Το νέο Hyundai Nexo έρχεται με μια τολμηρή δήλωση από την κορεατική εταιρεία: αποτελεί το αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου, με τη μεγαλύτερη αυτονομία αυτή τη στιγμή στην αγορά. Με βάση το πρωτόκολλο WLTP, μπορεί να καλύψει έως 826 χιλιόμετρα με έναν ανεφοδιασμό, ο οποίος διαρκεί λιγότερο από πέντε λεπτά. Η τεχνολογία του επηρεάζεται λιγότερο από χαμηλές θερμοκρασίες, αν και το δίκτυο σταθμών υδρογόνου παραμένει αραιό — κάτι που θα αναλύσουμε στη συνέχεια. Μέχρι στιγμής, ο μοναδικός άλλος ανταγωνιστής στη Γερμανία είναι το Toyota Mirai, που φτάνει τα περίπου 650 χιλιόμετρα, ίδια τιμή με την προηγούμενη γενιά του Nexo.

Πέρα από την αυτονομία, το νέο Nexo προσφέρει και βελτιωμένες επιδόσεις. Ο κινητήρας του αποδίδει πλέον 150 kW (204 ίππους), περίπου 40 περισσότερους από τον προκάτοχο, χάρη σε αποδοτικότερη κυψέλη καυσίμου και πιο εξελιγμένα ηλεκτρονικά. Παρά τους σχεδόν δύο τόνους και την κίνηση στους εμπρός τροχούς, η ισχύς και η ροπή των 350 Nm περνούν στο δρόμο με αποτελεσματικότητα.
Οδήγηση με χαρακτήρα ηλεκτρικού — Αλλά με υδρογόνο
Στην οδήγηση θυμίζει σε μεγάλο βαθμό ηλεκτρικό SUV: ομαλό, αθόρυβο και άμεσο. Δεν έχει την επιθετική εκκίνηση κάποιων αμιγώς ηλεκτρικών, αλλά προσφέρει γεμάτη επιτάχυνση, ολοκληρώνοντας τα 0–100 km/h σε 7,9 δευτ. και φτάνοντας τα 179 km/h. Αυτή η απόδοση οφείλεται και στη βοηθητική μπαταρία των 2,64 kWh, που δίνει 80 kW (109 ίππους), στις αιχμές ισχύος και λειτουργεί ως συμπλήρωμα της κυψέλης καυσίμου.

Η Hyundai έχει ενισχύσει σημαντικά και την ασφάλεια γύρω από την υδρογονοκίνηση: πιο εξελιγμένες βαλβίδες δεξαμενών, νέοι αισθητήρες διαρροών και βελτιωμένη πυροπροστασία. Αυτές οι βελτιώσεις, στοχεύουν κυρίως στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης γύρω από την τεχνολογία, η οποία αντιμετωπίζεται συχνά με σκεπτικισμό.
Αποτελεσματικότητα και μεγαλύτερη αυτονομία
Παρότι η αποδοτικότητα της κυψέλης καυσίμου παραμένει στο 60%, η αυτονομία έχει αυξηθεί χωρίς ουσιαστική αύξηση του όγκου των δεξαμενών. Η ομοιόμορφη κατανομή του υδρογόνου υπό πίεση, συμβάλλει σε περίπου 50 επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας.
Άνεση και premium αίσθηση
Στο δρόμο, ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται τίποτα από τη σύνθετη τεχνολογία που δουλεύει στο παρασκήνιο. Το Nexo παραμένει ήσυχο χάρη στη στάνταρ παρουσία διπλών τζαμιών και στην ενεργή ακύρωση θορύβου, παρόμοια με υψηλής ποιότητας ακουστικά. Οι ειδικοί αφροί απορρόφησης θορύβου της Kumho δεν θα φτάσουν στην Ευρώπη, όμως ήδη το επίπεδο ησυχίας είναι εντυπωσιακό. Αντίθετα, η ανάρτηση μεταφέρει με σαφήνεια τις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητική. Με μήκος 4,75 μέτρα, το Nexo προσφέρει μεγάλη καμπίνα και χώρο αποσκευών μεταξύ 510 και 1630 λίτρων. Στο πίσω μέρος, οι επιβάτες απολαμβάνουν θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα, πλούσιο χώρο για τα πόδια, πολλαπλές θύρες φόρτισης και πόρτες που ανοίγουν πλατιά για εύκολη πρόσβαση.

Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί μια καμπύλη οθόνη εμπνευσμένη από το Ioniq 6, στάνταρ head-up display και ψηφιακοί πλαϊνοί καθρέπτες. Το εσωτερικό έχει ιδιαίτερα ποιοτική αίσθηση, με υλικά και επιφάνειες που δείχνουν premium παντού. Το ίδιο ισχύει και για τον εξωτερικό σχεδιασμό με τη φιλοσοφία “Art of Steel” και τα pixel-LED φωτιστικά. Το πίσω μέρος ξεχωρίζει με ένα σχεδιαστικό ύφος, που θυμίζει σε μερικούς ακόμη και το Pontiac Aztek.
Προκλήσεις για το μέλλον των οχημάτων υδρογόνου
Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις, οι συνθήκες για την εμπορική επιτυχία του Nexo, δεν είναι ιδανικές. Η διάδοση των κυψελών καυσίμου παραμένει περιορισμένη, ενώ ο ανεφοδιασμός υδρογόνου, είναι ακριβός και το δίκτυο των σταθμών, μειώνεται αντί να επεκτείνεται. Στη Γερμανία λειτουργούν περίπου 80 σταθμοί, ενώ σε γειτονικές χώρες όπως η Αυστρία το δίκτυο έχει σχεδόν καταργηθεί. Παρά τις δυσκολίες, η Hyundai παραμένει αφοσιωμένη στην τεχνολογία υδρογόνου. Όπως εξηγεί ο επικεφαλής ανάπτυξης Manfred Harrer, η εταιρεία διαθέτει την τεχνογνωσία και πιστεύει ότι το Nexo, είναι το κατάλληλο μοντέλο για να τη συνεχίσει.
Πηγή: elektroauto-news.net
