Ο κόσμος των hot hatch παραμένει ζωντανός και δυναμικός και η Peugeot το αποδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο. Η γαλλική φίρμα, επιστρέφει με ένα ηλεκτρικό όχημα που φέρει το ιστορικό σήμα GTi, σηματοδοτώντας την είσοδο της ηλεκτροκίνησης, σε μια νέα εποχή υψηλών επιδόσεων. Το νέο Peugeot E-208 GTi, πλήρως ηλεκτρικό και με έμφαση στην οδηγική απόλαυση, ετοιμάζεται να παρουσιαστεί επίσημα στο φετινό 24ωρο Le Mans, στις 13 Ιουνίου.
Πρόκειται για το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων της Peugeot, σχεδιασμένο να ικανοποιήσει εκείνους που αναζητούν συγκινήσεις πίσω από το τιμόνι και όχι απλώς μια ακόμα «πράσινη» πρόταση. Ο CEO της Peugeot, Alain Favey, τόνισε πως η αναβίωση του GTi δεν είναι απλώς φόρος τιμής στο παρελθόν, αλλά και στρατηγική επιλογή, που ενώνει τις αγωνιστικές ρίζες της μάρκας, με το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Όπως δήλωσε:
«Η απόφαση να επαναφέρουμε το GTi δεν είναι μόνο συναισθηματική, αλλά και ουσιαστική. Θέλουμε τα αυτοκίνητά μας να μεταφέρουν οδηγικές αισθήσεις, είτε είσαι πίσω από το τιμόνι, είτε συνοδηγός.»
Το νέο E-208 GTi αναμένεται να αντικαταστήσει τη βραχύβια σειρά Peugeot Sport Engineered (PSE), η οποία περιορίστηκε στις εκδόσεις του 508. Αυτή τη φορά, η Peugeot φαίνεται αποφασισμένη να φέρει το GTi σε περισσότερα μοντέλα, ξεκινώντας από το E-208, που πιθανότατα θα επωφεληθεί από αναβαθμισμένα μηχανικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.
Αναφορές θέλουν το νέο GTi να «δανείζεται» τον ηλεκτροκινητήρα από μοντέλα όπως τα Abarth 600e, Alfa Romeo Junior Veloce και Opel Mokka GSE, με απόδοση μεταξύ 237 και 278 ίππων. Η ισχύς θα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, εξασφαλίζοντας μέγιστη πρόσφυση και σπορ αίσθηση στο δρόμο. Χάρη στο μικρότερο βάρος και μέγεθος του E-208, εκτιμάται ότι θα μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα.
Η αισθητική αναβάθμιση του αμαξώματος και του πλαισίου θεωρείται δεδομένη, προκειμένου να ενισχυθεί ο σπορ χαρακτήρας του μοντέλου και να ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Η Peugeot, πάντως, δεν αποκλείει και άλλες κινήσεις με το σήμα GTi, όπως πιθανές μελλοντικές εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανάλογα με τις απαιτήσεις των πελατών.
Δείτε ακόμα: Η Peugeot αναβαθμίζει δραστικά το εμβληματικό E-208
«Ξεκινάμε με το E-208 GTi, αλλά θα ακούσουμε και τις επιθυμίες του κοινού. Δεν αποκλείουμε την πιθανότητα για περισσότερες εκδόσεις με το θρυλικό σήμα», υπογράμμισε ο Favey.
Το νέο Peugeot E-208 GTi υπόσχεται να ενώσει το παρελθόν με το μέλλον – προσφέροντας το δυναμισμό των κλασικών GTi, με την καθαρή ενέργεια της ηλεκτροκίνησης. Η κατηγορία των hot hatch, ίσως έχει μπροστά της ένα πιο… ηλεκτρισμένο μέλλον απ’ όσο νομίζαμε.
Πηγή: carscoops.com