Ένας κατασκευαστής ηλεκτρικών κινητήρων χωρίς μαγνήτες, η Advanced Electric Machines (AEM) με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, αποκάλυψε σήμερα τον κινητήρα δεύτερης γενιάς HDRM300C. Χρησιμοποιεί τεχνολογία συμπιεσμένου πηνίου και υπόσχεται αυξημένη πυκνότητα ισχύος και απόδοση, σε σχέση με τις συμβατικές διατάξεις καλωδίων.
Ο HDRM300C διαθέτει βυσματωμένους συνδέσμους αντί για εξαρτήματα στεγανοποίησης, καθώς και ενισχυμένα εσωτερικά εξαρτήματα. Ο κινητήρας διαθέτει επίσης ένα βελτιωμένο σύστημα ψύξης κινητήρα, το οποίο η εταιρεία αναφέρει ότι θα επιτρέψει στα επαγγελματικά οχήματα, να λειτουργούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, χωρίς υπερθέρμανση.
Η AEM ισχυρίζεται ότι ως αποτέλεσμα των αναβαθμίσεων, ο νέος κινητήρας επιτυγχάνει ρυθμούς πλήρωσης αγωγού πάνω από 80%, έναντι των συμβατικών διατάξεων καλωδίων που όπως λέει, επιτυγχάνουν συνήθως ρυθμούς πλήρωσης μικρότερου από 60%. Δείγματα του HDRM300C είναι διαθέσιμα από αυτόν τον μήνα (Μάρτιο), με την παραγωγή να ξεκινάει το 4ο τρίμηνο του 2025.
Ο James Widmer, Διευθύνων Σύμβουλος της Advanced Electric Machines, δήλωσε: «Συνδυάζοντας την κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογία συμπίεσης πηνίου με βελτιωμένη διαχείριση θερμότητας και βελτιωμένες δυνατότητες ταχύτητας, παρέχουμε έναν κινητήρα, που θέτει νέα σημεία αναφοράς στην απόδοση. Για τον κλάδο των μεταφορών, σημαίνει πιο ικανά ηλεκτρικά οχήματα, που είναι πιο οικονομικά, όπως και αποδοτικά στη λειτουργία και τη συντήρηση.»
Σηματοδοτεί τη συνέχεια του προηγούμενου κινητήρα HDRM150 της AEM, του πρώτου που διέθετε τη μέθοδο συμπίεσης πηνίου της AEM. Αυτό περιλαμβάνει πηνία προ-τύλιξης για την πλήρωση κενών, «τσέπες αέρα» στον ηλεκτροκινητήρα και στη συνέχεια συμπίεση των πηνίων, για την εξάλειψη αυτών των κενών. Η AEM λέει ότι αυτό παράγει περισσότερη ισχύ, χωρίς να χρειάζεται να αυξηθεί το μέγεθος ή το βάρος.