Τι συμβαίνει με τα υγρά αυτοκινήτων που καταλήγουν στο δρόμο λόγω βλαβών ή ατυχημάτων; Μα φυσικά καταλήγουν στις υδάτινες οδούς και από εκεί στις θάλασσες και τους ωκεανούς μαζί με όλες τις βλαβερές τους ουσίες.
Οι βλαβερές ουσίες που περιέχουν, φτάνουν συχνά σε λίμνες, ποτάμια και υγροτόπους, όπου προκαλούν ζημιές.
Μπορεί να μην αναφέρεται συχνά ως πλεονέκτημα της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, η εξάλειψη του λαδιού, του υγρού του κιβωτίου ταχυτήτων αλλά και του ψυγείου που διαρρέουν στο περιβάλλον από τα αυτοκίνητα, είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα.
Μάλιστα, πολλά από τα αυτοκίνητα στο δρόμο είναι υπαίτια για τη διαρροή αυτών των υγρών. Είναι χαρακτηριστικό ότι συχνά μπορούμε να παρατηρήσουμε τους λεκέδες λαδιού στα πάρκινγκ και στα γκαράζ. Όταν βρέχει, αυτά τα υγρά ξεπλένονται στο χώμα και στις υδάτινες οδούς.
Ωστόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έρχονται για να εξαλείψουν και αυτό το πρόβλημα.
Υγρά αυτοκινήτου: Ένα σοβαρό πρόβλημα
Σύμφωνα με μελέτη που έγινε στις ΗΠΑ ,το υγρό του κινητήρα είναι εκείνο που διαρρέει πιο συχνά στο δρόμο. Ύστερα διαχέεται από το δρόμο στις υδάτινες οδούς, τις λίμνες, τα ποτάμια και τα ρυάκια.
Τα υγρά αυτοκινήτων είναι διπλά επικίνδυνα γιατί δεν διαλύονται στο νερό. Το λιπαντικό κινητήρα περιέχει τοξικές χημικές ουσίες που μπορούν να βλάψουν τους ανθρώπους και την άγρια ζωή εάν απορριφθούν με ακατάλληλο τρόπο. Αρκεί να σκεφτούμε ότι ένα λίτρο λαδιού κινητήρα μπορεί να μολύνει ένα εκατομμύριο γαλόνια νερού!
Επιπλέον, διαρκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα πάνω σε οποιαδήποτε επιφάνεια ή υλικό. Δυστυχώς υπάρχει παντού, από την άμμο μέχρι τα φτερά ορισμένων πτηνών. Και φυσικά είναι άκρως τοξικό τόσο για τους ανθρώπους όσο και για την άγρια ζωή και τα φυτά.
Οι βλαβερές ουσίες δεν έχουν θέση στην Πράσινη Εποχή
Το χρησιμοποιημένο λιπαντικό κινητήρα περιέχει πολυάριθμες τοξικές ουσίες, πολλές από τις οποίες είναι καρκινογόνες. Επιπλέον, μικροσκοπικά κομμάτια μετάλλου από τη φθορά του κινητήρα, όπως ο μόλυβδος, ο ψευδάργυρος και το αρσενικό εισχωρούν σε αυτά τα υγρά, καθιστώντας τα ακόμη πιο βλαβερά.
Το λάδι κινητήρα εκτίθεται στη θερμότητα κατά την καύση του κινητήρα, γεγονός που αλλάζει τη χημική του σύνθεση. Επειδή το χρησιμοποιημένο λάδι κινητήρα είναι βαρύ και κολλώδες, περιέχει ένα εκτεταμένο συμπυκνωμένο κοκτέιλ τοξικών ενώσεων. Επιπλέον μπορεί να συσσωρευτεί και να παραμείνει στο περιβάλλον για χρόνια.
Το Τμήμα Περιβαλλοντικής Προστασίας της Μασαχουσέτης αναφέρει ότι σχεδόν 180 εκατομμύρια γαλόνια χρησιμοποιημένου λαδιού ετησίως καταλήγουν σε υδάτινες οδούς.
Όλα αυτά τα χημικά όταν εισέρχονται στο περιβάλλον, αποτελούν κίνδυνο για τους υδάτινους πόρους. Η μόλυνση από πετρέλαιο στα όμβρια ύδατα προκαλεί μεγάλη περιβαλλοντική ρύπανση και ουσιαστική απειλή για όλα τα είδη του οικοσυστήματος.
Το ηλεκτρικό Fiat 500 επιβραβεύει τους πιο φιλικούς προς το περιβάλλον οδηγούς
Τέλος, το ψυκτικό υγρό των αυτοκινήτων περιέχει αιθυλενογλυκόλη, μία χημική ουσία που μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στο νευρικό σύστημα των ανθρώπων και των ζώων.
Συνηθίζουμε να λέμε ότι με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα περνάμε στην «πράσινη εποχή». Από τώρα όμως, όταν το λέμε, θα εννοούμε και έναν λόγο παραπάνω.