Η Kia γιορτάζει δύο δεκαετίες στη Σλοβακία

Το εργοστάσιο της KIA στο Teplička nad Váhom κοντά στη Žilina άρχισε την κατασκευή αυτοκινήτων ακριβώς πριν από 20 χρόνια.

Ακούστε το άρθρο

Το εργοστάσιο της KIA στο Teplička nad Váhom κοντά στη Žilina άρχισε την κατασκευή αυτοκινήτων ακριβώς πριν από 20 χρόνια. Μάλιστα από το 2006, έχει φτιάξει πάνω από 7 εκατομμύρια κινητήρες.

Έχουν περάσει είκοσι χρόνια αφότου η Kia έβαλε τα θεμέλια του εργοστασίου στη Žilina. Η τελετή έναρξης της κατασκευής του εργοστασίου έγινε στο Teplička nad Váhom στις 7 Απριλίου 2004. Εκεί ήταν οι ανώτατοι εκπρόσωποι του Ομίλου Hyundai Motor (μητρική εταιρεία της μάρκας), ο τότε Υπουργός Οικονομίας της Σλοβακικής Δημοκρατίας και εξέχουσες προσωπικότητες της πόλης Žilina.

Žilina: σημαντικός σταθμός για την  επέκταση της Kia στην Ευρώπη

Η κατασκευή του εργοστασίου άρχισε το φθινόπωρο του 2004 και είχε διάρκεια περίπου 25 μήνες. Το πρώτο αυτοκίνητο, ένα “cee’d” είχε εκέι μαζική παραγωγή από τον Δεκέμβριο του 2006. Ήταν ένα εντελώς νέο μοντέλο. Που προοριζόταν κυρίως για την ευρωπαϊκή αγορά. Με την παραγωγή κινητήρων να αρχίζει επίσης την ίδια περίοδο, το εργοστάσιο έγινε γρήγορα ορόσημο της Kia σε όλη την Ευρώπη.

Περισσότερα μοντέλα, περισσότερη τεχνολογία

Κατά τη διάρκεια της εικοσαετούς ιστορίας του, συνολικά τέσσερα διαφορετικά μοντέλα έχουν βγεί από το εργοστάσιο. Το Kia Ceed, το Sportage, το Venga και το ix35 (τα έτη 2009-2011) μοντέλο της μητρικής εταιρείας Hyundai. Επιπλέον, η Žilina παράγει το Sportage από τη δεύτερη γενιά του. Και όσον αφορά το Ceed, η παραγωγή γίνετια μόνο εκεί. Η κλασική 5θυρη έκδοση πήρε το 2007 μια Sportswagon και μια 3θυρη παραλλαγή. Η η τελευταία κατασκευαζόταν μέχρι το 2018. Από το 2018 και το 2019, το Ceed έχει και την έκδοση ProCeed (σπορ αμάξωμα shooting brake ) και το crossover XCeed αντίστοιχα.

Το 2020, η Kia Europe έκανε μια σειρά αναβαθμίσεων στο εργοστάσιο στη Žilina. Μια επένδυση 70 εκατομμυρίων ευρώ, που το έκανε ικανό για παραγωγή νέων συστημάτων εσωτερικής καύσης και υβριδικών κινητήρων «Smartstream».

Οι ομάδες ανάπτυξης κινητήρων βελτίωσαν με επιτυχία την απόκριση του κινητήρα, την απόδοση καύσης και τη ροπή σε ένα ευρύ φάσμα των πιο χρησιμοποιούμενων στροφών κινητήρα. Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης της Kia ήταν επίσης το κλειδί για την ανάπτυξη και των δύο κινητήρων.

Αυτοί οι κινητήρες είνια μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της Kia για την ανάπτυξη ενός ευρέος φάσματος τεχνολογιών κίνησης. Συμπεριλαμβανομένων υβριδικών, ηλεκτρικών και κινητήρων εσωτερικής καύσης. Που ανταποκρίνονται στις ανάγκες διαφορετικού προφίλ οδηγών.

Από λειτουργίες μίας βάρδιας σε 7 εκατομμύρια κινητήρες

Αρχικά, το εργοστάσιο είχε λειτουργία μιας βάρδιας. Οι εργασίες με δύο βάρδιες άρχισαν το 2007. Και από το 2012, η ​​Kia έχει τρεις βάρδιες. Λόγω αυτής της αύξησης, το εργοστάσιο υψηλής τεχνολογίας ξεπέρασε τα 4 εκατομμύρια οχήματα σε 15 χρόνια. Σήμερα το εργοστάσιο διαθέτει έχει ετήσια ικανότητα 350.000 αυτοκινήτων και 540.000 κινητήρων. Από το 2006, 7 εκατομμύρια κινητήρες έχουν φτιαχτεί εκεί.

Η δέσμευση της Kia προς τους δήμους και τις κοινότητες

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει 3.800 υπαλλήλους ενώ η μέση διάρκεια απασχόλησης στο  είναι 11 χρόνια. Έτσι η Kia είναι αναπόσπαστο κομμάτι της περιοχής. Και συμβάλλει στη συνεχή ανάπτυξή της. Η εταιρεία είναι σταθερός εργοδότης στην περιοχή εδώ και 20 χρόνια. Και στρατηγικός συνεργάτης της πόλης της Žilina, καθώς και των γύρω δήμων και κοινοτήτων. Από το 2013 η εταιρεία έχει υποστήριξε έργα στους τομείς της εκπαίδευσης, της υγείας και του περιβάλλοντος. Με αξία άνω των 11 εκατομμυρίων ευρώ.

Από την έναρξη της σειράς παραγωγής τον Δεκέμβριο του 2006, περισσότερα από 4 εκατομμύρια οχήματα και πάνω από 7 εκατομμύρια κινητήρες έχουν βγεί από τις πύλες του εργοστασίου.

Πηγή: Δελτίο Τύπου

abb_img