Η KLM και η ZeroAvia θα πετούν με υδρογόνο μέχρι το 2026

Είναι σαφές ότι πρόκειται να χρησιμοποιηθεί το σύστημα πρόωσης ZA2000, δηλαδή ένα σύστημα πρόωσης υδρογόνου-ηλεκτρισμού με ισχύ δύο μεγαβάτ

Ακούστε το άρθρο

Η ZeroAvia, κατασκευαστής που ειδικεύεται στους ηλεκτρικούς κινητήρες αεροσκαφών και η KLM Royal Dutch Airlines σχεδιάζουν την πρώτη πτήση επίδειξης με υγρό υδρογόνο, για το 2026, όχι μόνο ως ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής γύρω από ένα αεροδρόμιο, αλλά μεταξύ δύο διαφορετικών αεροδρομίων.

Ωστόσο, εξακολουθεί να γίνεται αόριστη συζήτηση για δύο τοποθεσίες αεροδρομίων και μια πτήση επίδειξης AB. Δεν έχει ακόμη αποφασιστεί πού θα απογειωθεί και θα προσγειωθεί ξανά το αεροσκάφος. «Εκτός από τον καθορισμό του βέλτιστου ζεύγους αεροδρομίων, τα επόμενα βήματα θα είναι η απόκτηση επίσημων αδειών πτήσης, η εξασφάλιση της παροχής υγρού υδρογόνου και η δημιουργία της υποστηρικτικής υποδομής για τον ανεφοδιασμό του αεροσκάφους», εξηγεί η ZeroAvia.

Μια πιθανότητα θα ήταν το Αεροδρόμιο της Χάγης του Ρότερνταμ: Η ZeroAvia συνεργάζεται με τον φορέα εκμετάλλευσης από τον Φεβρουάριο του 2023 για την προετοιμασία της υποδομής για εμπορικές επιβατικές πτήσεις με αεροσκάφη H2 από το 2025. Η Shell συμμετέχει επίσης ως εταίρος σε αυτό το έργο.

Είναι σαφές ότι πρόκειται να χρησιμοποιηθεί το σύστημα πρόωσης ZA2000, δηλαδή ένα σύστημα πρόωσης υδρογόνου-ηλεκτρισμού με ισχύ δύο μεγαβάτ για μεγάλα περιφερειακά αεροσκάφη στροβιλοκινητήρα. Η ZeroAvia και η KLM δεν έχουν ακόμη διευκρινίσει σε ποιο αεροσκάφος θα εγκατασταθεί ο κινητήρας ZA2000. Μαζί με την Alaska Airlines , η ZeroAvia σχεδιάζει ήδη να μετατρέψει ένα Bombardier Q400 με 76 θέσεις σε ZA2000.

Το αεροσκάφος Bombardier, γνωστό και στην καθομιλουμένη ως «Dash 8», είναι ένα περιφερειακό αεροσκάφος που χρησιμοποιείται επίσης ευρέως στην Ευρώπη. Ωστόσο, η φωτογραφία τύπου που συνοδεύει το δελτίο τύπου δείχνει ένα ATR-72 από τη γαλλο-ιταλική κοινοπραξία Avions de Transport Régional – ένα αεροσκάφος που μοιάζει πολύ με το Q400.

Στο αεροσκάφος, το αέριο υδρογόνο μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια στην κυψέλη καυσίμου, η οποία στη συνέχεια χρησιμοποιείται στους ηλεκτρικούς κινητήρες για την κίνηση των ελίκων του αεροσκάφους. Στο μέλλον, θα χρησιμοποιηθεί και υγρό υδρογόνο. Η μόνη εκπομπή είναι οι υδρατμοί χαμηλής θερμοκρασίας.

Η ZeroAvia αναφέρει μελέτες που δείχνουν ότι ο αντίκτυπος στο κλίμα μειώνεται έως και 90 τοις εκατό σε σύγκριση με τις τυπικές πτήσεις που χρησιμοποιούν παραφίνη. Στο δρόμο για να γίνει μια πιο βιώσιμη αεροπορική εταιρεία, ένας τέτοιος κινητήρας θα μπορούσε να είναι πολύ επωφελής για την KLM και τη θυγατρική της KLM Cityhopper, η οποία είναι υπεύθυνη για τις πτήσεις μικρών αποστάσεων.

Η KLM και η ZeroAvia θα πετούν με υδρογόνο μέχρι το 2026

«Η KLM στοχεύει να είναι πρωτοπόρος στο ταξίδι προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον στην αεροπορία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υποστηρίζουμε και ενθαρρύνουμε ενεργά την καινοτομία για να οδηγήσουμε τις αλλαγές στον κλάδο», λέει ο Maarten Koopmans, Διευθύνων Σύμβουλος της KLM Cityhopper.

«Όταν πρόκειται για το μέλλον των πτήσεων μηδενικών εκπομπών, η KLM υποστηρίζει διάφορες τεχνολογίες και καινοτομίες ταυτόχρονα. Μαζί με τους συνεργάτες του κλάδου μας, διεξάγουμε έρευνα για πτήσεις με ηλεκτρική, υδρογόνο και υβριδική ενέργεια και διερευνούμε τρόπους για να επιταχύνουμε αυτές τις εξελίξεις».

Η KLM και η ZeroAvia θα πετούν με υδρογόνο μέχρι το 2026

Ο James Peck, Chief Customer Officer της ZeroAvia, πρόσθεσε: «Οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου καταδύονται για να εξερευνήσουν το υδρογόνο ως μια πιθανή λύση με αυξανόμενη σοβαρότητα. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την KLM, μια αεροπορική εταιρεία με τόσο πλούσια ιστορία, καθώς προσβλέπουμε σε ένα καθαρό μέλλον για τον κλάδο».

Πηγή: zeroavia.com –  klm.com

 

abb_img