H Greenpeace Γερμανίας μήνυσε την VW για τους στόχους των εκπομπών άνθρακα

Οι ακτιβιστές θέλουν η VW να τερματίσει την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2030.

Ο Όμιλος Volkswagen διώκεται από τους επικεφαλής της Greenpeace Γερμανίας, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτυγχάνει να πετύχει τους στόχους και να εφαρμόσει τις κινήσεις που της αναλογούν, αναφορικά με την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Πιο συγκεκριμένα, η ακτιβίστρια για το περιβάλλον Κλάρα Μάγερ και οι επικεφαλής της Greenpeace Γερμανίας προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη εναντίον της Volkswagen, όπως ανακοίνωσε η περιβαλλοντική ΜΚΟ.

Οι ενάγοντες θέλουν η VW να τερματίσει την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2030 και να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά τουλάχιστον 65% σε σχέση με τα επίπεδα του 2018.

Yποθέσεις ιδιωτικών εταιρειών που έχουν θεωρηθεί υπεύθυνες για τις αρνητικές επιπτώσεις τους στο κλίμα

vw

«Η Volkswagen υποστηρίζει την προστασία του κλίματος και την απαλλαγή από τις  εκπομπές άνθρακα στον τομέα των μεταφορών, αλλά δεν μπορεί να αντιμετωπίσει μόνη της αυτή την πρόκληση», δήλωσε εκπρόσωπος του VW Group σε σχόλιο που έκανε στο Reuters.

«Το καθήκον του σχεδιασμού των κατάλληλων μέτρων ανήκει στο Κοινοβούλιο. Οι  δικαστικές διαφορές και οι αγωγές κατά μεμονωμένων εταιρειών δεν είναι ο τρόπος για να αποδοθεί δικαιοσύνη σε αυτό το έργο μεγάλης ευθύνης», ανέφερε επίσης ο εκπρόσωπος.

«Η Volkswagen δεσμεύτηκε το 2018 να τηρήσει τους όρους της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα, με επένδυση 35 δισεκατομμυρίων ευρώ στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2025», είχε μάλιστα δηλώσει ένας εκπρόσωπός της τον Σεπτέμβριο, όταν η Greenpeace είχε υποβάλει τα αιτήματά της.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου VW, Herbert Diess, απεικονίζεται να συνομιλεί με μέλη της Greenpeace ενόψει της έκθεσης αυτοκινήτου του Μονάχου τον Σεπτέμβριο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου VW, Herbert Diess, απεικονίζεται να συνομιλεί με μέλη της Greenpeace ενόψει της έκθεσης αυτοκινήτου του Μονάχου τον Σεπτέμβριο.

COP26: Οι έξι πρωτοβουλίες της Ελλάδας για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής

Μια παρόμοια μήνυση κατατέθηκε τον Σεπτέμβριο από τη γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση Deutsche Umwelthilfe κατά της BMW και της Daimler, όταν και οι δύο εταιρείες απέρριψαν επίσης αιτήματα για τον τερματισμό της παραγωγής θερμικών αυτοκινήτων έως το 2030.

«Καμπανάκι» από τις υπηρεσίες ασφαλείας των ΗΠΑ για την κρισιμότητα της κλιματικής αλλαγής

Οι αγωγές βασίζονται σε δύο προηγούμενες υποθέσεις που σχετίζονται με το κλίμα: μια  απόφαση γερμανικού δικαστηρίου από τον Μάιο του 2020, σύμφωνα με την οποία η χώρα απέτυχε να προστατεύσει τις μελλοντικές γενιές από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και μια απόφαση ολλανδικού δικαστηρίου τον ίδιο μήνα, σύμφωνα με την οποία η εταιρεία πετρελαίου Shell θα έπρεπε να μειώσει τις εκπομπές της.

Αυτή ήταν μάλιστα η πρώτη φορά μια ιδιωτική εταιρεία θεωρήθηκε υπεύθυνη για τις επιπτώσεις της στο κλίμα. 

Σε κάθε περίπτωση οι πιέσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες αναφορικά με την τήρηση του χρέους τους απέναντι στην κλιματική αλλαγή είναι βέβαιο πως θα ενταθούν.