Επισκευή ηλεκτρικού vs συμβατικού – Ποια κοστίζει περισσότερο;

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα υπέρ των υβριδικών και plug-in οχημάτων, αντί για τα αμιγώς ηλεκτρικά, είναι το κόστος επισκευής τους.

Ακούστε το άρθρο

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα υπέρ των υβριδικών και plug-in οχημάτων, αντί για τα αμιγώς ηλεκτρικά, είναι το κόστος επισκευής τους. Υπάρχει η διαδεδομένη αντίληψη πως η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η οποία βρίσκεται στο πάτωμα του οχήματος, είναι ιδιαίτερα ακριβή και η αντικατάστασή της μπορεί να κοστίσει πάνω από 15.000 ευρώ.

Το κόστος επισκευής για τα ηλεκτρικά οχήματα σε σύγκριση με τα συμβατικά

Ωστόσο, τα στατιστικά δεδομένα, δείχνουν μια διαφορετική εικόνα. Σύμφωνα με την εταιρεία Mitchell, που ειδικεύεται στις ασφαλιστικές λύσεις και τις επισκευές μετά από ατυχήματα, το μέσο κόστος επισκευής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στις ΗΠΑ το περασμένο έτος, ήταν αντίστοιχο με αυτό ενός νεότερου συμβατικού μοντέλου εσωτερικής καύσης. Η έκθεση Insight Report 2024 EV Collisions ανέφερε πως, αν και τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), είχαν γενικά χαμηλότερο κόστος επισκευής, τα πιο σύγχρονα μοντέλα τους, παρουσίαζαν σχεδόν την ίδια δαπάνη επισκευής, με τα ηλεκτρικά οχήματα (BEV) και τα plug-in υβριδικά (PHEV).

Δείτε ακόμη: Εγγύηση τιμής και έξτρα επιδότηση έως €12.000 για τα ηλεκτρικά BMW και Mini

Το κόστος επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με τα συμβατικά

Μάλιστα, παρατηρείται μικρή μείωση στο κόστος επισκευών. Το 2023, η μέση δαπάνη για την επισκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος στις ΗΠΑ ήταν 6.236 δολάρια, καταγράφοντας μείωση 3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αντίστοιχα, το κόστος για τα plug-in υβριδικά ήταν 5.583 δολάρια, ενώ για τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης το ποσό ανήλθε στα 5.066 δολάρια. Για τα πιο σύγχρονα μοντέλα συμβατικών αυτοκινήτων, το μέσο κόστος έφτασε τα 6.127 δολάρια, διαφορά μόλις 109 δολαρίων από το αντίστοιχο κόστος των EV.

Ηλεκτρικά οχήματα: Συχνότητα ζημιών και ασφαλιστικών απαιτήσεων

Όσον αφορά τις περιπτώσεις οχημάτων που κρίθηκαν ως ολοκληρωτικές ζημιές από τις ασφαλιστικές εταιρείες, παρατηρήθηκε αύξηση σε όλα τα είδη κινητήρων. Το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αποσύρθηκαν λόγω σοβαρών ζημιών αυξήθηκε από 8% το 2023 σε 10,2%, γεγονός που συνδέεται και με την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων την ίδια χρονιά.

Το κόστος επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με τα συμβατικά

Το μοντέλο με τις περισσότερες ασφαλιστικές απαιτήσεις ήταν το Tesla Model Y, το οποίο κατέγραψε ποσοστό 31,43%. Ακολούθησε το Tesla Model 3 με 29,86%. Το Model Y παρουσίασε αύξηση 7,58% στις ασφαλιστικές απαιτήσεις σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ το Model 3 σημείωσε μείωση 4,67%. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Ford Mustang Mach-E με 6,37% των ασφαλιστικών απαιτήσεων, ενώ ακολούθησαν το Tesla Model S με 5,53% και το Tesla Model X με 4,58%.