Έχει περάσει ένας ολόκληρος χρόνος από την τελευταία φορά, που ακούσαμε σχετικά με αναβαθμίσεις, για την επερχόμενη Lancia Gamma, αλλά σήμερα υπάρχουν νέα και σηματοδοτούν μια μικρή αλλαγή στα σχέδια της Stellantis.
Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία φαινόταν προηγουμένως δεσμευμένη να κάνει την Gamma ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, τώρα σχεδιάζει να προσφέρει και υβριδικές εκδόσεις, αντανακλώντας μια ευρύτερη προσαρμογή, στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης σε όλες τις μάρκες της. Η Stellantis βασίζεται στις προσαρμόσιμες πλατφόρμες STLA, για να φιλοξενήσει τόσο EV όσο και υβριδικά, δίνοντας στους αγοραστές, περισσότερες επιλογές, σε μια αγορά που εξακολουθεί να ευνοεί την ποικιλία.
Η ανακοίνωση έγινε την Τετάρτη και η Stellantis δεσμεύτηκε για επενδύσεις 2 δισεκατομμυρίων ευρώ (2,1 δισεκατομμύρια δολάρια) για την ιταλική παραγωγή, μια κίνηση που στοχεύει στην ενίσχυση της σχέσης της με την ιταλική κυβέρνηση. Εκ μέρους της Stellantis, ο Jean-Philippe Imparato, αποκάλυψε ότι η Gamma, θα έχει και υβριδικούς κινητήρες, για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αγοράς.
«Η απόφαση να επεκταθεί η προσφορά του νέου μοντέλου με ηλεκτρικούς κινητήρες, αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη απάντηση στις πραγματικές απαιτήσεις της αγοράς και επιτρέπει την ικανοποίηση κάθε ανάγκης κινητικότητας. Όλα αυτά, μεταφράζονται σε προβλέψιμη αύξηση του όγκου παραγωγής και συνακόλουθη αύξηση της ανταγωνιστικότητας της μάρκας, στην παγκόσμια αγορά».
Η Gamma θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis, η οποία υποστηρίζει τόσο υβριδικές όσο και ηλεκτρικές διαμορφώσεις. Η παραγωγή του μοντέλου έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Stellantis στο Melfi στην Ιταλία το 2026.
Η Lancia αποκάλυψε τον οδικό της χάρτη, για την επόμενη δεκαετία και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται στο επίκεντρο. Το ταξίδι ξεκίνησε με την εισαγωγή του νέου Ypsilon το 2024, θα ακολουθήσει το λανσάρισμα της ναυαρχίδας Gamma το 2026 και θα κορυφωθεί, με μια νέα εξηλεκτρισμένη Delta το 2028.
Η ιταλική μάρκα επιβεβαίωσε ότι το επερχόμενο Ypsilon, θα προσφέρεται τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικές, όσο και σε υβριδικές εκδόσεις. Ωστόσο, ξεκινώντας το 2026, η εταιρεία θα παρουσιάσει αποκλειστικά νέα EV και μέχρι το 2028, ολόκληρη η γκάμα τους θα αποτελείται αποκλειστικά από ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Αυτό σημαίνει ότι το υβριδικό Ypsilon, θα έχει σχετικά μικρή διάρκεια ζωής, που θα διαρκέσει μόνο τέσσερα χρόνια.
Το 2026, η Lancia πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της με το πρώτο της αποκλειστικό ηλεκτρικό όχημα, που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Melfi στην Ιταλία. Με μήκος 4,7 μέτρα, θα έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με μια BMW 4-series. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lancia, Luca Napolitano, λέει ότι θα είναι ένα κομψό fastback, που θα βασίζεται στη μεσαία πλατφόρμα STLA . Αξίζει να σημειωθεί ότι στο παρελθόν είχε επιβεβαιώσει την «ανάσταση» της Gamma. «Το δεύτερο εμβληματικό μας αυτοκίνητο, που έχει προγραμματιστεί να κάνει το ντεμπούτο του το 2026, θα ονομαστεί «Gamma»», επιβεβαίωσε ο Ναπολιτάνο.
«Η ναυαρχίδα της Casa Lancia, θα είναι ένα όμορφο και κομψό ιταλικό αυτοκίνητο, όμορφο έξω και όμορφο μέσα, όπου θα μοιάζει πραγματικά σαν να νιώθεις στο σαλόνι ενός ιταλικού σπιτιού», είπε ο Napolitano. «Η πλατφόρμα STLA Medium, θα είναι τέλεια για τη Lancia, καθώς ένα εγγενές BEV, θα είναι πολύ αποδοτικό και θα εγγυάται υψηλά επίπεδα άνεσης, προσφέροντας τόσο κίνηση στους εμπρός τροχούς, όσο και στους τέσσερις, με μια τετρακίνητη έκδοση».
Χάρη στην πλατφόρμα της, η Lancia προβλέπει, ότι το εμβληματικό μοντέλο, θα έχει αυτονομία έως και 700 χλμ ανά φόρτιση. Αναμένει επίσης το 50% των πωλήσεων του EV, να προέρχεται από ευρωπαϊκές χώρες εκτός Ιταλίας.
Και τα τρία οχήματα που ανακοίνωσε σήμερα η Lancia, αποτελούν μέρος της στρατηγικής Dare Forward 2030 της Stellantis. Η αυτοκινητοβιομηχανία ελπίζει ότι το σχέδιο, θα της επιτρέψει να μην εκπέμπει άνθρακα μέχρι το 2038.