Η Ford ανακοίνωσε σχέδια για μείωση του εργατικού δυναμικού της στην Ευρώπη κατά περίπου 4.000 υπαλλήλους, 2.900 από αυτούς στο γερμανικό εργοστάσιο της Κολωνίας. Η αυτοκινητοβιομηχανία ελπίζει να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της με αυτόν τον τρόπο.
Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η Ford μείωσε τις ώρες εργασίας στο εργοστάσιό της στην Κολωνία, λόγω της χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Ford κατασκευάζει μόνο δύο ηλεκτρικά μοντέλα εκεί, το Explorer και το Capri, τα οποία χρησιμοποιούν την πλατφόρμα MEB της Volkswagen. Η σύντομη εργασία επηρεάζει 2.000 από τους 13.000 υπαλλήλους στην Κολωνία και πρόκειται να διαρκέσει μέχρι τον Ιανουάριο.
Αλλά τώρα η Ford περικόπτει 4.000 θέσεις εργασίας μέχρι το 2027. «Οι προγραμματισμένες περικοπές θέσεων εργασίας, θα επηρεάσουν πρωτίστως τις δραστηριότητες στη Γερμανία αλλά και στο Ηνωμένο Βασίλειο, με ελάχιστες μειώσεις σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές», ανακοίνωσε η εταιρεία. Ωστόσο, δεν είναι σαφές από τη δήλωση, ποιες περιοχές στην Κολωνία επηρεάζονται από τις περικοπές των θέσεων εργασίας.
Η πρώτη φράση της ανακοίνωσης, είναι επίσης σημαντική, σύμφωνα με την οποία «η Ford Motor Company ανακοίνωσε σήμερα σχέδια αναδιάρθρωσης, για τη δημιουργία μιας πιο ανταγωνιστικής δομής κόστους και τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας και ανάπτυξης της επιχείρησής της στην Ευρώπη». Ως εκ τούτου, η απόφαση ελήφθη στα κεντρικά γραφεία της Ford στο Dearborn. Ωστόσο, στις αναφερόμενες περικοπές θέσεων εργασίας, εξακολουθούν να «εκκρεμούν διαβουλεύσεις, με τους ευρωπαίους κοινωνικούς εταίρους της». Όμως ο στόχος είναι ξεκάθαρος.
Ford: Η βραχυχρόνια εργασία θα παραταθεί το 2025
Η σύντομη εργασία στο εργοστάσιο παραγωγής της Κολωνίας, θα παραταθεί επίσης: «Επιπλέον, λόγω της αδύναμης οικονομικής κατάστασης και της χαμηλότερης από το αναμενόμενο ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προσαρμόζουμε περαιτέρω το πρόγραμμα παραγωγής για τα νέα Explorer και Capri. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, επιπλέον σύντομες εργάσιμες ημέρες στο εργοστάσιό μας στην Κολωνία, το πρώτο τρίμηνο του 2025».
Η Ford έχει πάρει ένα ρίσκο καταργώντας σταδιακά το μικρό αυτοκίνητο Fiesta και παράγοντας μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο εργοστάσιο της Κολωνίας. Εξάλλου, το Explorer και το Capri, πρέπει να πουλήσουν αρκετά καλά, ώστε να αξιοποιήσουν επαρκώς ένα εργοστάσιο με ετήσια χωρητικότητα 250.000 αυτοκινήτων. Ωστόσο, καθώς υπάρχουν ήδη αρκετά SUV MEB στην αγορά, είναι δύσκολο για τη Ford να νικήσει τις μάρκες της VW με υψηλότερους αριθμούς μονάδων και καθιερωμένη παραγωγή MEB, όσον αφορά την τιμή.
Η Ford τονίζει ότι έχει καταγράψει «σημαντικές απώλειες» στην κατηγορία επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τα τελευταία χρόνια. «Ο μετασχηματισμός είναι ιδιαίτερα έντονος στην Ευρώπη, όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν σημαντικά ανταγωνιστικά και οικονομικά προβλήματα, ενώ αντιμετωπίζουν επίσης μια κακή ευθυγράμμιση μεταξύ των κανονισμών για το CO2 και της ζήτησης των καταναλωτών, για ηλεκτροκίνητα οχήματα», γράφει η Ford.
«Η Ford βρίσκεται στην Ευρώπη για περισσότερα από 100 χρόνια. Είμαστε περήφανοι για το νέο μας χαρτοφυλάκιο προϊόντων για την Ευρώπη και δεσμευόμαστε να οικοδομήσουμε μια ακμάζουσα επιχείρηση στην Ευρώπη, για τις επόμενες γενιές», δήλωσε ο Dave Johnston, Ευρωπαίος Αντιπρόεδρος της Ford για Μετασχηματισμό και Συνεργασίες. «Είναι κρίσιμο να αναλάβουμε μια δύσκολη αλλά αποφασιστική δράση, για να διασφαλίσουμε τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα της Ford στην Ευρώπη».
Συνολικά, η Ford αναφέρεται αισθητά συχνά στις συνθήκες της αγοράς στην Ευρώπη και στην πολιτική κατάσταση. Σε επιστολή προς τη γερμανική κυβέρνηση, ο John Lawler, Αντιπρόεδρος και Οικονομικός Διευθυντής της Ford Motor Company, επιβεβαίωσε τη δέσμευση της Ford στην Ευρώπη και στους στόχους εκπομπών του 2035, γράφει η εταιρεία. Ωστόσο, τόνισε επίσης την ανάγκη, να συνεργαστούν όλοι για τη βελτίωση των συνθηκών της αγοράς και τη διασφάλιση της μελλοντικής επιτυχίας του κλάδου.
«Αυτό που μας λείπει στην Ευρώπη και τη Γερμανία, είναι ένα αναμφισβήτητο και σαφές πρόγραμμα πολιτικής, για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, όπως δημόσιες επενδύσεις στην υποδομή φόρτισης, ουσιαστικά κίνητρα για να βοηθήσουμε τους καταναλωτές να κάνουν στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα, βελτίωση της ανταγωνιστικότητας κόστους για τους κατασκευαστές και μεγαλύτερη ευελιξία, στην επίτευξη των στόχων συμμόρφωσης με το CO2», είπε ο Lawler.
Πηγή: ford.com