Γιατί η VW ξαναφέρνει τα πραγματικά κουμπιά στα αυτοκίνητα;

Η VW φέρνει πίσω τα φυσικά κουμπιά στα αυτοκίνητα, παραδεχόμενη ότι η πλήρης στροφή στις οθόνες αφής ήταν λάθος

Ακούστε το άρθρο

Μήπως η επανάσταση της οθόνης αφής… απέτυχε; Αν είστε από αυτούς που μεγάλωσαν με αναλογικά κουμπιά στο αυτοκίνητο και απορείτε γιατί η σημερινή τεχνολογία σας φαίνεται πιο ενοχλητική απ’ ό,τι χρήσιμη, δεν είστε μόνοι. Ως κάτοχος μιας Skoda Octavia προηγούμενης γενιάς, μπορώ να πω με σιγουριά πως το ταμπλό του αυτοκινήτου μου είναι σχεδόν αψεγάδιαστο. Η ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε φυσικά κουμπιά και ψηφιακές οθόνες, έκανε την εμπειρία οδήγησης απλή και λειτουργική, κάτι που όλα τα μοντέλα του VW Group, προσέφεραν μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2010.

Κάπου εκεί, όμως, όλα άλλαξαν. Η Volkswagen αποφάσισε να «αγκαλιάσει» τον μινιμαλισμό και άρχισε να μεταφέρει σχεδόν όλες τις λειτουργίες στις οθόνες αφής. Μπορεί να μην το παραδέχονται επίσημα, αλλά πολλοί βλέπουν σε αυτή την αλλαγή, μια απόπειρα μείωσης κόστους, και όχι πραγματική τεχνολογική πρόοδο.

Γιατί η VW ξαναφέρνει τα πραγματικά κουμπιά στα αυτοκίνητα

Ωστόσο, η VW φαίνεται πως κατάλαβε το λάθος της. Όπως αποκάλυψε ο Ralf Brandstätter, επικεφαλής της εταιρείας στην Κίνα, οι Ευρωπαίοι οδηγοί δείχνουν σαφή προτίμηση στους απτικούς διακόπτες, την αντοχή στον χρόνο και τη δυναμική οδήγηση. Σε αντίθεση με τους Κινέζους αγοραστές, που προτιμούν φουλ ψηφιακά «έξυπνα» cockpits, οι Ευρωπαίοι φαίνεται να μην είναι έτοιμοι να αποχωριστούν, την αίσθηση του φυσικού χειρισμού.

Παρόλο που οι δηλώσεις του Brandstätter αφορούσαν κυρίως τα ηλεκτρικά οχήματα, η μετάβαση σε πλήρως ψηφιακά ταμπλό, επηρέασε και τα θερμικά μοντέλα της VW. Το νέο Passat wagon, για παράδειγμα, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας φιλοσοφίας, μεγάλες οθόνες τύπου tablet, ελάχιστα φυσικά κουμπιά. Αντίστοιχα και το ηλεκτρικό ID.7 Tourer.

Το ενδιαφέρον είναι ότι η VW δείχνει πλέον σημάδια… μεταμέλειας. Τα Golf GTI και R έχουν ήδη αρχίσει να φέρνουν πίσω φυσικά κουμπιά στο τιμόνι, ενώ τα μελλοντικά μοντέλα θα διαθέτουν απτικά χειριστήρια για τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες. Ο ίδιος ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Andreas Mindt, παραδέχτηκε δημοσίως ότι η πλήρης στροφή στις οθόνες ήταν λάθος.

Καθώς τα μοντέλα της VW αναπτύσσονται με κοινή πλατφόρμα για όλες τις μάρκες του ομίλου, είναι πολύ πιθανό και οι Skoda, SEAT και Cupra, να ακολουθήσουν αυτή την πορεία επιστροφής σε πιο «παραδοσιακά» ταμπλό. Ναι, η επιστροφή στα φυσικά κουμπιά θα αυξήσει το κόστος παραγωγής και πιθανότατα και την τελική τιμή. Όμως για πολλούς από εμάς, αυτό είναι ένα κόστος που αξίζει να πληρωθεί.

Γιατί η VW ξαναφέρνει τα πραγματικά κουμπιά στα αυτοκίνητα

Επιστρέφοντας στην ανάλυση του Brandstätter, αποκαλύπτει ότι ο μέσος Ευρωπαίος αγοραστής ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι 56 ετών, ενώ στην Κίνα είναι κάτω των 35. Οι διαφορετικές ηλικίες και ανάγκες, αντικατοπτρίζονται σε κάθε πτυχή του σχεδιασμού ενός οχήματος, από το λογισμικό ως το χειριστήριο κλιματισμού. Είναι λοιπόν λογικό που κάποια μοντέλα που σχεδιάζονται για την κινεζική αγορά, δεν φτάνουν ποτέ στην Ευρώπη. Οι κανονισμοί, το κόστος και οι προτιμήσεις, αλλάζουν δραματικά από ήπειρο σε ήπειρο.

Τελικά, το ερώτημα είναι: θέλουμε αυτοκίνητα που μοιάζουν με smartphone ή οδηγικές εμπειρίες που σέβονται τον άνθρωπο πίσω από το τιμόνι; Η VW φαίνεται να αρχίζει να δίνει ξανά σημασία στην απάντηση.

Πηγές: motor1.com – insideevs.com