Η κινεζική κολοσσιαία εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων BYD προχωρά σε μια ακόμη στρατηγική κίνηση, επεκτείνοντας σημαντικά τις δραστηριότητές της στην Ουγγαρία. Η εταιρεία σχεδιάζει να εγκαταστήσει την ευρωπαϊκή της έδρα στη Βουδαπέστη, με την ανέγερση ενός υπερσύγχρονου κέντρου έρευνας και ανάπτυξης στην 11η περιφέρεια της ουγγρικής πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με την BYD, η νέα αυτή υποδομή θα δημιουργήσει χιλιάδες εξειδικευμένες θέσεις εργασίας, με τις πρώτες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 2.000 νέες θέσεις. Παράλληλα, η εταιρεία σκοπεύει να συνεργαστεί στενά με τουλάχιστον τρία ουγγρικά πανεπιστήμια, με στόχο την ενίσχυση της τοπικής κατάρτισης και την ανάδειξη νέων ταλέντων.
Με αυτή τη σημαντική κίνηση, η BYD εδραιώνει τη στρατηγική της για φυσική παρουσία στην Ευρώπη, καθιστώντας την Ουγγαρία βασικό της κόμβο. Στη χώρα διαθέτει ήδη τέσσερις μονάδες – στο Κομάρομ (παραγωγή ηλεκτρικών λεωφορείων από το 2017), στο Σέγκεντ (παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τα τέλη του 2025), στο Φοτ και στο Πάτι (μονάδες συναρμολόγησης μπαταριών).
Το κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης αναμένεται να ξεκινήσει με δύο φιλόδοξα έργα, επικεντρωμένα στην ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης και στην ενσωμάτωση έξυπνων λειτουργιών οδήγησης. Περίπου το 90% των εργαζομένων εκεί θα διαθέτουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση, γεγονός που υπογραμμίζει τη δέσμευση της BYD για επένδυση στην τοπική καινοτομία.
Η εταιρεία επίσης σκοπεύει να συνεργαστεί με ουγγρικές νεοφυείς επιχειρήσεις και προμηθευτές, ενώ φιλοδοξεί να αναπτύξει πατέντες μέσα από το νέο αυτό κέντρο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της BYD, Wang Chuanfu, χαρακτήρισε τη δημιουργία της νέας έδρας ως «φυσική εξέλιξη» της ευρωπαϊκής στρατηγικής της εταιρείας, τονίζοντας ότι το νέο hub θα επικεντρώνεται στις πωλήσεις, την υποστήριξη μετά την πώληση, τις δοκιμές και πιστοποιήσεις οχημάτων, καθώς και στον τοπικό σχεδιασμό.
Η ανακοίνωση πραγματοποιήθηκε σε εκδήλωση υψηλού προφίλ στη Βουδαπέστη, παρουσία του Ούγγρου Πρωθυπουργού Βίκτορ Όρμπαν, του Κινέζου κυβερνήτη της Γκουανγκντόνγκ, και υψηλόβαθμων στελεχών της BYD. Ο Όρμπαν υπογράμμισε πως η Ουγγαρία στοχεύει σε επενδύσεις όχι μόνο μεταποιητικού χαρακτήρα, αλλά και ανάπτυξης και καινοτομίας.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η στάση της Ουγγαρίας απέναντι στους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά EV (ψηφίζοντας κατά) φαίνεται να έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόφαση της BYD – και άλλων κατασκευαστών – να επενδύσουν στη χώρα. Αντιθέτως, η παραγωγή του Leapmotor T03 μεταφέρθηκε από την Πολωνία, η οποία είχε ταχθεί υπέρ των ειδικών δασμών.
Η BYD επιβεβαιώνει με αυτές τις κινήσεις τη φιλοδοξία της να γίνει η κορυφαία μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Ήδη διαθέτει επιτυχημένα μοντέλα όπως το Dolphin, το οποίο θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο του Σέγκεντ.
Με τη στρατηγική της να βασίζεται στην τοπική παραγωγή, τη συνεργασία με θεσμούς και την επένδυση στην καινοτομία, η BYD δεν ενισχύει απλώς την οικονομία της Ουγγαρίας – αλλά συμβάλλει καθοριστικά και στη μετάβαση της Ευρώπης προς την πράσινη κινητικότητα. Το άνοιγμα της ευρωπαϊκής έδρας στη Βουδαπέστη σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο που θα επιταχύνει την πράσινη επανάσταση της ηπείρου.
Σημειώνεται ότι η BYD στοχεύει μέχρι το 2030 να πουλάει το 50% των οχημάτων της εκτός Κίνας – ποσοστό δεκαπλάσιο από το σημερινό 10%.