Ομοιότητες και διαφορές μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων και συμβατικών

Που εστιάζονται οι διαφορές ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ενός συμβατικού; Τι αλλάζει και τι παραμένει σταθερό;

Πόσο διαφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα συμβατικά;

Σε επίπεδο δομής τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν παρουσιάζουν στην πραγματικότητα τεράστιες διαφορές από τα συμβατικά. Επίσης, σε αρκετά μοντέλα για τις ηλεκτρικές εκδόσεις χρησιμοποιούνται οι ίδιες πλατφόρμες με τις συμβατικές.

Από την άλλη, βέβαια, υπάρχουν και μοντέλα που έχουν αναπτύξει πλατφόρμες αποκλειστικά για την ηλεκτροκίνηση, ενώ συνήθως τα ηλεκτρικά χαρακτηρίζονται και για την φουτουριστική και πιο αεροδυναμική σχεδίαση που χρησιμεύει στην αύξηση της αυτονομίας ενός EV.

Διαβάστε επίσης: Έως το 2027 τα ηλεκτρικά θα είναι οικονομικότερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα

Οι μεγάλοι χώροι που προσφέρουν τα ηλεκτρικά οχήματα είναι, επίσης, μια διαφορά που δημιουργείται από την απουσία του κινητήρα εσωτερικής καύσης που είναι ογκώδης. Οι μπαταρίες τοποθετούνται στο πάτωμα του αυτοκινήτου και έτσι δίνεται περισσότερος χώρος στην καμπίνα των επιβατών, ενώ διατηρείται χαμηλά το κέντρο βάρος του αυτοκινήτου.

Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των δύο τύπων αυτοκινήτου

Electric car

Η μεγαλύτερη διαφορά που εντοπίζεται μεταξύ των δύο τύπων αυτοκινήτου είναι η μπαταρία που απαιτεί φόρτιση. Μία πλήρης φόρτιση μπορεί να διαρκέσει από λίγα λεπτά της ώρας σε ταχυφορτιστή μέχρι και μερικές ώρες σε ένα απλό φορτιστή, σε αντίθεση με το συνηθισμένο ως τώρα «φουλάρισμα» του συμβατικού αυτοκινήτου στο βενζινάδικο.

Το κομμάτι της συνδεσιμότητας βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα στα EVs, καθώς ο οδηγός μέσω αυτής θα πρέπει να διαχειριστεί τη διαδικασία φόρτισης, να ανατρέξει σε χάρτες ανεύρεσης σταθμών φόρτισης και άλλων ζωτικών λειτουργιών του οχήματός του.

Άλλες βασικές διαφορές

Η αθόρυβη κύλιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει προκύψει από την μεγαλύτερη ευελιξία που υπάρχει ως προς τα υλικά και το βάρος του. Αλλά μια πιο ουσιαστική διαφορά έγκειται στην ποιότητα της κύλισης.

Αυτή γίνεται άμεσα αντιληπτή, καθώς η αίσθηση του τιμονιού είναι διαφορετική, οι επιδόσεις είναι υψηλότερες και ο οδηγός “δεν έχει να σκεφτεί πολλά”, όπως για παράδειγμα να αλλάζει συνεχώς ταχύτητες.

Γενικότερα, η οδήγηση είναι εύκολη στα ηλεκτρικά, αφού ο οδηγός μπορεί να κινηθεί σβέλτα και απροβλημάτιστα. Το κομμάτι που δυσκολεύει αυτή τη διαδικασία είναι ότι ακόμη δεν έχει δημιουργηθεί η υποδομή και δεν υπάρχει ένα επαρκές δίκτυο σταθμών φόρτισης που χρειάζεται για να κινηθεί παντού ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Διαβάστε επίσης: Η πανδημία «εκτόξευσε» τις μετακινήσεις με e-bikes στις ΗΠΑ

Επίσης, η συντήρηση που χρειάζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι ελάχιστη. Ο ηλεκτροκινητήρας δεν χρειάζεται συντήρηση, ανταλλακτικά και αναλώσιμα. Ως εκ τούτου, η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι και πολύ φθηνότερη.

Όμως, το αυξημένο βάρος των EVs δημιουργεί μεγαλύτερη και γρηγορότερη φθορά στις αναρτήσεις και στα ελαστικά.

Τέλος, όπως όλα δείχνουν θα υπάρξει σύντομα μια ισορροπία μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως προς την τιμή και τα σημεία φόρτισης, αφού το δίκτυο στην Ελλάδα συνεχώς μεγαλώνει.