Το 4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, TC 2021 (Infrastructure & Transport Conference) διεξάγεται αυτές τις μέρες από τις ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, με τίτλο “Οι προκλήσεις στην μετά – covid εποχή”.
Διαβάστε επίσης: ΔΕΗ blue: Η επίσημη έναρξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα για την ΔΕΗ
Οι δυο ημέρες του συνεδρίου είναι αφιερωμένες στις Υποδομές – Κατασκευές και στις Επιβατικές και Εμπορευματικές Μεταφορές, με την παρουσία περισσότερων από 40 διακεκριμένων ομιλητών.
Οι δηλώσεις του Γ. Κεφαλογιάννη για την ηλεκτροκίνηση και την υδρογονοκίνηση στην Ελλάδα
Στα πλαίσια του Συνεδρίου αναδεικνύονται τόσο οι σύγχρονες τάσεις στους δυο κλάδους, η εφαρμογή του Green Deal, οι δυνατότητες που ανοίγονται για τη χώρα, η επίδραση των νέων τεχνολογιών, ενώ εξετάστηκαν και οι ελλείψεις, όσο και τα προβλήματα και οι τυχόν αγκυλώσεις που δημιουργούν εμπόδια και λειτουργούν ανασταλτικά για την αγορά.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης έκανε λόγο για το «στοίχημα» να παραμείνουν σε σταθερή πορεία αναβάθμισης οι υπηρεσίες στον κλάδο των μεταφορών.
Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Κεφαλογιάννης υπογράμμισε την προσπάθεια που καταβλήθηκε όλο το χρονικό διάστημα της πανδημίας του κορωνοϊού για να εξασφαλιστεί πρώτον, η αδιάκοπη ροή της παροχής των μεταφορικών υπηρεσιών υπό αντίξοες συνθήκες, εξαιτίας της φύσης του κλάδου και δεύτερον, η απρόσκοπτη υλοποίηση του προγράμματος των μεταρρυθμίσεων στον κλάδο.
Υδατοδρόμια: Στις αρχές του φθινοπώρου θα μπορούσαμε να δούμε τις πρώτες πτήσεις
Αναφορικά με τα υδατοδρόμια, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι «Πρόκειται για ένα νέο μέσο μεταφοράς που μπορεί να λειτουργήσει απολύτως συμπληρωματικά και συνδυαστικά με τα άλλα μέσα μεταφοράς που υπάρχουν ήδη», ενώ ανήγγειλε ότι στις αρχές του φθινοπώρου θα μπορούσαμε να δούμε τις πρώτες πτήσεις.
“Η συντονισμένη πολιτική στη χώρα μας υπέρ της ηλεκτροκίνησης έχει αρχίσει να αποδίδει”
Στο κομμάτι των εναλλακτικών καυσίμων ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι η συντονισμένη πολιτική που εφαρμόζεται στη χώρα μας υπέρ της ηλεκτροκίνησης έχει αρχίσει να αποδίδει.
Χαρακτηριστικά τόνισε ότι, «από τα περίπου 3.400 χιλιάδες αμιγώς ηλεκτρικά που υπάρχουν στο Μητρώο του υπουργείου, εκ των οποίων πάνω από 1.860, δηλ. ποσοστό 55%, ταξινομήθηκε μετά τον Σεπτέμβριο του 2020».
Διαβάστε επίσης: Εθνικό σχέδιο «πράσινων» υποδομών και ηλεκτροκίνησης ύψους 13 δισ. ευρώ
Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα καταρτιστεί θεσμικό πλαίσιο για την προώθηση της υδρογονοκίνησης και τη χρήση σύγχρονων και ευέλικτων εφαρμογών κινητικότητας, όπως ο διαμοιρασμός της διαδρομής (car sharing) και η μεταφορά με οχήματα κατά παραγγελία (car on-demand).
Τέλος, ο υφυπουργός ανήγγειλε ότι «η ψηφιοποίηση θα επεκταθεί και στις εμπορευματικές μεταφορές, μέσα από την αξιοποίηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης», καθώς στόχος είναι οι παρεμβάσεις αυτές να φέρουν βελτίωση της αποδοτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας.