Η «ακτινογραφία» του νέου Plug-in Hybrid Wrangler 4xe της Jeep

Ακούστε το άρθρο

Το Wrangler 4xe, το επιβλητικό μοντέλο της Jeep με τη νέα Plug-in Hybrid έκδοση, αποκτά και μια εντυπωσιακή τεχνολογική βάση, η οποία του προσδίδει πρωτόγνωρες δυνατότητες σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές.

Ποια όμως είναι εκείνα τα στοιχεία που καθιστούν το Wrangler 4xe το ικανότερο Wrangler στην ιστορία της Jeep;

Το νέο Plug-in Hybrid Wrangler 4xe έρχεται στα 80α γενέθλια της θρυλικής αμερικανικής μάρκας για να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο, το οποίο επαναπροσδιορίζει το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων 4×4.

Στην «καρδιά» του υβριδικού συστήματος του Wrangler 4xe βρίσκονται οι δύο ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 400 Volt και οι οποίοι συνεργάζονται με έναν αποδοτικό τετρακύλινδρο Turbo βενζινοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων TorqueFlite.

Η ύπαρξη του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων προσφέρει τη βέλτιστη αρχιτεκτονική, έτσι ώστε η συνολική ιπποδύναμη των 380 ίππων και η συνολική ροπή των 637 Nm να αποδίδονται με απόλυτα ομαλό τρόπο, διασφαλίζοντας την ευκολία οδήγησης και τις υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου.

Τι περιλαμβάνει η υβριδική αρχιτεκτονική του Wrangler 4xe;

Η υβριδική αρχιτεκτονική του Wrangler περιλαμβάνει:

  • Τον δίλιτρο Turbo βενζινοκινητήρα

    Jeep® Wrangler 4xe powertrain components: 2.0-liter turbocharged I-4 with direct injection; engine-mounted motor generator unit; 8-speed TorqueFlite automatic transmission with integrated motor generator unit; full-time transfer case.
  • Έναν πρώτο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια που βρίσκεται άμεσα συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα

    2021 Jeep Wrangler 4xe chassis
  • Τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στο συγκρότημα του αυτόματου κιβωτίου, ο οποίος παρέχει ισχύ στο σύστημα και ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση

    2021 Jeep Wrangler 4xe chassis
  • Μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου 400 Volt με χωρητικότητα 17 kWh

    2021 Jeep Wrangler 4xe chassis

Διαβάστε επίσης: Η Jeep είναι… Big in Japan – Ο λόγος που οι Ιάπωνες λατρεύουν τα Wrangler και Renegade

Αναλυτικότερα, ο Turbo βενζινοκινητήρας ανήκει στην οικογένεια Global Medium Engine του ομίλου Stellantis και ξεχωρίζει για την υψηλή του τεχνολογία.

Διαθέτει άμεσο ψεκασμό, στροβυλοσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας Twin Scroll, ο οποίος είναι απ’ ευθείας τοποθετημένος στην κυλινδοκεφαλή, ενώ το σύνολο διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης για το Turbo και την εισαγωγή αέρα.

2021 Jeep Wrangler 4xe chassis

Όλα τα παραπάνω του εξασφαλίζουν υψηλή απόδοση, άμεση απόκριση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Στον ίδιο χώρο βρίσκεται ο πρώτος υψηλής τάσης ηλεκτροκινητήρας που συνδέεται μέσω ιμάντα με τον στροφαλοφόρο άξονα του βενζινοκινητήρα, αντικαθιστώντας και το συμβατικό δυναμό.

Εκτός από την συμπληρωματική παροχή ροπής στο θερμικό κινητήρα, αναλαμβάνει τη λειτουργία του συστήματος Stop&Start με τον πλέον ομαλό και άμεσο τρόπο και τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος.

Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας υψηλής τάσης βρίσκεται εμπρός από το κιβώτιο και αντικαθιστά το κλασσικό μετατροπέα ροπής.

Ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού και τις οδηγικές συνθήκες, το σύστημα επιτρέπει τη μεταφορά ροπής στο κιβώτιο αποκλειστικά από το δεύτερο ηλεκτροκινητήρα (καθιστώντας το Wrangler 4xe ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο) ή το συνδυασμό μεταφοράς ροπής από το βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα.

Υψηλά επίπεδα ροπής από μηδενική ταχύτητα

Το σύνολο της υβριδικής λειτουργίας διαχειρίζεται πριν το αυτόματο κιβώτιο και έτσι το προηγμένο σύστημα 4×4 που χαρακτηρίζει τα Wrangler διατηρείται στο ακέραιο και στην έκδοση 4xe.

Αυτό που αλλάζει είναι η συνολική απόδοση και αποδοτικότητα του αυτοκινήτου, με το Wrangler 4xe να προσφέρει επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε μόλις 6,4’’ και παράλληλα μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 70% στον κύκλο WLTP σε σχέση με τη συμβατική έκδοση.

Σε σχέση με το συμβατικό Wrangler, η έκδοση 4xe είναι ταχύτερη 1,2’’ στο 0-100χλμ./ώρα, έχει κατά 40% μεγαλύτερη ισχύ και κατά 60% μεγαλύτερη ροπή.

Την τροφοδοσία του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα αναλαμβάνει μια προηγμένη μπαταρία ιόντων-λιθίου, με χωρητικότητα 17 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων, απόλυτα προστατευμένη από το εξωτερικό περιβάλλον, ενώ παράλληλα δεν μειώνει το διαθέσιμο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους χώρο.

The Jeep® Wrangler 4xe’s 400-volt, 17kWh battery pack mounts beneath the second-row seat, where it is protected from outside elements.

Για τη μέγιστη απόδοση και αντοχή της, διαθέτει ξεχωριστό κύκλωμα ψύξης έτσι ώστε να λειτουργεί πάντα στη βέλτιστη θερμοκρασία.

Όπως η μπαταρία, έτσι και το σύνολο των ηλεκτρικών συστημάτων του Wrangler 4xe, έχουν προστασία από τα νερά και την υγρασία, με το μοντέλο να είναι ικανό με άνεση να ξεπεράσει υδάτινο κόλλημα βάθους 76 εκ.

Όλες οι εκδόσεις του Wrangler 4xe διαθέτουν τη διάκριση Trail Rated που πιστοποιεί τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου.

Ιδανικό για κάθε συνθήκη κίνησης

Το Jeep Wrangler είναι γνωστό για τη δυνατότητα του να κινείται με ασφάλεια ακόμα και στις πλέον ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες.

Η έκδοση 4xe έρχεται να προσφέρει εξαιρετική άνεση και στις καθημερινές μετακινήσεις ακόμα και στα αστικά κέντρα, χωρίς κανένα συμβιβασμό στις off-road αναζητήσεις του οδηγού.

Το Wrangler 4xe έχει δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης με αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 50 χλμ.

Με το Plug-in Hybrid Wrangler 4xe, η Jeep, περνά σε μια νέα εποχή το θρυλικό της μοντέλο, προσφέροντας πρωτοποριακά χαρακτηριστικά, χωρίς όμως να αλλοιώνει το μοναδικό του χαρακτήρα.

Η σύγκριση των δύο μοντέλων (συμβατικού Wrangler Vs Wrangler 4xe) ακόμα και στην πλέον off-road έκδοση Rubicon, δείχνει ξεκάθαρα ότι η εφαρμογή της υβριδικής τεχνολογίας αναβαθμίζει σε ένα νέο επίπεδο το Wrangler σε όλα τα επίπεδα.

Διαβάστε επίσης: Jeep Magneto: Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Jeep αποκαλύπτει τα μυστικά του

spot_img