Η Ferrari βάζει «πάγο» στο δεύτερο ηλεκτρικό της

Η Ferrari αναβάλλει το δεύτερο ηλεκτρικό της μοντέλο για το 2028, λόγω χαμηλής ζήτησης στην αγορά των premium EVs.

Ακούστε το άρθρο

Η Ferrari φαίνεται να αναθεωρεί τη στρατηγική της στην ηλεκτροκίνηση, καθώς αποφάσισε να καθυστερήσει σημαντικά την κυκλοφορία του δεύτερου πλήρως ηλεκτρικού της μοντέλου, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Reuters. Αντί για το αρχικά προγραμματισμένο λανσάρισμα στα τέλη του 2026, το νέο EV δεν αναμένεται πλέον πριν από το 2028. Ο λόγος; Η εξαιρετικά χαμηλή ζήτηση για πολυτελή ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα, μια πραγματικότητα που δεν μπορεί να αγνοήσει ούτε η εμβληματική ιταλική φίρμα.

Η χαμηλή ζήτηση «φρενάρει» τα σχέδια

Πηγές με γνώση του θέματος, μιλούν για «ανύπαρκτο ενδιαφέρον» από τους καταναλωτές στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών επιδόσεων, με αποτέλεσμα η εταιρεία από το Μαρανέλο, να αναγκαστεί να επανεξετάσει το χρονοδιάγραμμα του δεύτερου EV. Αν και η Ferrari δεν έχει σχολιάσει επίσημα την καθυστέρηση, το σκεπτικό πίσω από αυτή φαίνεται να βασίζεται περισσότερο στην εμπορική πραγματικότητα και λιγότερο σε τεχνολογικά εμπόδια.

Το πρώτο ηλεκτρικό προχωρά, το δεύτερο… υποχωρεί

Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ferrari, το οποίο θα αποκαλυφθεί σταδιακά από τον Οκτώβριο του 2025 έως την άνοιξη του 2026, συνεχίζει σύμφωνα με το αρχικό πλάνο. Ωστόσο, τα εσωτερικά σχέδια για το δεύτερο μοντέλο, φαίνεται να επαναπροσδιορίστηκαν πολλές φορές, και τελικά μετατέθηκαν για τουλάχιστον δύο έτη αργότερα.

Απόδειξη βιωσιμότητας ή μεγάλο ρίσκο;

Το δεύτερο EV, θεωρείται από τους ανθρώπους εντός της εταιρείας ως ένα καθοριστικό βήμα – όχι απλώς ένα συμβολικό project όπως το πρώτο, αλλά μια δοκιμή αν η Ferrari μπορεί πραγματικά να εισέλθει και να διακριθεί στη μακροπρόθεσμη αγορά των ηλεκτρικών. Ωστόσο, το εγχείρημα μοιάζει επισφαλές. Εσωτερικές αναφορές κάνουν λόγο για στόχο 5.000 έως 6.000 πωλήσεων μέσα σε μια πενταετία – ένας αριθμός που αυτή τη στιγμή δείχνει ανέφικτος.

Μπαταρίες, ήχος και απόδοση συναισθήματος

Πέρα από την αγορά, το ίδιο το προϊόν έχει τεχνολογικές και συναισθηματικές προκλήσεις. Η Ferrari φέρεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες με το βάρος των μπαταριών και την περιορισμένη απόδοση, σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα της. Επιπλέον, ο ήχος – ή καλύτερα η απουσία του – αποτελεί σοβαρό εμπόδιο. Για πολλούς φίλους της μάρκας, το γρύλισμα του κινητήρα, είναι στοιχείο της εμπειρίας Ferrari, που δεν μπορεί να αντικατασταθεί από μια αθόρυβη ηλεκτροκίνηση.

Η Ferrari δεν είναι η μόνη – Πίεση και στους υπόλοιπους premium κατασκευαστές

Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τη Ferrari. Η Lamborghini καθυστέρησε το πρώτο της EV για το 2029, η Porsche βλέπει τη ζήτηση για Taycan και Macan EV να υπολείπεται των προσδοκιών, ενώ η Maserati ακύρωσε πλήρως το ηλεκτρικό MC20. Η πολυτελής κατηγορία δεν φαίνεται ακόμα έτοιμη για τη μετάβαση, ειδικά όταν η τεχνολογία δεν μπορεί να προσφέρει τα ίδια συναισθήματα, με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το στοίχημα του πρώτου ηλεκτρικού Ferrari με την υπογραφή Jony Ive

Το πρώτο ηλεκτρικό της Ferrari, πάντως, έχει τις δικές του φιλοδοξίες. Αναπτύσσεται σε συνεργασία με τον διάσημο πρώην σχεδιαστή της Apple, Jony Ive, και αναμένεται να κοστίζει πάνω από 500.000 δολάρια. Θα είναι μεγαλύτερο από τα προηγούμενα μοντέλα, χωρίς όμως να μπαίνει στην κατηγορία SUV, διατηρώντας τον σπορ χαρακτήρα της μάρκας.

Τι ακολουθεί;

Η Ferrari επικεντρώνεται προς το παρόν στην επιτυχημένη παρουσίαση του πρώτου EV. Στις 9 Οκτωβρίου, οι επενδυτές αναμένεται να ενημερωθούν επίσημα για τη μακροπρόθεσμη στρατηγική της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση – μια στρατηγική που, παρά τις φιλόδοξες διακηρύξεις, φαίνεται πλέον να κινείται πιο συντηρητικά.

Πηγή: Reuters