Η Αγγλία ξεπέρασε τη Γαλλία στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του 2021

Η Αγγλία ξεπέρασε τη Γαλλία σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του έτους και μάλιστα η ζήτηση για αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων συνεχίζει να αυξάνεται.

Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στον Guardian, περίπου 31.800 ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, σε σύγκριση με 30.500 στη Γαλλία. 

Γενικότερα οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί ραγδαία από τις αρχές του 2020, εν μέρει λόγω των νέων ρυθμίσεων σχετικά με τις εκπομπές καυσαερίων και εν μέρει λόγω του γεγονότος ότι οι κατασκευαστές έρχονται αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα εάν η μέση παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα των προϊόντων τους δεν μειωθεί.

London Roads

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 7,5% των πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, αλλά σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της βιομηχανίας, το ποσοστό αυτό έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020.

Παρά την πανδημία του κορωνοϊού, το 2020 ήταν το πρώτο έτος που οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αγόρασαν περισσότερα από μισό εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μάλιστα, ο αριθμός αυτός αναμένεται να διπλασιαστεί, να φτάσει δηλαδή τις 1 εκατομμύριο πωλήσεις μέσα το 2021.

Διαβάστε επίσης: Επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων σχεδιάζει η ΕΕ

Ωστόσο, σύμφωνα με τις προβλέψεις, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εξακολουθήσουν να αποτελούν μόνο το ένα δέκατο της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων έως το 2024.

Οι μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Electric car charging

Η Γερμανία αποτελεί μακράν τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, καθώς 64.700 ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλήθηκαν μόλις μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Αυτή η απόδοση ενισχύθηκε από τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις, οι οποίες έχουν διπλασιαστεί από τη γερμανική κυβέρνηση από τον Ιούνιο, προκειμένου να βοηθήσει τη βιομηχανία αυτοκινήτων της.

Είναι γεγονός επίσης ότι υπάρχουν αγορές που είναι αναλογικά πιο προηγμένες από το Ηνωμένο Βασίλειο όσο αφορά στη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα.

Η Νορβηγία για παράδειγμα, το 2020, ήταν η πρώτη χώρα στον κόσμο όπου πωλήθηκαν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σχέση με αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων, χάρη φυσικά στις γενναιόδωρες επιδοτήσεις του κράτους.

Το Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με προβλέψεις άρθρου του Guardian είναι πιθανό να παραμείνει η νούμερο δύο ευρωπαϊκή αγορά BEV (ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας) φέτος, αν και βρίσκεται πολύ πίσω από τον ηγέτη της αγοράς στη Γερμανία.

Charging

Επιπλέον, οι κανόνες συμμόρφωσης  με τα νέα όρια εκπομπών μετά το Brexit αντικατοπτρίζουν εκείνους της ΕΕ, αλλά οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν θα είναι σε θέση να εξισορροπήσουν τους αγοραστές SUV του Ηνωμένου Βασιλείου πείθοντας τους να αγοράσουν τα λιγότερο ρυπογόνα μοντέλα που πωλούνται σε άλλες χώρες.

Διαβάστε επίσης: Οι ομοιότητες και οι διαφορές μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων

Έχουν ήδη υπάρξει ενδείξεις ότι οι κατασκευαστές προσπαθούν να προωθήσουν μοντέλα χαμηλότερης εκπομπής ρύπων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στα τέλη Μαρτίου για παράδειγμα, η γερμανική premium αυτοκινητοβιομηχανία BMW μείωσε την τιμή του ηλεκτρικού i3 της προκριμένου να καλύψει ένα χαμηλότερο όριο για κρατικές επιδοτήσεις.

Ελλιπής η υποδομή φόρτισης και στο Ηνωμένο Βασίλειο

EV Charging

Ενώ οι πωλήσεις σε Βρετανούς καταναλωτές αναμένεται συνεχώς να αυξάνονται, οι οδηγοί ανησυχούν ότι το δίκτυο φόρτισης του Ηνωμένου Βασιλείου δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η δημοσκόπηση για τους βρετανούς οδηγούς από την YouGov, διαπίστωσε ότι το 78% πιστεύει ότι η υποδομή φόρτισης δεν είναι ακόμη επαρκής, σε σύγκριση με το 65% στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες που ρωτήθηκαν.

Πρόσφατα

Δημοφιλή