Όπως έχουμε αναφέρει αρκετές φορές, τα ελαστικά έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο αυτοκίνητό μας. Το ελαστικό αυτοκινήτου φροντίζει την επαφή του με το οδόστρωμα και συμβάλλει στο στρίψιμο και στο φρενάρισμα. Κάθε ελαστικό αυτοκινήτου έχει τις δικές του προδιαγραφές και ο χρήστης του οχήματος πρέπει να τις γνωρίζει.
Εσείς ξέρετε πότε πρέπει να αλλάξετε αμορτισέρ;
Τα μυστικά που πρέπει να γνωρίζετε
Τα ελαστικά είναι αναλώσιμα και πρέπει ο οδηγός να τα αλλάζει όταν φτάσει το πλήρωμα του χρόνου. Αν θέλει να μετακινείται με ασφάλεια και να μην μπλέκει σε ατυχήματα. Πριν όμως από κάθε αλλαγή, πρέπει να γνωρίζει τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του αυτοκινήτου του. Και σύμφωνα με αυτές τις προδιαγραφές να επιλέξει το ελαστικό που τον καλύπτει. Το ερώτημα που μπορεί να υπάρχει στο μυαλό πολλών είναι που είναι αυτές οι προδιαγραφές του ελαστικού; Αυτές αναγράφονται υποχρεωτικά στο πλαϊνό του ελαστικού, όπως ορίζει και η ισχύουσα νομοθεσία.
Ένα μείζονος σημασίας χαρακτηριστικό που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του ο υποψήφιος αγοραστής, είναι ο δείκτης ταχύτητας του ελαστικού. Αυτός θα πρέπει να ταιριάζει με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, ώστε η κίνηση να γίνεται με ασφάλεια. Ο δείκτης ταχύτητας υποδεικνύει τη μέγιστη ταχύτητα κίνησης που μπορεί να αναπτύξει το αυτοκίνητο με το συγκεκριμένο σετ ελαστικών. Φυσικά η πίεση ελαστικών πρέπει να είναι αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής. Για παράδειγμα στο διάγραμμα παρακάτω παραθέτουμε τη μέγιστη ταχύτητα για κάθε δείκτη ταχύτητας. Για παράδειγμα στο κόκκινο πλαίσιο βάλαμε το δείκτη ταχύτητας V. Αυτό σημαίνει ότι η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει με ασφάλεια είναι τα 240 χλμ./ώρα.
Υπάρχει αντικλεπτικό με ελάχιστα ευρώ; Και όμως!
Ύψιστης σημασίας η σωστή πίεση του ελαστικού
Πέρα όμως από το δείκτη ταχύτητας, ο κάτοχος του οχήματος πρέπει να εξασφαλίσει και τη σωστή πίεση των ελαστικών. Στην περίπτωση που υπάρχει λάθος πίεση στα ελαστικά (είτε προς τα κάτω, είτε προς τα πάνω) η πρόσφυση δεν είναι αρκετή. Κάτι που επηρεάζει σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας της ανάρτησης, του συστήματος πέδησης, ακόμα και των λοιπών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Επιπλέον ελαστικά με πίεση πολύ χαμηλότερη από την ιδανική κάνουν ολόκληρο το αυτοκίνητο να αντιδρά αργά στις εντολές του οδηγού, ενώ υπάρχει περίπτωση ακόμη και να βγουν από τη ζάντα σε μία στροφή ή να καταστραφούν ολοσχερώς.