Το Ford Fiesta ετοιμάζεται για μια επιστροφή, που θυμίζει κινηματογραφικό comeback. Δύο χρόνια μετά το τέλος της παραγωγής του πιο καλοπουλημένου βρετανικού αυτοκινήτου όλων των εποχών, μια νέα στρατηγική συμμαχία αλλάζει τα δεδομένα. Η Ford και η Renault, ενώνουν τις δυνάμεις τους στον τομέα των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανοίγοντας τον δρόμο για την αναβίωση του αγαπημένου supermini ως ηλεκτρικό Fiesta EV, με πιθανή άφιξη στην αγορά το 2028. Η συμφωνία, που ανακοινώθηκε τον Δεκέμβριο του 2025, επιτρέπει στη Ford, να χρησιμοποιήσει την προηγμένη ηλεκτρική πλατφόρμα AmpR Small της Renault. Πρόκειται για την ίδια αρχιτεκτονική που βρίσκεται ήδη κάτω από τα Renault 5, Renault 4, Alpine A290 και Nissan Micra, ενώ θα αποτελέσει και τη βάση του νέου Renault Twingo, το οποίο αναμένεται το 2026. Παράλληλα, η Ford αποκτά πρόσβαση σε τεχνολογία μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων, κάτι κρίσιμο για την ενίσχυση της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή κατηγορία Β.
Δύο νέα ηλεκτρικά Ford, με επίκεντρο το Fiesta
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Ford σκοπεύει να λανσάρει δύο νέα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα:
-
ένα hatchback, που θα επαναφέρει το όνομα Fiesta,
-
και ένα δεύτερο μικρό EV, πιθανότατα με crossover ή SUV χαρακτήρα.
Σημαντικό στοιχείο είναι ότι τα μοντέλα αυτά δεν θα είναι απλά rebadged Renault. Θα διαθέτουν μοναδικό σχεδιασμό Ford, με ξεχωριστά αμαξώματα και διαφορετική φιλοσοφία ρύθμισης, ακολουθώντας το παράδειγμα των ηλεκτρικών Explorer και Capri, τα οποία διαφοροποιούνται ουσιαστικά από το VW ID.4, παρότι μοιράζονται κοινή βάση.
Πώς θα είναι το νέο Ford Fiesta EV
Αν και το νέο Fiesta θα μοιράζεται την πλατφόρμα του Renault 5, οι διαστάσεις του αναμένεται να είναι παρόμοιες, όμως η σχεδίαση θα ακολουθεί πιο δυναμικές και σπορ γραμμές, πιστές στο DNA της Ford. Η εικόνα του θα παραπέμπει σε ένα σύγχρονο, νεανικό και οδηγοκεντρικό supermini. Σε επίπεδο τιμής, το ηλεκτρικό Fiesta αναμένεται να τοποθετηθεί απέναντι από τα πιο προσιτά EV της κατηγορίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά και αυτονομία
Με βάση όσα γνωρίζουμε για την πλατφόρμα AmpR Small, το Fiesta EV αναμένεται να προσφέρεται με δύο επιλογές μπαταρίας:
-
40 kWh, για χρήση κυρίως εντός πόλης
-
52 kWh, με αυξημένη αυτονομία
Στην ισχυρότερη έκδοση, η αυτονομία θα φτάνει έως περίπου 405 χιλιόμετρα (WLTP), ενώ ο ηλεκτροκινητήρας θα αποδίδει περίπου 150 PS, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα. Πρόκειται για επιδόσεις που τοποθετούν το Fiesta EV, ανάμεσα στα πιο σβέλτα ηλεκτρικά supermini της αγοράς.
Ρύθμιση πλαισίου με υπογραφή Ford
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη δυναμική οδήγηση, στοιχείο-σφραγίδα της Ford. Το Fiesta και το δεύτερο μικρό EV, θα διαθέτουν εξατομικευμένη ρύθμιση σε ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης, φρένα και οδική συμπεριφορά, ώστε να ξεχωρίζουν ξεκάθαρα από τα αντίστοιχα μοντέλα της Renault. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ford Ευρώπης, Jim Baumbick, η εταιρεία ηγείται στον τομέα της οδηγικής αίσθησης και του design, διασφαλίζοντας ότι τα νέα μοντέλα θα είναι «ξεκάθαρα Ford στο πνεύμα».
Παραγωγή και χρονοδιάγραμμα
Η παραγωγή των νέων ηλεκτρικών μοντέλων, θα πραγματοποιείται στο υπερσύγχρονο συγκρότημα ElectriCity της Renault στη Βόρεια Γαλλία, εξασφαλίζοντας οικονομίες κλίμακας και γρήγορη εξέλιξη. Το πρώτο μοντέλο από τη συνεργασία Ford–Renault, αναμένεται να παρουσιαστεί το 2028, χρονικό πλαίσιο αντίστοιχο με εκείνο του νέου Twingo.
Θα υπάρξει Ford Fiesta ST Electric;
Ένα από τα πιο συναρπαστικά σενάρια αφορά την επιστροφή του Fiesta ST, αυτή τη φορά ως ηλεκτρικό hot hatch. Με βάση το Alpine A290, ένα πιθανό Fiesta ST EV θα μπορούσε να αποδίδει έως και 220 PS, με κίνηση στους εμπρός τροχούς, αναβαθμισμένα φρένα, σπορ ανάρτηση και φαρδύτερο μετατρόχιο. Μια τέτοια έκδοση θα ταίριαζε απόλυτα στη στρατηγική της Ford, για ενίσχυση των μοντέλων υψηλών επιδόσεων, δίπλα σε ονόματα όπως το Mustang GTD ή το Ranger Raptor των 292 PS.
Τι σημαίνει αυτό για το Focus και τα μικρά SUV
Η συνεργασία με τη Renault, αφορά αποκλειστικά την κατηγορία Β, επομένως δεν αναμένεται άμεση αναβίωση του Ford Focus. Αντίθετα, το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της συμφωνίας ενδέχεται να είναι ένα προσιτό μικρό SUV, ή ακόμα και μια αναβίωση του Ford Ka, με τεχνολογική βάση το Renault Twingo.
Πηγή: autoexpress.co.uk
