Η κλασική Mercedes G-Class με κινητήρα εσωτερικής καύσης συνεχίζει να πωλείται καλά, αλλά η ηλεκτρική έκδοση G580 EQ αντιμετωπίζει σημαντική δυσκολία. Σύμφωνα με στοιχεία από τις εταιρείες έρευνας αγοράς Dataforce και Marklines, μέχρι το τέλος Απριλίου 2025, πωλήθηκαν μόλις 1.450 μονάδες της ηλεκτρικής G-Class παγκοσμίως, ενώ η βενζινοκίνητη έκδοση πούλησε 9.700 – επταπλάσια ποσότητα.
Mercedes: Απογοητευτικά νούμερα σε κύριες αγορές
-
Στην Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών, πωλήθηκαν μόνο 58 G580 EQ από το φθινόπωρο του 2024.
-
Στη Νότια Κορέα, οι πωλήσεις έφτασαν τις 61 μονάδες.
-
Στις ΗΠΑ, μια κρίσιμη αγορά για SUV, δεν πωλήθηκε ούτε μία.
Εσωτερικά, υπάρχει απογοήτευση. Ένας ανώνυμος διευθυντής ανέφερε: «Είναι μια πλήρης αποτυχία», ενώ ένας άλλος τοποθέτησε πιο διπλωματικά ότι πρόκειται για «εξειδικευμένο μοντέλο με χαμηλά νούμερα».
Mercedes: Τα προβλήματα της ηλεκτρικής G-Class
-
Έλλειψη αποδοτικής πλατφόρμας: Το G580 EQ βασίζεται στο σασί της βενζινοκίνητης έκδοσης, χωρίς να εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματα μιας αποκλειστικά ηλεκτρικής πλατφόρμας (π.χ. μεγαλύτερος εσωτερικός χώρος).
-
Υπερβολικό βάρος: Το πλαίσιο και η προστασία της μπαταρίας προσθέτουν πάνω από 400 kg, με αποτέλεσμα το ωφέλιμο φορτίο να περιορίζεται στα 415 kg.
-
Περιορισμένη αυτονομία: Μόνο 473 km (WLTP), λόγω κακής αεροδυναμικής και υψηλού βάρους, παρά την τιμή των σχεδόν 150.000 ευρώ.
Mercedes: Επιπτώσεις στη μικρότερη g-Class (2027)
Η Mercedes σχεδιάζει μια μικρότερη έκδοση (g-Class) για το 2027, η οποία αρχικά θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική. Ωστόσο, λόγω της χαμηλής ζήτησης της G580 EQ, υπάρχουν φήμες, ότι μπορεί να προσφερθεί και με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Δείτε ακόμα: Mercedes G-Class: Το απόλυτο ηλεκτρικό off-roader!
Mercedes: Συμπέρασμα
Η αποτυχία της ηλεκτρικής G-Class, δείχνει ότι η αγορά πολυτελών ηλεκτρικών SUV, δεν αναπτύσσεται όπως αναμενόταν, ιδίως σε μοντέλα που δεν είναι κατασκευασμένα από τη βάση ως ηλεκτρικά. Το μέλλον της μικρότερης g-Class, εξακολουθεί να είναι αβέβαιο, με πιθανότητα να αλλάξουν τα σχέδια της Mercedes.
Πηγή: handelsblatt.com