GTL: Τα αεροσκάφη υδρογόνου ξεπερνούν τα συμβατικά

To GTL θα βοηθήσει τα αεροσκάφη κυψελών καυσίμου να ξεπεράσουν την εμβέλεια των συμβατικών αεροπλάνων κατά τέσσερις φορές.

Ακούστε το άρθρο

Η αεροπορική εταιρεία υδρογόνου HyPoint προχώρησε σε συμφωνία με την Gloyer-Taylor Laboratories (GTL), μια εταιρεία αεροδιαστημικής μηχανικής.

Η HyPoint θα διαμορφώσει τις εξαιρετικά ελαφριές δεξαμενές της GTL και θα τις εντάξει στο σύστημα κυψελών καυσίμου των αεροσκαφών. Και με αυτόν τον συνδυασμό, η εμβέλεια τους θα μπορέσει να αυξηθεί θεαματικά.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το GTL καταφέρνει να μειώσει το βάρος των αποθηκευμένων καυσίμων υδρογόνου στο 50 τοις εκατό. Όπως και τοι συνολικό βάρος του συστήματος. Ουσιαστικά, οι δεξαμενές θα μπορούν να αποθηκεύουν δέκα φορές περισσότερο υγρό υδρογόνο χωρίς να αυξάνουν την μάζα ή το βάρος.

FedEx: Δοκιμές αυτόνομης παράδοσης με Drone

Μια τεχνολογία… από άλλο πλανήτη

Η GTL, η οποία έχει συμβόλαια με τη NASA και την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, διευκρινίζει ότι το BHL Cryotank ζυγίζει δώδεκα κιλά. Τη στιγμή που μπορεί να εμπεριέχει πάνω από 150 κιλά υγρού υδρογόνου.

«Η τεχνολογία σύνθετου άνθρακα λειτουργεί παρόμοια με τα ανθρακονήματα που χρησιμοποιούνται στα αγωνιστικά ποδήλατα. Ουσιαστικά προσθέτει δύναμη και ανθεκτικότητα ενώ μειώνει σημαντικά το βάρος», δήλωσε ο Paul Gloyer, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της GTL.

«Η μείωση του βάρους είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για τη διευκόλυνση των αεροπορικών ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων. Παράλληλα με το συγκεκριμένο σύστημα μειώνουμε και τις στάσεις για ανεφοδιασμό καυσίμων», δήλωσε ο Dr. Alex Ivanenko, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της HyPoint.

Suzuki: Ιπτάμενα αυτοκίνητα σε συνεργασία με τη SkyDrive

GTL: Εμβέλεια και οικονομία

Επίσης οι λιγότερες στάσεις σημαίνουν ότι η πτήση με υδρογόνο θα μπορούσε να είναι και οικονομικότερη. Η HyPoint εκτιμά ότι ένα αεροσκάφος εξοπλισμένο με τεχνολογία δεξαμενών GTL θα μπορούσε να επιτύχει έως και τέσσερις φορές μεγαλύτερη εμβέλεια από τα συμβατικά αεροσκάφη. Έτσι μειώνει το λειτουργικό κόστος των αεροσκαφών κατά περίπου 50% ανά μίλι.

Επιπλέον καθιστά βιώσιμα τα συστήματα κυψελών καυσίμου για πτήσεις για τις οποίες προηγουμένως δεν ήταν επαρκή.

«Τα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν υδρογόνο. Ενώ οι κατασκευαστές eVTOL μπορούν να πολλαπλασιάσουν αποτελεσματικά την εμβέλεια της πτήσης και τον χρόνο λειτουργίας τους», ανέφερε επίσης ο Ivanenko.

Xρηματοδότηση ύψους 153 εκατ. ευρώ για την Volocopter

Ο Sergei Shubenkov, συνιδρυτής και επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της HyPoint έδωσε ένα σχετικό παράδειγμα. Ένα De Havilland Canada Dash 8 Q300 που χωράει 50 έως 56 επιβάτες χρησιμοποιώντας μια τυπική δεξαμενή υγρού υδρογόνου μπορεί να επιτύχει χρόνο πτήσης 5 ωρών ή μέγιστη εμβέλεια 2.640 χιλιόμετρα. Ενώ «με το τανκ του GTL, θα μπορεί να πετάξει για 8,5 ώρες και μέγιστη εμβέλεια 4.488 χιλιομέτρων».

Lilium, NetJets και FlightSafety ενώνουν τις δυνάμεις τους!

Η αμερικανική εταιρεία έχει ειδίκευση σε συστήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου για την αεροπορία και την αστική εναέρια κινητικότητα. Τον περασμένο Οκτώβριο, σύνηψε αναπτυξιακή συνεργασία με τη γερμανική BASF. Η συνεργασία αφορούσε σε μια νέα μεμβράνη, ικανή να λειτουργεί σε υψηλότερες θερμοκρασίες και πίεση.

Τέλος η HyPoint λέει ότι το σύστημα κυψελών καυσίμου της θα είναι έτοιμο για χρήση σε αεροσκάφη υδρογόνου έως τα μέσα του 2024.

abb_img