουν μόνο για ένα νέο ζευγάρι ελαστικών. Το ερώτημα λοιπόν είναι ένα: Πού πρέπει να τοποθετηθούν, στον εμπρός ή στον πίσω άξονα; Ωστόσο, αυτή η απόφαση δεν είναι απλή, καθώς επηρεάζει άμεσα την οδηγική συμπεριφορά του οχήματος. Και κατά συνέπεια την ασφάλειά σας στον δρόμο. Επιπλέον πολλοί οδηγοί πιστεύουν ότι τα νέα ελαστικά πρέπει να τοποθετούνται μπροστά, αφού ο μπροστινός άξονας είναι υπεύθυνος για το στρίψιμο και το φρενάρισμα. Άλλοι λένε στον πίσω άξονα για να είναι πάντα σταθερό το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Μεταξύ αυτών και ο τεχνικός διευθυντής της Michelin στην Μεγάλη Βρετανία, Brian Porteous.
Είναι υποχρεωμένα να περνάνε ΚΤΕΟ τα EV’s;
Γιατί τα νέα ελαστικά πρέπει να τοποθετούνται στον πίσω άξονα;
Είναι σημαντικό να εξασφαλίζεται η σταθερότητα του αυτοκινήτου που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πρόσφυση των πίσω τροχών. Αν τοποθετήσετε τα καινούργια ελαστικά μπροστά, το όχημα μπορεί να παρουσιάσει υπερστροφή. Δηλαδή να γλιστράει έντονα το πίσω μέρος σε στροφές ή σε ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης. Μάλιστα αυτό είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο, ειδικά αν ο οδηγός δεν περιμένει αυτή την αντίδραση του αυτοκινήτου. Ένας ακόμα σημαντικός λόγος είναι η απόδοση του αυτοκινήτου σε βρεγμένο ή ολισθηρό οδόστρωμα. Τα φθαρμένα πίσω λάστιχα τείνουν να χάνουν γρήγορα την πρόσφυση και να προκαλούν απώλεια ελέγχου. Ειδικά σε απότομα φρεναρίσματα ή ελιγμούς. Αντίθετα, με τα νέα λάστιχα στον πίσω άξονα, το αυτοκίνητο διατηρεί τη σταθερότητά του και είναι προβλέψιμο σε δύσκολες συνθήκες.
Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν ρεζέρβα;
Η σημασία της σωστής τοποθέτησης στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα
Η επιλογή του σωστού άξονα για τα νέα ελαστικά είναι ακόμα πιο σημαντική στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Και αυτό γιατί αυτός ο τύπος αυτοκινήτων έχει διαφορετική δυναμική από τα συμβατικά. Το αυξημένο βάρος των ηλεκτρικών λόγω των μπαταριών επηρεάζει τη φθορά των ελαστικών. Επιπλέον, η άμεση και υψηλή ροπή που παράγουν οι ηλεκτροκινητήρες αυξάνει τη φθορά των ελαστικών και απαιτεί μεγαλύτερη προσοχή στη συντήρησή τους. Σε αυτά τα οχήματα, η τοποθέτηση των νέων ελαστικών στον πίσω άξονα είναι ακόμη πιο σημαντική, καθώς εξασφαλίζει σταθερότητα και βελτιώνει την οδική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες.
Μαύρες κουκίδες στο παρμπρίζ: Ποια είναι η λειτουργία τους;
Τελικά πού πρέπει να μπαίνουν τα νέα λάστιχα;
Αν χρειάζεται να αντικαταστήσετε μόνο δύο ελαστικά, η ασφαλέστερη επιλογή είναι να τα τοποθετήσετε στον πίσω άξονα. Αυτό εξασφαλίζει καλύτερη σταθερότητα, μειώνει τον κίνδυνο υπερστροφής και διατηρεί την προβλέψιμη συμπεριφορά του οχήματος σε ολισθηρές συνθήκες. Η επόμενη φορά που θα αλλάξετε ένα ζευγάρι ελαστικά, θυμηθείτε ότι η σωστή τοποθέτησή τους μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ μιας ασφαλούς και μιας επικίνδυνης κατάστασης στον δρόμο.