Τις λεπτομέρειες για τις επενδύσεις της Hellenic Train έφερε στο φως το νομοσχέδιο για την ανάθεση των ελληνικών άγονων σιδηροδρομικών γραμμών. Συγκεκριμένα, η εταιρεία θα πραγματοποιήσει επενδύσεις 163,5 εκατομμυρίων ευρώ σε τροχαίο υλικό και συστήματα IT μέχρι το τέλος του 2029.
Ουσιαστικά, τις επενδύσεις της Hellenic Τrain τις αναφέρει η σύμβαση της με το Δημόσιο για την ανάθεση «Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας» επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών. Δηλαδή, μεταφορικού έργου, το οποίο δεν είναι εμπορικά βιώσιμο.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Το πρώτο δρομολόγιο του Λευκού Βέλους!
Το επενδυτικό πλάνο της Hellenic Train
Οι επενδύσεις της Hellenic Train, όπως προαναφέραμε, αφορούν τροχαίο υλικό αλλά και συστήματα IT. Αρχικά, μέχρι το τέλος του 2022 η εταιρεία θα αγοράσει και θα δρομολογήσει 5 ηλεκτροκίνητα τρένα ETR 470. Ακόμη, η σύμβαση προβλέπει τη μίσθωση 10 νέων ηλεκτροκίνητων και 10 νέων υδρογονοκίνητων τρένων έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2027.
Επιπλέον, έως το τέλος του 2024, η Hellenic Τrain θα εγκαταστήσει συστήματα Τεχνολογίας Πληροφοριών («Information Technology» – IT). Η εν λόγω επένδυση δηλαδή, περιλαμβάνει σύστημα πληροφόρησης επιβατών, νέα εμπορική πλατφόρμα, ενσωμάτωση περιστρεφόμενων θυρών και σύστημα διαχείρισης στόλου.
Σχετικά, με τα νέα τρένα υδρογόνου και τα νέα ηλεκτροκίνητα τρένα η Hellenic Train θα πληρώσει το 40% της αγοραίας αξίας των τρένων. Το υπόλοιπο 60% θα το πληρώσει η ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία θα αγοράσει τα τρένα και θα καλύψει το ποσό από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 4 ώρες!
Η σύμβαση για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές
Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ελάχιστο κέρδος για την Hellenic Train της τάξεως των 2 εκατομμυρίων ευρώ. Αντίστοιχα, το Δημόσιο θα λαμβάνει το 20% από τα καθαρά κέρδη της εταιρείας. Τέλος σε αντίθεση με παλαιότερες συμβάσεις, η συγκεκριμένη προβλέπει κυρώσεις σε περίπτωση μη εκτέλεσης κάποιου δρομολογίου.