Οι Κινέζοι έχουν ήδη την VW στο «τσεπάκι» τους ως συνεργάτη και έχουν στραμμένο πλέον το βλέμμα τους στην Tesla, ως τον πιο σημαντικό αντίπαλό τους. Αυτό κάνει την XPeng, ίσως τον πιο συναρπαστικό νεοφερμένο από την Κίνα αυτή τη στιγμή και σίγουρα κανένα από τα αυτοκίνητά της, δεν έχει τόσο καλές προοπτικές όσο το G6.
Ο κινέζος κατασκευαστής Xpeng, αρχίζει να απογειώνεται στην Ευρώπη. Η VW επένδυσε 700 εκατομμύρια δολάρια και θέλει η εταιρεία από το Guangzhou, να βοηθήσει τη VW να αποκτήσει βάση στην κινεζική αγορά.
Και αυτό, επειδή τα αυτοκίνητά τους είναι απλά καλά. Το XXL SUV G9 και το σεντάν P7 έχουν ήδη τραβήξει πολλά βλέμματα, αλλά από τότε που πρόσθεσαν το G6 αυτό το καλοκαίρι, ακόμη και ο παγκόσμιος πρωταθλητής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το Tesla Model Y έχει χάσει λίγο τη λάμψη του.
Η σύγκριση είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή, όταν κοιτάξετε την τιμή: Ενώ η Tesla πουλά το Model Y της για τουλάχιστον 44.990 ευρώ στη Γερμανία, το G6 με πολύ παρόμοιες τεχνικές προδιαγραφές, πωλείται για 43.600 ευρώ.
Με μήκος 4,75 μέτρα, ομαλή και απλή σχεδίαση και δυναμική εμφάνιση, το Xpeng θα μπορούσε εύκολα να εκληφθεί εσφαλμένα σαν το model Y, αν δεν υπήρχε το αστραφτερό σήμα X στην μπροστινή όψη LED και δεν ήταν βαμμένο σε έντονο Fiery Red.
Στο εσωτερικό, η κινεζική εταιρεία μόλις και μετά βίας μπήκε στον κόπο να κρύψει το… πρότυπό της. Το G6 είναι έτσι απλά «επιπλωμένο» και έχει μια παρόμοια μινιμαλιστική φιλοσοφία λειτουργίας, με τη διαφορά ότι έχει τουλάχιστον μια δεύτερη οθόνη, πίσω από το τιμόνι.
Η δεύτερη οθόνη, είναι σημαντικά μικρότερη και εμφανίζει μόνο τις πιο σημαντικές πληροφορίες οδήγησης. Ακόμη και ο αερισμός ελέγχεται στην οθόνη αφής, όπου μπορείτε επίσης να ανοίξετε το ντουλαπάκι του συνοδηγού, ή να προσαρμόσετε τους καθρέφτες.
Υπάρχει μόνο ένα κουμπί για όλες τις πόρτες, αν και όλοι ψάχνουν για ένα χερούλι. Με μεταξόνιο 2,89 μέτρα, το G6 προσφέρει άφθονο χώρο για τους επιβάτες και στις δύο σειρές καθισμάτων, ενώ έχει χώρο αποσκευών 571 λίτρων.
Από την άλλη πλευρά, οι κινέζοι είναι εξαιρετικά γενναιόδωροι όσον αφορά τον εξοπλισμό: από την πανοραμική οροφή και τα κλιματιζόμενα καθίσματα, μέχρι το ηχοσύστημα υψηλής τεχνολογίας και όλους τους βοηθούς οδήγησης (με μια βαθμολογία πέντε αστέρων), δεν αφήνουν τίποτα στη τύχη.
Πολύ περισσότερο γιατί «τα πάντα όλα», υπάρχουν στάνταρ και υπάρχουν μόνο δύο επιλογές εξτρά εξοπλισμού στον τιμοκατάλογο: Ο ηλεκτρικά επεκτεινόμενος σύνδεσμος τρέιλερ (κοτσαδόρος) και τα τέσσερα ειδικά χρώματα, που περιλαμβάνουν και το έντονο πορτοκαλί του μοντέλου.
Το G6 προσφέρεται με τρεις εκδόσεις κίνησης: Το βασικό μοντέλο (RWD Standard) τροφοδοτείται από έναν πίσω ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 258 PS και 440 Nm ροπής, μαζί με τον οποίο, μια μπαταρία τύπου LFP με χωρητικότητα 66 kWh, μπορεί να δώσει αυτονομία έως και 435 χιλιόμετρα.
Η έκδοση RWD Long Range, που κοστίζει τουλάχιστον 47.600 ευρώ, διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 285 PS στον πίσω άξονα και μια μπαταρία με κυψέλες NCM και χωρητικότητα 87,5 kWh, που επαρκούν για να προσφέρουν, μια αυτονομία έως και 570 χιλιόμετρα. Αν ξοδέψετε 51.600 ευρώ, μπορείτε να έχετε μια τετρακίνητη έκδοση με περισσότερη ισχύ 476 PS με έναν δεύτερο κινητήρα και με την ίδια μπαταρία, αλλά με 20 χιλιόμετρα αυτονομίας λιγότερα.
Το G6, επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα, σε μόλις 4,1 δευτερόλεπτα στην κορυφαία έκδοση AWD και επιτυγχάνει 200 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Το αυτοκίνητο προκαλεί ενθουσιασμό στο σταθμό φόρτισης και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι μπαταρίες των 800 volt έχουν υψηλότερη ικανότητα φόρτισης από τη συντριπτική πλειονότητα των ανταγωνιστών και φτάνουν στο απόγειό τους στα 215 kW στο βασικό μοντέλο και στα 280 kW στην κορυφαία έκδοση.
Χρειάζονται μόνο 15 λεπτά φόρτισης στην καλύτερη περίπτωση για να πάει από το 20 στο 80%, ενώ το G6 φορτίζει από έναν φορτιστή τοίχου με μέγιστη ισχύ 11 kW.
Έχουμε δει πολλά κινεζικά αυτοκίνητα να έρχονται και να φεύγουν τα τελευταία χρόνια και για αυτό το λόγο, η Xpeng θέλει να καταφέρει να δημιουργήσει έναν ολοκληρωμένο δίκτυο πωλήσεων στην Ευρώπη.
Με τους κινέζους τεχνολογικούς γίγαντες DiDi και Alibaba στο παρασκήνιο, τη VW ως επενδυτή, καθώς και ένα μόνιμο σχέδιο για ένα κλασικό δίκτυο αντιπροσώπων, αντί για άμεσες πωλήσεις, οι πιθανότητες για κάτι τέτοιο, είναι ίσως πολύ κοντά για να πραγματοποιηθούν.
Τύπος κίνησης | RWD | RWD | AWD |
Ισχύς | 190 kW | 210 kW | 350 kW |
Ροπή | 440 Nm | 440 Nm | 660 Nm |
Επιτάχυνση | 6,9 δευτ | 6,7 δευτ | 4,1 δευτ |
Τελική ταχύτητα | 200 χλμ/ώρα | 200 χλμ/ώρα | 200 χλμ/ώρα |
Εύρος αυτονομίας WLTP | 435 χλμ | 570 χλμ | 550 χλμ |
Μπαταρία | 66 kWh | 87,5 kWh | 87,5 kWh |
Δυνατότητα φόρτισης DC | 215 kW | 280 kW | 280 kW |
Χρόνος φόρτισης DC 10-80% | <20 λεπτά | <20 λεπτά | <20 λεπτά |