Σύμφωνα με έρευνες, η λέξη “ηλεκτρικό” σχετικά με τα αυτοκίνητα θα αποτελέσει και τη νέα “κανονικότητα” την επόμενη δεκαετία. Το ίδιο ισχύει και με την αυτόνομη οδήγηση.
Στη Βρετανία για παράδειγμα, σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα της OC&C Strategy Consultants, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές εξετάζουν την αγορά ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο μέλλον.
Από την άλλη, επτά στους δέκα Βρετανούς θεωρούν ότι η αυτόνομη οδήγηση δεν έχει φτάσει ακόμα σε ιδιαίτερα ασφαλές στάδιο.
Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από το 80% των οδηγών σε κάθε χώρα βλέπουν το αυτοκίνητο ως απαραίτητο μέσο μετακίνησης.
Σε διάφορες χώρες σε όλο τον κόσμο η έρευνα σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών της OC&C Strategy Consultants δείχνει ότι ο αριθμός των καταναλωτών που θέλουν το επόμενο τους αυτοκίνητο να είναι αμιγώς ηλεκτρικό έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με το 2019, κάτι που σημαίνει ότι η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να αυξηθεί με γρήγορους ρυθμούς μέσα στα επόμενα χρόνια.
Βέβαια το επίπεδο της κάθε χώρας στο κατά πόσο είναι έτοιμη για τη μετάβαση στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης ποικίλει. Το δείχνει και ο παραπάνω πίνακας.
Σε κάθε περίπτωση η Κίνα κρατάει τα ηνία της θετικής αντίληψης των καταναλωτών σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. Παρά την μικρή μείωση σε σχέση με το 2019.
Η πανδημία «εκτόξευσε» τις μετακινήσεις με e-bikes στις ΗΠΑ
Αίσθημα ασφάλειας για την αυτόνομη οδήγηση θέλουν οι οδηγοί
Η Βρετανία δείχνει πως είναι περισσότερο έτοιμη να αγκαλιάσει τα οχήματα που υποστηρίζουν την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης σε σχέση με τη Γαλλία. Με την προϋπόθεση, ωστόσο, ότι οι οδηγοί θα νιώσουν πρώτα ότι η εν λόγω τεχνολογία είναι αρκετά ασφαλής.
Μάλιστα περίπου 71% των οδηγών στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσε ότι θα θεωρήσουν αρκετά ασφαλή την αυτόνομη οδήγηση σε περίπτωση αύξησης το λιγότερο πέντε φορές σε σχέση με τώρα. Ενώ το 34% δήλωσε πως απλώς θα ένιωθαν άβολα με την χρήση της. Το ίδιο ισχύει και για τις ΗΠΑ.
Οι ερευνητές της μελέτης θεωρούν ότι η αυτόνομη οδήγηση δεν θα επηρεάσει σημαντικά την αγορά ηλεκτρικών πριν από το 2030.
Τέλος, στην έρευνα έλαβαν μέρος πάνω από 7.500 καταναλωτές από Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Κίνα, Ιταλία, Γερμανία και Γαλλία.