Το V2X θα αλλάξει για πάντα τη σχέση μας με τη μετακίνηση

Vehicle-to-everything (V2X) ονομάζεται η αμφίδρομη επικοινωνία ενός οχήματος με σχεδόν τα πάντα ακόμα και με τον πεζό.

Για χρόνια, αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρείες μεταφορών, συγκοινωνιολόγοι και εταιρείες τεχνολογίας συζητούν για τις δυνατότητες που μπορεί να δώσει η συνδεσιμότητα ενός οχήματος με… τα πάντα! Vehicle-to-everything (V2X) είναι η αμφίδρομη επικοινωνία ενός οχήματος με… σχεδόν τα πάντα, όπως μία υπηρεσία, ένα άλλο όχημα, ηλεκτρονικές συσκευές του οδηγού ακόμα και με τον πεζό!

Τα κύρια χαρακτηριστικά αυτής της τεχνολογίας έχουν να κάνουν με την ασφάλεια, τη χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας, την πληροφορία και τόσα άλλα ζητήματα της καθαρής και πράσινης μετακίνησης στο αστικό τοπίο.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία αναπτύσσεται διαρκώς και η συνδεσιμότητα V2X έρχεται όλο και πιο κοντά στο να αποτελέσει μία καθημερινότητα, με αποτέλεσμα να μπορούμε όλοι μας στο μέλλον να απολαμβάνουμε ασφαλέστερα, καθαρότερα, γρηγορότερα και πιο οικονομικά ταξίδια, σε συνδυασμό με ποιοτικότερη εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητό μας.

Τι μπορεί να επισπεύσει τον εξηλεκτρισμό της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας πριν το 2030;

Τα προβλήματα του V2X

Φυσικά, υπάρχουν αρκετά ζητήματα που χρίζουν επίλυσης πριν φτάσουμε στην πλήρη υλοποίηση αυτής της ιδέας! Όπως π.χ. αυτό της ασφάλειας της συνδεσιμότητας, της συμβατότητας της τεχνολογίας σε όλους τους κόμβους σύνδεσης, και γενικότερα η ανάγκη για μία κοινή λειτουργικότητα.

Στην καρδιά του concept είναι η ολοκληρωμένη κινητικότητα, δηλαδή η ίδια εμπειρία για τον χρήστη-ταξιδιώτη σε διάφορες μορφές μετακίνησης και σε όλους τους τομείς!

Παραδείγματος χάρη παίρνετε ένα ποδήλατο από το σπίτι σας προς τον σταθμό του μετρό, στη συνέχεια να χρησιμοποιείτε το μετρό και τέλος, να χρησιμοποιείτε ένα ηλεκτρικό σκούτερ για να πάτε μέχρι το γραφείο ή τη δουλειά σας!

Αυτή ακριβώς η ομαλή και μη στρεσογόνος διαδικασία είναι αντικείμενο συζήτησης όλον αυτόν τον καιρό. Οι πρακτικές, όμως, δυσκολίες κάνουν τη σύνδεση ανθρώπων, οχημάτων και υποδομών, προς το παρόν, μη υλοποιήσιμες στη λειτουργία τους.

Η Vehicle-to-everything συνδεσιμότητα θα μπορούσε να προσφέρει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Θα μπορεί να δίνει περισσότερες πληροφορίες για την κίνηση των οχημάτων, να προτείνει και να οδηγεί τα οχήματα σε δρόμους με χαμηλότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Γιατί δεν μπορούμε να έχουμε το μέλλον στο… παρόν;

«γιατί, εφόσον αυτή η τεχνολογία είναι τόσο σημαντική και ευεργετική δεν έχει γίνει ήδη πραγματικότητα»; Η απάντηση σε αυτό είναι ταυτόχρονα απλή, αλλά και σύνθετη.

Βασικό στοιχείο είναι, λοιπόν, η δημιουργία μίας κοινής και συμβατής λειτουργικότητας μεταξύ όλων των παραγόντων. Αυτοκινητοβιομηχανιών, δημοσίων Μέσων Μεταφοράς, υποδομών, κρατικών παραγόντων και πολλών άλλων.

Ένα άλλο κομμάτι αυτού του παζλ Vehicle-to-everything είναι οι τεχνολογικές προκλήσεις που έχει αυτή η ιδέα. . Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει μία κοινά αποδεκτή λύση.

Ένα και μόνο όχημα ίσως  δημιουργεί περίπου 40 terabytes δεδομένων σε μία ημέρα, το αντίστοιχο 250 εκατ. σελίδων διπλής όψης. αυτό τον όγκο δεδομένων με τον αριθμό των οχημάτων που κινούνται καθημερινά στους δρόμους σήμερα.

Η κυβερνο-ασφάλεια 

Ένα ακόμα ζήτημα που προκύπτει είναι αυτό της κυβερνο-ασφάλειας των οχημάτων.

Αφού όλα τα οχήματα θα είναι συνδεδεμένα σε έναν κοινό κόμβο πληροφοριών V2X, η ασφάλεια των δεδομένων είναι ένα πρόβλημα. Σε περίπτωση που ένα κακόβουλο πρόγραμμα θελήσει να «πειράξει» τα δεδομένα, ο αντίκτυπος αυτής της κίνησης είναι μη προβλέψιμος.

Τέλος, η λύση για την υλοποίηση της τεχνολογικής ιδέας θα βρει τον δρόμο προς την πραγματοποίηση αυτούσια ή με αναβαθμίσεις. Θα είναι, επομένως,  διαθέσιμη στο κοινό, δημιουργώντας μία πιο ήρεμη, φιλική προς το περιβάλλον και ποιοτικότερη μετακίνηση.

Πως θα αποβάλλουμε το «άγχος αυτονομίας» των ηλεκτρικών οχημάτων;

abb_img
spot_img