Διαθέσιμη είναι πλέον και για τις 13 Περιφέρειες της χώρας η ηλεκτρονική υπηρεσία για την άρση παρακράτησης κυριότητας επιβατικού ή δικύκλου οχήματος ιδιωτικής χρήσης, μέσω του gov.gr.
Η νέα υπηρεσία αφορά στις περιπτώσεις οχημάτων που η αγορά είχε γίνει με δόσεις. Και πλέον έχουν εξοφληθεί. Αυτό διευκολύνει σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών. Αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα τη διαφάνεια της σχετικής διαδικασίας.
Η εν λόγω διαδικασία έγινε σε συνέχεια της Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα. Αλλά και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, του πρώην Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Γιάννη Οικονόμου, της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές, Χριστίνας Αλεξοπούλου. Η οποία υπέγραψε και τη διαπιστωτική πράξη.
Από σήμερα οι πολίτες μπορούν να κάνουν αίτηση προς τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας την άρση παρακράτησης κυριότητας επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ). Που προέκυψε στο πλαίσιο προσυμφωνημένης τμηματικής καταβολής του αντιτίμου (δόσεις) μεταξύ των συμβαλλόμενων μερών, είτε μεταξύ ιδιωτών, είτε μεταξύ ιδιώτη/ών και Νομικού Προσώπου.
Gov.gr Wallet: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη νέα εφαρμογή
Η νέα υπηρεσία του gov.gr
Οι πολίτες μπορούν να βρουν την νέα υπηρεσία είτε απευθείας από το gov.gr. Με την διαδρομή Πολίτης και καθημερινότητα / Μετακινήσεις / Άρση παρακράτησης κυριότητας επιβατικού ή δικύκλου οχήματος ιδιωτικής χρήσης. Ή απευθείας από το https://drivers-vehicles.services.gov.gr.
Κάνουν σύνδεση με τους κωδικούς Taxisnet. Και καταχωρούν, εκτός από τα απαραίτητα στοιχεία της αίτησης, το μοναδικό αναγνωριστικό επαλήθευσης της Υπεύθυνης Δήλωσης, μέσω του gov.gr, του παρακρατούντος την κυριότητα. Ή μεταφορτώνουν βεβαίωση περί και βούλησης προς επακόλουθη μεταβίβαση της κυριότητας. Και στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες του οχήματος καταχωρούν τα μοναδικά αναγνωριστικά επαλήθευσης των Υπεύθυνων Δηλώσεων, μέσω του gov.gr, του κάθε συνιδιοκτήτη μέσω των οποίων συναινεί στην αίτηση.
Κατά την παραλαβή της νέας άδειας κυκλοφορίας θα πρέπει να προσκομιστεί η προηγούμενη πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας, στην οικία Διεύθυνση της Περιφέρειας προς την οποία έγινε η αίτηση. Επίσης οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να κάνουν εξουσιοδότηση για την παραλαβή της νέας άδειας κυκλοφορίας.
Μάλιστα η νέα υπηρεσία συμβάλλει περαιτέρω στον ψηφιακό μετασχηματισμό του τομέα των μεταφορών. Και είναι μέρος των πάνω από 20 ψηφιακών υπηρεσιών που έχουν γίνει από τα 2 υπουργεία. Για τις υπηρεσίες αυτές “μίλησαν” μεταξύ τους μητρώα δεδομένων του δημοσίου. Με περισσότερες από 25 διαλειτουργικότητες μέσω διαδικτυακών υπηρεσιών (web services).
Είναι υπηρεσίες που έχουν χρησιμοποιήσει περισσότεροι από 1.000.000 πολίτες. Επιπλέον, με την ψηφιοποίηση όλων αυτών των διαδικασιών, μειώνονται δραστικά τα διοικητικά βάρη σε 59 Διευθύνσεις Μεταφορών. Που απασχολούν περισσότερους από 700 υπαλλήλους στις 13 Περιφέρειες της χώρας. Και εξοικονομούν πολύτιμους πόρους και εργατοώρες προς όφελος των πολιτών, αλλά και του δημοσίου τομέα.