Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία GAC, ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει το ηλεκτρικό SUV Aion V το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο στην Κίνα, στην Ευρώπη το επόμενο έτος. Τα επόμενα χρόνια, η GAC σχεδιάζει να φέρει περισσότερα βασικά μοντέλα στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου ενός SUV και ενός hatchback στην κατηγορία Β.
Το Aion V, κάνει επιτέλους το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του. Η GAC παρουσίασε το ηλεκτρικό SUV με μπαταρία στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Συγκεκριμένα, είναι ήδη η δεύτερη γενιά του Aion V, που στα 4,65 μέτρα μήκος, είναι περίπου συγκρίσιμο με ένα VW ID.4 και τα άλλα SUV – MEB. Με ισχύ 224 PS, το GAC Aion V, παίζει επίσης σχεδόν με τους ίδιους όρους.
Αν και πιθανότατα δεν θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στο αμάξωμα της ευρωπαϊκής έκδοσης, τα βασικά (τεχνικά) δεδομένα απόδοσης ισχύος, όπως και η μπαταρία, θα μπορούσαν κάλλιστα να είναι διαφορετικά, χωρίς ωστόσο αυτό να έχει επιβεβαιωθεί. Ωστόσο, μπορούμε να ρίξουμε μια σύντομη ματιά στο κινέζικο μοντέλο: Η GAC προσφέρει τρία πακέτα μπαταριών με 62, 75 ή 90 kWh, που επιτρέπουν αυτονομίες 520, 650 ή 750 χιλιομέτρων. Ωστόσο, αυτά είναι στοιχεία σύμφωνα με την κινεζική CLTC. Οι αποδόσεις στο σύστημα WLTP, είναι γενικά χαμηλότερες.
Στο εσωτερικό, το Aion V διαθέτει τιμόνι δύο ακτίνων, ψηφιακό ταμπλό οργάνων, σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 14,6 ιντσών σε οριζόντια μορφή και κεντρική κονσόλα που μοιάζει με «γέφυρα». Η μινιμαλιστική εσωτερική διάταξη αυτού του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δεν είναι ασυνήθιστη και θυμίζει σχεδόν όλα τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά οι Κινέζοι κατασκευαστές.
Στην εμφάνιση της GAC στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι, αναφέρθηκε ότι η εταιρεία θέλει να ξεχωρίσει από τους Κινέζους ανταγωνιστές της, με την «ιαπωνική της κληρονομιά». Ο Όμιλος Guangzhou Automobile, είναι ένας συνεργάτης της Toyota και της Honda και ισχυρίζεται ότι έχει μάθει πολλά για την ποιότητα κατασκευής, κατά την διαδικασία παραγωγής.
Η εταιρεία θέλει επίσης να φέρει πρωτοποριακές τεχνολογίες στην Ευρώπη, «συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών προδιαγραφών έξυπνων σταθμών φόρτισης σπιτιού, μπαταριών στερεάς κατάστασης και δίσκους φρένων από κεραμικό άνθρακα». Τόσο το Aion V, όσο και τα δύο απροσδιόριστα μοντέλα της κατηγορίας B, πρόκειται να προσφέρονται ως «προσαρμοσμένες λύσεις, για τους Ευρωπαίους καταναλωτές».
Η GAC δεν έχει αποκαλύψει ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα ευρωπαϊκά της σχέδια στο δελτίο τύπου της. Όπως αναφέρθηκε, η GAC σκοπεύει να εισέλθει πρώτα στην ευρωπαϊκή αγορά σε μικρότερες χώρες, ενώ πιθανότατα δεν θα εισέλθει στη Γερμανία ή τη Γαλλία, μέχρι το 2026, ενώ δεν είναι ακόμη γνωστές οι ευρωπαϊκές τιμές. Στην Κίνα, το Aion V δεύτερης γενιάς, θα πωλείται από 129.800 έως 189.800 γιουάν, που αντιστοιχεί σε περίπου 16.450 έως 24.050 ευρώ.
Πηγή: mediaconnect.com