Επαναστατική φόρτιση εν κινήσει: Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης είναι εδώ!

Στη Γερμανία ξεκινά πιλοτικό έργο επαγωγικής φόρτισης στον αυτοκινητόδρομο, επιτρέποντας στα ηλεκτρικά οχήματα να φορτίζονται ενώ κινούνται.

Ακούστε το άρθρο

Για πολλούς οδηγούς, η ανάγκη για στάσεις φόρτισης σε μεγάλα ταξίδια, παραμένει σημαντικό εμπόδιο στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, παρόλο που τα διαλείμματα στους αυτοκινητοδρόμους θα μπορούσαν να είναι ωφέλιμα για όλους. Στη Βαυαρία, ωστόσο, γίνεται ένα βήμα προς την επίλυση αυτού του προβλήματος: σύμφωνα με το Bayerischer Rundfunk, κατασκευάζεται μια πιλοτική πίστα στον αυτοκινητόδρομο A6, με στόχο τη δοκιμή για επαγωγική φόρτιση κατά την οδήγηση.

Η πίστα δημιουργείται κοντά στο Άμπεργκ και περιλαμβάνει ενσωμάτωση πηνίων στο οδόστρωμα, επιτρέποντας στα ηλεκτρικά οχήματα να φορτίζονται καθώς κινούνται. Την ερευνητική πρωτοβουλία έχει αναλάβει η Έδρα Αυτοματισμού Παραγωγής και Συστημάτων Παραγωγής του Πανεπιστημίου Friedrich-Alexander, του Έρλαγκεν-Νυρεμβέργης.

Ένα τμήμα μήκους περίπου έξι χιλιομέτρων ανακατασκευάζεται, με μερικές εκατοντάδες μέτρα να εξοπλίζονται με πηνία για τις δοκιμές. Αυτά θα παράγουν ένα μαγνητικό πεδίο, το οποίο θα συλλαμβάνεται από αντίστοιχα πηνία στο όχημα και θα μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια, που θα τροφοδοτεί είτε την μπαταρία είτε απευθείας τον κινητήρα, με τρόπο παρόμοιο με την ασύρματη φόρτιση ενός smartphone.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σημερινά συμβατικά ηλεκτρικά οχήματα, δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτή την τεχνολογία, καθώς απαιτείται ειδικός εξοπλισμός. Οι πρώτες δοκιμές έχουν προγραμματιστεί για το φετινό καλοκαίρι, με βασικό ζητούμενο την αποτελεσματικότητα της μεθόδου: δηλαδή ποιο ποσοστό της παραγόμενης ενέργειας μεταφέρεται τελικά στο όχημα με τρόπο αξιοποιήσιμο.

Επαναστατική φόρτιση εν κινήσει: Φέρνει το μέλλον των EVs πιο κοντά!

Το κόστος της πιλοτικής φάσης, ανέρχεται στα οκτώ εκατομμύρια ευρώ και συγχρηματοδοτείται, μεταξύ άλλων, από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών και την Deutsche Autobahn GmbH.

Δεν πρόκειται για τη μοναδική τέτοια πρωτοβουλία παγκοσμίως. Παρόμοια έργα υλοποιούνται στην Κίνα, ενώ ο όμιλος Stellantis, δοκιμάζει επαγωγική φόρτιση σε πίστα στην Ιταλία, με ισχύ φόρτισης που αγγίζει τα 70 kW, πολύ υψηλότερη από την κατανάλωση ενός αυτοκινήτου, σε φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης.

Παρόλα αυτά, δεν αναμένεται να εξοπλιστούν εκτεταμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων με τέτοιες υποδομές, λόγω του υπέρογκου κόστους. Ωστόσο, η εφαρμογή της τεχνολογίας σε επιλεγμένα τμήματα μιας λωρίδας, θα μπορούσε να προσφέρει πρακτική αξία, επεκτείνοντας την αυτονομία και μειώνοντας την ανάγκη για παρατεταμένα διαλείμματα φόρτισης.

Για να επωφεληθούν τα οχήματα, θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με την κατάλληλη τεχνολογία, κάτι που αναπόφευκτα θα αυξήσει το κόστος τους. Πολλοί ειδικοί θεωρούν την ευρεία υιοθέτηση της επαγωγικής φόρτισης κατά την οδήγηση, οικονομικά μη βιώσιμη, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα. Ωστόσο, η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη σε εφαρμογές όπως τα ταξί, ή τα αστικά λεωφορεία, όπου η διαρκής κίνηση και οι επαναλαμβανόμενες διαδρομές, ευνοούν τέτοιου είδους λύσεις.

Πηγή: elektroauto-news.net