Η πραγματική εικόνα του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των EVs

Τα EVs, παρά τις αρχικά υψηλότερες εκπομπές CO2 στην παραγωγή τους λόγω της μπαταρίας υψηλής τάσης αναδεικνύονται ως μία ακαταμάχητη επιλογή

Ακούστε το άρθρο

Τα EVs, παρά τις αρχικά υψηλότερες εκπομπές CO2 στην παραγωγή τους, ειδικά λόγω της μπαταρίας υψηλής τάσης, αναδεικνύονται ως μία ακαταμάχητη επιλογή για τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους. Η κύρια αιτία, είναι η σημαντικά χαμηλότερη εκπομπή CO2 κατά την οδήγηση, σε σύγκριση με τα οχήματα εσωτερικής καύσης.

EVs: Παράγοντες που επηρεάζουν το αποτύπωμα CO2

Η Mercedes-Benz, στις υπολογιστικές της αναλύσεις για τη νέα CLA, εξετάζει δύο βασικά σενάρια:

  • Τυπικό Σενάριο: Λαμβάνει υπόψη το εκάστοτε εθνικό ενεργειακό μείγμα για την παραγωγή των κυψελών της μπαταρίας και τη φόρτιση.
  • Ανανεώσιμο Σενάριο: Προϋποθέτει τη χρήση αποκλειστικά ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

EVs: Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγής

Περίπου το 50% των εκπομπών CO2 στην παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως η CLA 250+, προέρχεται από την μπαταρία υψηλής τάσης, με τα στοιχεία της μπαταρίας να αποτελούν το κρίσιμο σημείο. Η ενεργοβόρα διαδικασία ξήρανσης, συμβάλλει σημαντικά σε αυτό. Επιπλέον, ο χάλυβας και το αλουμίνιο που χρησιμοποιούνται στο αμάξωμα, τους τροχούς, τους άξονες και το σύστημα μετάδοσης κίνησης, επιβαρύνουν επίσης το αποτύπωμα.

Για να αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα, η Mercedes-Benz εφαρμόζει μέτρα μείωσης στην αλυσίδα εφοδιασμού της. Αυτά περιλαμβάνουν την προμήθεια στοιχείων μπαταρίας με μειωμένες εκπομπές CO2, τη χρήση αλουμινίου και χάλυβα που παράγονται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς και την ενσωμάτωση ανακυκλωμένου πλαστικού. Αυτές οι πρωτοβουλίες, έχουν ήδη οδηγήσει σε αισθητή μείωση των εκπομπών CO2 από την παραγωγή των επιβατικών αυτοκινήτων, όπως επιβεβαιώνεται από την πρόσφατη ανάλυση κύκλου ζωής του μοντέλου.

Η πραγματική εικόνα του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των EVs

EVs: Ο ρόλος του ρεύματος φόρτισης στη χρήση

Πέρα από την παραγωγή, η επιλογή του ρεύματος φόρτισης κατά τη διάρκεια χρήσης, είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για το συνολικό αποτύπωμα CO2.

  • Με συμβατικό ενεργειακό μείγμα, η CLA 250+ εκπέμπει συνολικά 18,3 τόνους CO2 κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής της (παραγωγή και χρήση για 160.000 χλμ.). Από αυτούς, 12,5 τόνοι οφείλονται στην παραγωγή και 5,4 τόνοι στην παραγωγή του ρεύματος φόρτισης (με βάση το ενεργειακό μείγμα της ΕΕ).
  • Ωστόσο, μέσω των συμφωνημένων μέτρων μείωσης της Mercedes-Benz στην αλυσίδα εφοδιασμού και της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τη φόρτιση, οι εκπομπές CO2 μπορούν να μειωθούν σχεδόν στο μισό, φτάνοντας τους 10,9 τόνους στο μέλλον, με τις εκπομπές από τη φόρτιση να είναι αμελητέες (0,1 τόνοι).

EVs: Σύγκριση και πρόοδος

Η νέα, πλήρως ηλεκτρική CLA επιδεικνύει μια μείωση 40% του αποτυπώματος CO2 σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, σε σύγκριση με τον μη ηλεκτροκίνητο προκάτοχό της. Για παράδειγμα, η βενζινοκίνητη CLA 180, εξέπεμπε συνολικά 29,1 τόνους CO2 για 160.000 χλμ., με σχεδόν 20 τόνους να προέρχονται από την οδήγηση και την καύση ορυκτών καυσίμων και αυτό με την προϋπόθεση ότι επιτυγχάνεται η επίσημη κατανάλωση WLTP. Στην πράξη, οι εκπομπές ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι συνήθως υψηλότερες.

Είναι σαφές ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ένα σημαντικά χειρότερο αποτύπωμα CO2 από τα EVs. Οι εκπομπές μόνο από την οδήγηση της βενζινοκίνητης CLA (19,7 τόνοι), είναι υψηλότερες από τις συνολικές εκπομπές του ηλεκτρικού αυτοκινήτου CLA (18,3 τόνοι), συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής, για 160.000 χλμ.

Με κάθε επιπλέον χιλιόμετρο, το αποτύπωμα CO2 του κινητήρα εσωτερικής καύσης επιδεινώνεται, ενώ το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω το αποτύπωμα του, με την επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Πηγή: Mercedes-Benz