Οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν, για τον ταχύτατα εξελισσόμενο ανταγωνισμό τιμών που εξαπολύει η Κίνα. Λιγότερο γνωστό είναι ότι πολλές κινεζικές EVs μάρκες, αισθάνονται επίσης υπό ασφυκτική πίεση, από άλλους εγχώριους ανταγωνιστές τους.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι μόνο μία στις επτά από τις σημερινές κινεζικές EVs επιχειρήσεις, θα εξακολουθεί να κερδίζει χρήματα στο τέλος αυτής της δεκαετίας. Με το μέλλον των υπόλοιπων έξι, να προδιαγράφεται εξαιρετικά αβέβαιο.
Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 137 κινεζικές EVs μάρκες, αλλά αναλυτές της αγοράς, πιστεύουν ότι μόνο 19 από αυτές θα έχουν κέρδη το 2030. Το υψηλό ποσοστό προβλεπόμενης ζημίας, οφείλεται στον βίαιο πόλεμο τιμών, που διεξάγεται τα τελευταία δύο χρόνια στην εγχώρια αγορά της Κίνας.
Οι κυρίαρχες κι ισχυρότερες κινεζικές EV εταιρείες όπως η BYD έχουν τα περιθώρια κέρδους που τους επιτρέπουν να πιέζουν τις τιμές συνεχώς προς τα κάτω. Εξαναγκάζοντας έτσι πιο αδύναμους ανταγωνιστές, να ακολουθήσουν τις προκλητικές μειώσεις τιμών, χωρίς όμως να έχουν την οικονομική ευχέρεια για κάτι τέτοιο.
Για να καταλάβετε για το μέγεθος των μειώσεων τιμών, σκεφτείτε μόνο ότι τον Μάρτιο, η BYD έριξε στα €11.500 την τιμή του e2. Ενός ηλεκτρικού μοντέλου σε διαστάσεις αντίστοιχες του ID.3.
Ένα μήνα πριν, είχε μειώσει στα €10.200 την τιμή απόκτησης του Qin Plus DM-i. Πρόκειται για λιμουζίνα 4.765 mm με επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία. Υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 55 χλμ και συνδυαστική ισχύ 180 ίππων.
Ο πόλεμος των τιμών, έχει ήδη βλάψει ορισμένες κινεζικές EV μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της WM Motor, η οποία κήρυξε πτώχευση το 2023 κι αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλες. Οι αναλυτές προβλέπουν, ότι όσοι δεν θα μπορούν να αποκομίσουν κέρδος, θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν εντελώς τη αυτοκινητοβιομηχανία.
Ή θα αλλάξουν προσανατολισμό και θα προσπαθήσουν να προσφέρουν ένα niche χαρακτηριστικό, απευθυνόμενοι σε ένα μικρό μερίδιο της αγοράς, αναφέρει το Bloomberg.
Μια εντυπωσιακή λεπτομέρεια που αναφέρεται στο δημοσίευμα, αφορά τον αριθμό των υπερωριών που κάνουν οι Κινέζοι εργαζόμενοι, στα εργοστάσια αυτοκινήτων που λειτουργούν από κάποιες «περίεργες» μάρκες EV.
Ενίοτε εργάζονται έως και 140 επιπλέον ώρες κάθε μήνα, σε σύγκριση με το μέγιστο των 20 για τους εργαζόμενους σε εργοστάσια που κατασκευάζουν αυτοκίνητα για παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.