Η BMW φαίνεται πως μελετά σοβαρά το ενδεχόμενο να ενσωματώσει την τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας (EREV), στα μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου. Πιθανός πρωτοπόρος σε αυτή τη νέα κατεύθυνση φημολογείται ότι θα είναι το iX5, αν και η οριστική απόφαση για την παραγωγή του δεν έχει ακόμα ληφθεί. Όπως αναφέρει η γερμανική Automobilwoche, η βαυαρική εταιρεία βρίσκεται σε φάση εντατικών εσωτερικών διαβουλεύσεων, για το αν θα επενδύσει σε αυτή τη συγκεκριμένη τεχνολογία.
Στόχος της BMW είναι η ενίσχυση της παρουσίας της σε αγορές όπως η Κίνα – η μεγαλύτερη στον κόσμο για οχήματα με τεχνολογία EREV – ενώ δεν αποκλείεται και η διάθεση τέτοιων μοντέλων στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.
BMW: Τι είναι τα EREV;
Τα EREV (Extended Range Electric Vehicles – Ηλεκτρικά Οχήματα Εκτεταμένης Αυτονομίας) συνδυάζουν ηλεκτρική κίνηση, με τη δυνατότητα επέκτασης της αυτονομίας μέσω κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε αντίθεση με τα plug-in υβριδικά, τα EREV κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα: όταν εξαντληθεί η μπαταρία, ένας μικρός κινητήρας καύσης λειτουργεί ως γεννήτρια, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια, για την κίνηση του οχήματος. Η τεχνολογία είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στην Κίνα, ενώ τώρα αρχίζει να αποκτά ενδιαφέρον και σε άλλες αγορές.
BMW: Δοκιμές στο iX5 και συνεργασία με τη ZF
Σύμφωνα με το βρετανικό Autocar, η BMW συνεργάζεται ήδη με την εταιρεία ZF για την ανάπτυξη ενός συστήματος EREV. Πρωτότυπα έχουν ενσωματωθεί σε ένα iX5 υπό την εσωτερική ονομασία «iX5 REx», το οποίο φέρεται να προσφέρει αυτονομία έως και 1.000 χιλιόμετρα. Το λανσάρισμά του, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί το 2026, εφόσον το έργο προχωρήσει.
Η ZF παρουσίασε τις εξελίξεις της στην Auto Shanghai, όπου παρουσίασε δύο εκδόσεις της τεχνολογίας της: τον ηλεκτρικό επεκτατή αυτονομίας (eRE) και την ενισχυμένη έκδοσή του (eRE+). Οι δύο εκδόσεις, προσφέρουν ισχύ από 70 έως 150 kW και εστιάζουν σε διαφορετικά επίπεδα πολυπλοκότητας και απόδοσης.
Ο Otmar Scharrer, επικεφαλής ηλεκτροκίνησης της ZF, τόνισε πως η ανανεωμένη ζήτηση για τέτοιου είδους λύσεις, δείχνει ότι η τεχνολογία έχει ακόμα σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης, ιδιαίτερα για πλατφόρμες, που έχουν σχεδιαστεί από την αρχή ως ηλεκτρικές.
BMW: Επιστροφή σε γνώριμη τεχνολογία
Η τεχνολογία EREV δεν είναι άγνωστη στη BMW. Το i3, ένα από τα πρώτα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, διατέθηκε από το 2013 έως το 2018 και σε έκδοση με επέκταση αυτονομίας. Τότε ωστόσο, η λύση αυτή θεωρήθηκε προσωρινή, μέχρι την ωρίμανση των αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων.
Η στροφή πίσω στην τεχνολογία αυτή, έρχεται σε μία στιγμή που και άλλοι κατασκευαστές δείχνουν ανανεωμένο ενδιαφέρον. Η Volkswagen, για παράδειγμα, παρουσίασε στην Auto Shanghai το ID. ERA – ένα SUV πλήρους μεγέθους, με τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας, που αναμένεται το 2025, μέσω της κοινοπραξίας SAIC-Volkswagen στην Κίνα.
Και η Xpeng αλλάζει στρατηγική
Ενδιαφέρον προκαλεί επίσης η στροφή της κινεζικής Xpeng, η οποία έως πρόσφατα δήλωνε προσηλωμένη αποκλειστικά στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Τον Νοέμβριο του 2024 ωστόσο, ανακοίνωσε ότι θα εισέλθει και αυτή στην κατηγορία EREV, ανοίγοντας νέο κεφάλαιο στη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση.
Πηγές: electrive.com – autocar.co.uk