Η Stellantis σκοπεύει να μειώσει στο μισό το κόστος μπαταριών για τα EV

Η Stellantis ανακοίνωσε το 2023 μια συνεργασία με την Lyten, για την ανάπτυξη τεχνολογίας μπαταριών λιθίου-θείου.

Ακούστε το άρθρο

Η Stellantis ανακοίνωσε πρόσφατα, μια συμφωνία με την Zeta Energy με έδρα το Τέξας για την ανάπτυξη μπαταριών λιθίου-θείου, που θα μπορούσαν να μειώσουν σημαντικά το κόστος και το βάρος τους, ενώ θα αυξήσουν την ταχύτητα φόρτισης. Η αυτοκινητοβιομηχανία και η Zeta Energy, ισχυρίζονται ότι η χημεία λιθίου-θείου, μπορεί να προσφέρει συγκρίσιμη ογκομετρική πυκνότητα ενέργειας, με τις τρέχουσες κυψέλες μπαταριών ιόντων λιθίου, αλλά σε λιγότερο από τη μισή τιμή ανά kwh. Το θείο είναι φθηνό και ευρέως διαθέσιμο, σημείωσε η Stellantis σε δελτίο τύπου, προσθέτοντας ότι οι μπαταρίες θα παράγονται με ακατέργαστο θείο, που παράγεται ως υποπροϊόν άλλων βιομηχανιών, συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους και ελαχιστοποιώντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. 

Η Stellantis σκοπεύει να μειώσει το μισό το κόστος μπαταριών για τα EV

Η τεχνολογία λιθίου-θείου, έχει επίσης τη δυνατότητα, να αυξήσει τις ταχύτητες γρήγορης φόρτισης έως και 50%, τόνισε η αυτοκινητοβιομηχανία, μαζί με σημαντικά ελαφρύτερα πακέτα μπαταριών, με την ίδια χρησιμοποιήσιμη χωρητικότητα με τα αντίστοιχα πακέτα ιόντων λιθίου. Η συμφωνία, απαιτεί εργασίες ανάπτυξης προ-παραγωγής, με το βλέμμα προς μια πιθανή εμπορευματοποίηση έως το 2030. Η Stellantis, σκοπεύει να χρησιμοποιήσει υπάρχοντα εργοστάσια μπαταριών και ισχυρίζεται ότι μπορεί να διατηρήσει την αλυσίδα εφοδιασμού, για τα υλικά μπαταριών, συγκεντρωμένη είτε στην Ευρώπη, είτε στη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με το σημερινό της αποτύπωμα κατασκευής οχημάτων. 

Η Stellantis σκοπεύει να μειώσει το μισό το κόστος μπαταριών για τα EV

Η Stellantis ανακοίνωσε το 2023 μια συνεργασία με την Lyten, για την ανάπτυξη τεχνολογίας μπαταριών λιθίου-θείου. Η αυτοκινητοβιομηχανία κατέστησε σαφές, ότι αυτή η συνεργασία με τη Zeta Energy, είναι συμπληρωματική της συνεργασίας της με τη Lyten. Για χρόνια, οι μπαταρίες λιθίου-θείου, θεωρούνται ότι ενισχύουν σημαντικά την αυτονομία, χωρίς να προσθέτουν βάρος, ή να αυξάνουν το κόστος της παραγωγής. Οι πρόοδοι της περασμένης δεκαετίας, βοήθησαν την ανάπτυξη τους, ώστε να ξεπεραστούν ορισμένα από τα βασικά εμπόδια, αλλά η μαζική παραγωγή και η σχετικά σύντομη διάρκεια ζωής για τα κύτταρα τους, παρέμειναν ζητήματα που χρειάζονται λύσεις. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η Stellantis, μπορεί να αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα, πριν από το τέλος της δεκαετίας.

abb_img