Σύμφωνα με την Greenpeace, oι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να αυξηθούν για την επίτευξη όσων προβλέπει η Συμφωνία του Παρισιού. Ουσιαστικά, η Συμφωνία προβλέπει τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας της Γης στον 1,5 βαθμό Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή.
Επιπλέον, κατά το κείμενο της συμφωνίας ο πλανήτης δεν αντέχει πάνω από 315 εκατομμύρια οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα προχωρήσουν στην παραγωγή ακόμη περίπου 712 εκατομμυρίων τέτοιων οχημάτων.
Τι αυξάνει τη ρύπανση από τα ελαστικά στα ηλεκτρικά;
Η Συμφωνία του Παρισιού στο μικροσκόπιο της Greenpeace
Σύμφωνα με τη μελέτη της Greenpeace, καμία πρόβλεψη για τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν είναι συμβατή με τη Συμφωνία του Παρισιού. Μάλιστα, οι ερευνητές συμπεριέλαβαν στη μελέτη τους τις προβλέψεις της Toyota, της Volkswagen, της Hyundai και της General Motors. Εν ολίγοις, η αυτοκινητοβιομηχανία απέχει πολύ από την Συμφωνία του Παρισιού και την υλοποίηση της.
Το υδρογόνο μειώνει τους ρύπους των αυτοκινήτων
Παράλληλα, οι οργανώσεις υπεράσπισης του περιβάλλοντος τονίζουν την ευθύνη της αυτοκινητοβιομηχανίας σχετικά με το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Μάλιστα, λαμβάνουν υπόψη τις συνέπειες των ενεργειακών της αναγκών κατά την παραγωγή, καθώς και τις εκπομπές των αυτοκινήτων, αφού βγουν στην αγορά.
Οι κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι ανάμεσα στους μεγαλύτερους ρυπαντές του πλανήτη. Επιπλέον, οι μεταφορές γενικά αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τέταρτο των τρεχουσών εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Μάλιστα, τις μισές από αυτές τις προκαλούν τα οχήματα.
Etihad: Πτήση μηδενικών εκπομπών για το COP27
Η θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε την πώληση αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και ελαφρών φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Ωστόσο, στον υπόλοιπο κόσμο λίγες είναι οι χώρες που έχουν κάνει τέτοιες δεσμεύσεις.
Ακόμη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σκοπεύουν να πουλάνε οχήματα με θερμικούς κινητήρες σε διάφορες αγορές για αρκετό καιρό ακόμη. Τέλος, ο ΟΗΕ προειδοποίησε ότι οι πιο πρόσφατες δεσμεύσεις για το κλίμα σε διεθνές επίπεδο, είναι «πολύ μακριά» από τον στόχο της Συμφωνίας του Παρισιού.