Η βιομηχανία EV, εισέρχεται στο 2025 με περισσότερο ανταγωνισμό, επιπλοκές και πολιτικοποιημένες αποφάσεις, περισσότερο από ποτέ. Ωστόσο, ακόμα κι έτσι, η προσδοκία είναι ότι η ανάπτυξη θα συνεχίσει να «απογειώνεται» και θα τροφοδοτηθεί από περικοπές και μείωση τιμών, ή τουλάχιστον αυτό πιστεύει ο CEO της κινεζικής XPeng Motors, He Xiaopeng. Σε μια εσωτερική επιστολή που κοινοποιήθηκε στη CNEVPost, ο Διευθύνων Σύμβουλος δήλωσε, ότι η τολμηρή πρόβλεψή του για τη χρονιά, είναι ότι η αγορά πηγαίνει σε πόλεμο. Πόλεμος τιμών, δηλαδή. «Η αγορά θα δει σίγουρα πιο έντονο ανταγωνισμό το 2025. Και μπορώ ακόμη και να κάνω μια τολμηρή πρόβλεψη, ότι ο πόλεμος τιμών θα ξεσπάσει από τον Ιανουάριο».
Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, βρίσκεται σε πλήρη ρήξη τον τελευταίο καιρό. Οι καταναλωτές έχουν δημιουργήσει απύθμενη ζήτηση για εγχώρια οχήματα και αυτό οδήγησε σε ένα διπλό πρόβλημα για τις βιομηχανίες. Πρώτον, δημιουργεί έναν «τόνο» ανταγωνισμού. Η βιομηχανία EV της Κίνας, έχει περισσότερους από 100 κατασκευαστές EV, που ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλον, κάτι που αναμφίβολα θα οδηγήσει σε κάποιο υπερκορεσμό μοντέλων, που οι μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να μην είναι σε θέση να αντέξουν. Όσο για εκείνους που έχουν προετοιμαστεί παράγοντας περισσότερα από όσα μπορεί να αγοράσει η εγχώρια αγορά, αυτό τους δίνει τη δυνατότητα για μια διεθνή κυριαρχία για το 2025, που «φρενάρεται» μόνο από τα προστατευτικά μέτρα, που έχουν τεθεί σε εφαρμογή από άλλες χώρες.
Η XPeng πιστεύει ότι τα επόμενα δύο χρόνια, θα είναι κρίσιμα για την επιτυχία της. Επί του παρόντος, η μάρκα έχει εισέλθει σε 30 διαφορετικές χώρες και περιοχές. Η μάρκα αναμένει να επεκτείνει την παρουσία της σε 60 μέχρι το τέλος του 2026. Αυτή η ταχεία έκρηξη ανάπτυξης, θα ωθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία προς τον στόχο της να επιτύχει τουλάχιστον τις μισές πωλήσεις της, από πελάτες στο εξωτερικό. Περιττό να πούμε ότι αυτό σημαίνει, ότι ο πόλεμος τιμών των EV, θα μπορούσε πολύ εύκολα να ξεχυθεί από τα σύνορα της Κίνας και στον υπόλοιπο κόσμο.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, αναζητούν ήδη τρόπους για να ξεπεράσουν τους δασμούς. Για παράδειγμα, εταιρείες όπως η Chery και η SAIC, έχουν ήδη δημιουργήσει καταστήματα όπου εισάγουν κιτ knock-down (ημιτελή οχήματα, που στη συνέχεια συναρμολογούνται τοπικά, σε έτοιμα προς πώληση εισαγόμενα EV, για να αποφύγουν τους δασμούς).
Εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να έχουν τις τιμές αρκετά χαμηλές, οι καταναλωτές σε χώρες που φορολογούν τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με υψηλότερους συντελεστές, μπορεί να μην επηρεαστούν από τις ισοπεδωμένες τιμές. Και αν οι ΗΠΑ επανεξετάσουν το δασμολογικό τους πρόγραμμα υπό την προεδρία Τραμπ σε χαμηλότερα επίπεδα και ταυτόχρονα εξαλείψουν την πίστωση φόρου των 7.500 δολαρίων για ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, τότε όλα γίνονται πολύ ρευστά.
Το μεγαλύτερο ερώτημα θα πρέπει να είναι: πώς θα επιτύχουν αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες χαμηλότερες τιμές; Θα μπορούσε να είναι κρατικές επιδοτήσεις, μέτρα μείωσης του κόστους ή ακόμα και ζημιά, για να εισέλθουν σε μια συγκεκριμένη αγορά. Είτε έτσι είτε αλλιώς, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, γνωρίζουν ήδη ότι πρέπει να συμβαδίζουν ο ένας με τον άλλον, διαφορετικά αντιμετωπίζουν την εξαφάνιση, σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο.