Ευρωπαϊκή έρευνα καταρρίπτει τον μύθο του άγχους αυτονομίας των οδηγών EV’s

Ακούστε το άρθρο

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρας Περιβάλλοντος, τα ευρήματα μίας πανευρωπαϊκής έρευνας για την ηλεκτροκίνηση καταρρίπτουν τους μύθους σχετικά με την κατοχή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, βάζοντας τέλος στο άγχος της αυτονομίας και αναδεικνύουν την ηλεκτρική κινητικότητα και τα περιβαλλοντικά της οφέλη ως βασικό μοχλό στην αντιμετώπιση των οικολογικών προκλήσεων.

Έτσι, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα που έγινε για την Nissan, αποκαλύπτεται πως οι Ευρωπαίοι οδηγοί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) διανύουν επιπλέον 630 «καθαρά» χιλιόμετρα ετησίως, κατά μέσο όρο, σε σχέση με τους Ευρωπαίους οδηγούς οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).

Αναλυτικότερα, η μελέτη αποκαλύπτει ότι οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθίστανται «μαραθωνοδρόμοι» στους ευρωπαϊκούς δρόμους, διανύοντας συνολικά, πάνω από 14.200 χιλιόμετρα ετησίως, κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με τους αντίστοιχους οδηγούς αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης ή πετρελαίου), οι οποίοι διανύουν κατά μέσο όρο 13.600 χιλιόμετρα.

Το άγχος της αυτονομίας σύντομα θα ανήκει στο παρελθόν

«Αυτή η έρευνα επαναλαμβάνει το δόγμα ότι η ηλεκτρική οδήγηση δεν είναι μόνο μια έξυπνη και ευεργετική για το περιβάλλον επιλογή, αλλά και μια διασκεδαστική, συναρπαστική και βολική επιλογή για τους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι άνθρωποι οδηγούν τα ηλεκτρικά οχήματα περισσότερο από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Είμαστε πεπεισμένοι ότι με περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στο δρόμο, το άγχος της εμβέλειας θα ανήκει σύντομα στο παρελθόν», δήλωσε ο Arnaud Charpentier, Περιφερειακός Αντιπρόεδρος, Προϊοντικού Σχεδιασμού και Τιμολογιακής Πολιτικής της Nissan AMIEO.

Οι «πρωταθλητές» των ευρωπαϊκών δρόμων και οι διαθέσιμες υποδομές

Από τους Ευρωπαίους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ρωτήθηκαν, οι Ιταλοί ορίζονται «πρωταθλητές», αφού ταξιδεύουν περισσότερο, με μέσο όρο πάνω από 15.000 χιλιόμετρα ετησίως, με τους Ολλανδούς να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής με 14.800 χιλιόμετρα, αποδεικνύοντας ότι όσοι έχουν κάνει ήδη τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αισθάνονται άνετα πίσω από το τιμόνι ενός οχήματος μηδενικών εκπομπών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία (69%) των Ευρωπαίων οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ικανοποιημένοι με την υπάρχουσα διαθέσιμη υποδομή φόρτισης.

Τα πλεονεκτήματα και οι… φοβίες

Σχεδόν οι μισοί (47%) Ευρωπαίοι οδηγοί αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δηλώνουν ότι το κύριο πλεονέκτημα ενός βενζινοκινητήρα ή πετρελαίου είναι η αυτονομία της μεγαλύτερης εμβέλειας.

Ομοίως, όταν εξετάζουμε τους λόγους που βρίσκονται πίσω από το 30% των Ευρωπαίων οδηγών αυτοκινήτων πετρελαίου ή βενζίνης που θεωρούν απίθανο να «υιοθετήσουν» ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα, η πλειοψηφία (58%) τους δήλωσε ως μεγαλύτερη ανησυχία, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αυτονομία μικρής εμβέλειας.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, περαιτέρω στοιχεία σε παράγοντες που θα πείσουν τους οδηγούς να κάνουν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με αναπάντεχο τρόπο, έχουν ως εξής:

Το 38% των οδηγών ICE στην Ευρώπη πιστεύουν ότι ο κυριότερος παράγοντας που θα τους ωθήσει στην ηλεκτροκίνηση είναι η μεγαλύτερη εμβέλεια.

Το 32% των Ευρωπαίων οδηγών ICE ελκύονται από την ευκολία φόρτισης.

Το 30% επισημαίνει την καλύτερη υποδομή φόρτισης, ως στοιχείο που θα τους πείσει να αλλάξουν αντίληψη.

Ωστόσο, παρά τα αποτελέσματα αυτά, οι οδηγοί EV αντιμετωπίζουν με αυτοπεποίθηση αυτούς τους φόβους.

Συγκεκριμένα, το 70% των Ευρωπαίων οδηγών EV σημειώνει ότι η εμπειρία που βίωσαν, ως προς το ζήτημα της εμβέλειας, ήταν καλύτερη από ό,τι περίμεναν. Αυτά τα ευρήματα χρησιμεύουν ως μια ισχυρή ένδειξη για τους οδηγούς ICE ότι η εμβέλεια δεν πρέπει να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τη μετάβαση σε ένα EV.

Διαβάστε επίσης: Το V2X θα αλλάξει για πάντα τη σχέση μας με τη μετακίνηση

«Με τα EV να υιοθετούνται πλέον ολοένα και περισσότερο, μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι αυτά τα θετικά ευρήματα θα βοηθήσουν στην αλλαγή της γνώμης εκείνων των οδηγών ICE που το άγχος της αυτονομίας λειτουργεί ως τροχοπέδη στην ηλεκτροκίνηση», είπε ο Arnaud Charpentier.

Μύθοι και… διαστρεβλωμένη πραγματικότητα

Η έρευνα αποκαλύπτει, επίσης, μια ισχυρή αποσύνδεση γύρω από τη φόρτιση και τις συναφείς υποδομές από τους οδηγούς EV που χρησιμοποιούν ήδη αυτές τις εγκαταστάσεις και από την εντύπωση των οδηγών ICE που δεν έχουν ακόμη επωφεληθεί από αυτές, επισημαίνοντας εντελώς διαφορετικές απόψεις.

Το 56% των Ευρωπαίων οδηγών ICE που δεν εξετάζουν την απόκτηση ενός EV, πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης.

Το 56% πιστεύουν ότι είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα βενζίνης ή πετρελαίου.

Το 48% δηλώνει ότι δεν υπάρχουν αρκετά δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης.

Ωστόσο, πάνω από το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων αυτοκινητιστών EV δηλώνουν ότι η άδεια μπαταρία (28%), ο χρόνος φόρτισης (30%) και τα υψηλό κόστος ενός EV (31%) είναι από τους μεγαλύτερους μύθους στην ηλεκτροκίνηση, υπονοώντας ότι η φόρτιση και οι συναφείς υποδομές έχουν αναπτυχθεί επαρκώς.

Διαβάστε επίσης: Πως θα αποβάλλουμε το άγχος αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων;

abb_img